پرده برداری ازضریح امام زاده حسن نکا /عکس

به گزارش نیوزنکا ،حجت الاسلام ستارعلیزاده درحاشیه رونمایی از ضریح امامزاده حسن  نکا با اشاره به متولیان وقف در استان مازندران بیان داشت: بیش از یکهزار و۷۰۰ متولی وقف در استان مازندران وجود دارد.

وی وقف را یکی از بهترین و اثر گذارترین عمل خیر خواهانه در نهاد و فطرت هر انسان دانست و افزود: مسئله وقف یک مسئله فرا دینی و فرا مذهبی بوده که حتی در کشورهای غیر دینی به این امر معنوی پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران باقیات صالحات، انفاق در راه خدا و عملکردهایی که از قبل وقف روی می دهد را از جمله جلوه ها و مصدایق وقف در جامعه اسلامی برشمرد و تصریح کرد: تمامی زحمات دنیوی واقفین خیراندیش توسط وقف ابدی می شود.

به گفته علیزاده وقف می تواند خدمت به دین ،گسترش امورات دینی ،خدمت به فناوری جامعه خدمات بزرگی نظیر ساخت مدرسه و بیمارستان را فراهم آورد همانطور در کشور چهار هزار مدرسه و ۴۰۱ بیمارستان موقوفه به مردم خدمت رسانی می کنند.

وی به موقوفات در استان مازندران اشاره کرد و اذعان داشت: بیش از ۳۱۱ مدرسه ،۴۶ حوزه ، ۱۰ دانشگاه و۱۱ بیمارستان در استان مازندران به صورت وقفی و موقوفه است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به ارتباط وقف و اقتصاد مقاومتی افزود: یکی از بهترین راه عملیاتی کردن سیاست مقام معظم رهبری با تعبیر اقتصاد مقاومتی با عمل کردن به وقف میسر و قطعی می شود در واقع ندای مقام معظم رهبری را می توان با حضور واقفین در قالب بسته ارزشمند و اقتصادی وقف لبیک گفت.

علیزاده وقف را به عنوان یک فرهنگ قلمداد کرد و اظهار داشت: نیات واقفین خیر اندیش با رویکرد فرهنگی عملی و مثمرالثمر می شود چرا که کلمه وقف به تنهایی خود میراث دارای فرهنگ و سنت نبوی است.

این مسئول استانی با اشاره عملکرد وقف در عرصه اشتغال تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ پروژه عمرانی در حوزه بقاع متبرکه با متراژ ۹۵ هزار متر مربع در استان مازندران مشغول فعالیت هستند.IMG_0760 IMG_0758 IMG_0734 IMG_0732 IMG_0735 IMG_0711 IMG_0707 IMG_0705 IMG_0690 IMG_0687

وی ادامه داد: ۲۸ پروژه عمرانی در حوزه موقوفات مازندران در حال احداث می باشند که از این تعداد ۱۸ پروژه توسط بنیاد توسعه و عمران بقاع متبرکه به میزان نه هزار و۲۰۰ هزار مترمربع مسکونی و ۲۱ هزار متر مربع تجاری می باشد که با این وجود بستر فرصت شغلی دو هزار و ۵۱۸ نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم فراهم می آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اضافه کرد: طبق مطالعات انجام شده با دستور کار قرار دادن طرح پروژه ای این طرح به صورت پنج ساله در مازندران زمینه اشتغال ۴۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می آید

این مسئول استانی با اشاره به اینکه از ظرفیت های بقاع متبرکه هنوز به درستی استفاده نشد، خاطرنشان کرد: تمامی بقاع متبرکه مازندران باید با رویکردهای فرهنگی مسئولان به قطب های فرهنگی در استان تبدیل شوند و دراین راستا باید از ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی در بقاع متبرکه استفاده شود.

علیزاده در پایان به حوزه قرآنی مازندران اشاره کرد و افزود: در حوزه قرآن طی تابستان ۸۹ در کل کشور ۳۰ هزار متسابقین شرکت کردند اما امسال به تنهایی در مازندران ۶۴ هزار نفر در رشته های قرآنی شرکت کردند.

مهر مازندران

عکس : نیوز نکا

دیدگاه های این مطلب

5 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. اقا بگو لااقل این امامزاده کجاست؟

  2. سلام
    خیلی خوشحال شدم این خبر رو دیدم
    خدا رو شکر

  3. اینجانب غفار نوری ، واحدی را در تعاونی مسکن مهر کارکنان شهرداری نکا خریداری نمودم که جهت وام مسکن مهر این واحد و انجام مراحل اداری آن به دفتر خانه کیانی مراجعه استعلام به اداره اوقات شهرستان نکا مراجعه نمودم . کارمندان اداره اوقاف بابت بدهی پدرم به اداره اوقاف به گونه ای وانمود کردند که بنده بدهکار به اداره اوقاف می باشم و باید بدهی را بپردازم و به لطایف الحیلی آنقدر نامه را طول داده تا بتوانند بدهی پدرم را از بنده بگیرند و با بهانه هایی مبنی بر این که شما ضامن پدرت هستی و چک شما نیز در پرونده وجود دارد از پاسخ دادن به استعلام طفره رفتند . اما نکته جالب این است که بنده ضامن پدرم نبوده ام و چکی هم به ضمانت نداه ام و تاکنون اصلا دسته چک نگرفته ام و حتی سندی از بنده در این پرونده وجود ندارد خلاصه اداره اوقاف بعد از مدتی متوجه اشتباه خود شده و پاسخ استعلام بنده را داده اما این تعلل چند ماهه اداره اوقاف منجر به جریمه بنده از طرف بانک مسکن به مبلغ ۶۵۰ هزار تومان شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *