یادواره شهدای روستاهای اومال،بریجان و ولیجی محله نکابرگزارشد

به گزارش نیوزنکا ،حجت الاسلام ‘محمد حیدری’ از اساتید حوزه و دانشگاه  شهدا را دین داران واقعی  دانست و گفت :  دین داران واقعی همین شهدا بعنوان سند افتخار وعزتمندی انقلاب و نظام هستند که جان خود را فدا کردند و دراین مسیر ثابت قدم هستند.

حیدری  درمراسم یادواره  ۱۵ تن از شهدای  روستاهای  اومال  بریجان و ولی جی محله از بخش مرکزی  نکا  با اشاره به اینکه دین داران دو دسته تقسیم کرد خاطرنشان کرد : دین داران درجامعه دو دسته اند دین داران اصلی و دینداران فصلی که این دوگروه متفاوت اند.

حجت الاسلام حیدری گفت: پیام یادواره شهدا معرفت و شناخت به اسلام، عمل به آن و هزینه کردن درراه اسلام است که شهدای ما با خون خود برای اسلام هزینه کردند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شهدا ازجمله افرادی هستند که به خدا و رسول ایمان آورده، شک و تردید نداشته و با جان و مال خود جهاد کردند و این شهدا از راستگویان و دینداران اصلی اند.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه دینداران فصلی دارای ۴ نشانه اند گفت: این افراد به یاد خدا هستند اما در حال اضطرار، در زمان و مکان خاص، نان به نرخ روز می خورند و دین داری و دنیا خواهی دارند.

وی افزود: دیندار فصلی به دین اهمیت نمی دهد و لذا اگر دیندار واقعی هستیم باید زندگی ما همچون شهدا باشد که ازجان و مال خود گذشتند تا مملکت حفظ شود و اکنون استقلال همه جانبه ما مدیون خون پاک این شهیدان است.

این مبلغ دینی با اشاره به مضرات ماهواره نیزخاطر نشان کرد: رهبری از ماهواره بعنوان گنداب فساد نام بردند که زخم های فراوان دارد و خود فراموشی، خدا فراموشی، افسردگی، آلودگی روح و انزوا از مضرات آن است.

IMG_0374 IMG_0303 IMG_0370 IMG_0346 IMG_0345 IMG_0339IMG_0375

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: وجود ۲۰۰ هزارشهید برکتی برای این انقلاب است که باید الگوی همه ما درجامعه باشد وبا الگو برداری ازشهدا حلقه اتصادل با اهل بیت(ع) و ائمه را قطع نکنیم که سعادتمندی دنیا و آخرت اتصال به خاندان نبوت و طهارت و ائمه و ولایتمداری است.

وی گفت: شهدا با خون وجان خود با خدا معامله کردند و دین خود را به ولایت و انقلاب ادا کردند واکنون وظیفه ما پاسداری ازاین خون و درمسیر ولایت بودن است.

در این مراسم همچنین علاوه براستفاده ازسخنان سخنران، مراسم مداحی و نوحه خوانی و نمایشگاه آثارشهدا نیزبرگزار شد.

یادواره ۱۵ شهید گلگون کفن روستاهای اومال، بریجان و ولیجی محله نکا، شهید صفرعلی زائراومالی، جعفر احمدی، جانعلی دلاور، مختارچشمارو، امیر قربان زاده، اکبر ساعی، علی بابا  آزرده ، علی چشمارو، سید اکبر کوه پیکر، سید محمد حمزه ای، محمد اصغری ، سید حسین مجیدی، نجف شعبان پور، محمدعلی کارگر و شهیده رقیه حسن زاده که سال گذشته در بیروت بدست تکفیری ها به درجه شهادت نائل آمددر مسجد اومال برگزار شد.

ایرنا

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ابوالقاسم عزیزی در گفت:

    ضمن گرامیداشت یادونام وخاطرات رزمندگان ۸سال دفاع مقدس.وهمچنین درودبرمقام شامخ شهیدان.
    چراازاین مراسم عکسی نذاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *