کیفر سد معبر/ سید مهدی احمدپور

به گزارش نیوز نکا ، در پی درج مطالب سد معبر در این پایگاه خبری  ، بعضی از شهروندان  ضمنا اعلام خرسندی  خود از بابت این دست گزارشات نیوز نکا ،در تکمیل آن ،مطالب پر محتوا تری را یاد آورشدند که شایسته تقدیر از آنهاست . شایان ذکر است پیرامون مسائل شهرو مرتبط به آن هر یک از مخاطبین محترم بتوانند با طرح سوزه و یا ارائه مطالب خواندنی مارا در امر خطیرمان یاری رسانند به گرمی استقبال خواهد شد .

احمد پور در مطلبی  این گونه آورده است که : سد معبر از گناهان رایج است که با تاسف باید گفت بسیاری از افراد به آن توجه ندارند و بایسته است که مسلمانان به آثار و پیامدهای آن توجه داشته باشند.DSCN0080

امام صادق (ع) فرمود: هر کس به راه مسلمانان آسیب رساند ضامن آن است . یعنی باید خسارت آن را جبران کند.

رسول خدا (ص) فرمود: هرکس در مسیر راه مسلمانان آب ناودان یا چاهی را جاری سازدیا میخی بکوبد یا حیوانی را ببندد یا گودالی حفر کند و [ هر چیزی که ] موجب آسیب عابران شود ضامن است .

مرحوم صدوق می فرماید: روایت شده است که هر کس راهی را ببندد خدا عمرش را کوتاه می کند.

امام سجاد (ع) می فرماید: از گناهانی که نابودی سریع آدمی را در پی دارد، سد کردن راه مسلمانان است.

در حدیث دیگری آمده است : هر کس راه عمومی و همگانی را سد کند، از رحمت خدا دور است.

رسول گرامی (ص) فرمود: کسی که سد معبر کند و مانع عبور رهگذران شود از رحمت خدا دور است؛ نیز می فرماید: هر کس یک وجب از راه مسلمانان را بگیرد [و تصرف کند] روز قیامت در حالی محشور می شود که بار [یا مسافت ] هفت (طبقه) زمین را بر دوش دارد.

امیر المومنین (ع) هم در برخورد با گروهی که مزاحمت خیابانی ایجاد کرده بودند فرمود: شما را نمی بخشم مگر اینکه پایگاههای تجمع در مسیر را بر چینید و پنجره های مشرف را ببندید و ناودان های مانع عبور و مرور را بر کنید و چاه های سر راه را پر کنید ، چرا که این ها مایه مزاحمت و آزار مسلمانان است.
منبع: کتاب مفاتیح الحیاة آیت الله جوادی آملی/صفحات ۷۳۳ الی ۷۳۶

تهیه و تنظیم سید مهدی  احمدپور

دیدگاه های این مطلب

9 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. متاسفانه بازاریان ما هیچگونه آشنایی با فقه بازار و مبانی کسب و پیشه از منظر اسلام و قرآن و روایات ندارند . می طلبد اقشاری مانند اتحادیه های اصناف و یا بسیج اصناف به این موضوعات بپردازند .

  2. همه اصناف این دستورات دینی ارزشمند را در زمان دادن مجوز به واحدهای مربوطه اعلام کنند شاید ندانند

  3. دراپاسخ جناب عسکری بایدگفت خوشبختانه شرح وظایف کاری اصناف آموزش وبروزرسانی بازار چه ازبعدعلمی وفن آوری وهم فقه واحکام اقتصادی وبازاری وکسب وکارهست کوعامل که به اجرا درآورد البته گاها یک جلسات نیم بندی برگزارمی کنند اما چه کنیم که همه دست اندرکاران اجرایی وفرهنگی ومذهبی به جای سیاسی بصیر باشند سیاسی کاری می کنند

  4. چطور شهرداری روزهای تعطیل یا شب نمیاد کارهای شهر رو برسه که وقت مردم روز عادی نگیره حالا اینها شدن سد معبر ؟؟؟

  5. باید از اعضای شورای شهر که خودشان مصداق سد معبر را رعایت نمیکنند شروع کنیم

  6. سلا م لطفا عکسی از پل نکارود را در صفحه اصلی سایت قرار دهید تا یادمان بیاید که نکا هم رود دارد وباید به ان رسیدگی کرد .

  7. بعضی اوقات واقعا راه رفتن در پیاده رو ها باوجود سد معبر خیلی سخت میشه و مردم مجبورن از داخل جاده راه بروند که خیلی خطر ناک است!

  8. ازتون می خواهم عکسی از سدمعبر در چهار راه که توسط تربارفروشان ان مکان را به زباله دانی شهر تبدیل کردند بگذارید.

  9. مگر میشود با این جماعت سد معبر برخورد کرد،اجرا قانون باید برای همه یکسان باشد نه برای چند نفر بدبخت بیچاره که نمی دانند سد معبر چیست،باید با آن هایی که خرشان تا اتاق مسئولین محترم میرود و عکس می اندازد برخورد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *