شرح مختصر از زندگینامه آیت الله شیخ رضا صادقی گلوردی

آیت الله رضا صادقی گلوردی در سال ۱۳۰۲ روستای گلورد بزرگ در خانواده ای متدین و روحانی به دنیا آمد. وی دروس مقدمات و پایه را نزد آیت الله کوهستانی، درس فقه را در مشهد نزد آیت الله حاج شیخ هاشم قزوینی، درس اصول را در نجف نزد آیت الله میرزا هاشم آملی، فقه را در نجف نزد آیت الله سید محمود شاهرودی آموخت و در نجف از محضر اساتیدی چون آیت الله خویی و آیت الله حکیم نیز بهره برد.
وی هم مباحثه مرجع عالیقدر آیت الله وحید خراسانی بود. آیت الله گلوردی در محضر شیخ هاشم قزوینی در مشهد به درجه اجتهادی رسید و درجه اجتهاد او به تایید پنج مرجع بزرگ رسیده است.
آیت الله صادقی گلوردی در سال‌ها تدریس حوزه های علمیه بیش از دو هزار طلبه تربیت کرده که ۲۶ تن از آنان به خیل شهادت نائل آمدند.
این عالم بزرگوار در عمر با برکت خود سه دوره تحصیل در کوهستان، مشهد مقدس و نجف اشرف داشته است.
یکی از ماندگارترین کارهای این عالم برجسته ساخت و تاسیس حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) بوده که در سال ۱۳۵۵ شروع و در سال ۱۳۵۷ به پایان رسیده است. وی همچنین مسجد صاحب الزمان نکا را نیز بنا کرده است.
این عالم گرانقدر پس از تحصیل در نجف به درخواست آیت الله لیموندهی از علمای نکا از نجف بازگشت و به تدریس در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) نکا پرداخته است.
از تالیفات این استاد می توان به کتاب ارث، حاشیه بر عروة الوثقی، حاشیه بر وسیلة النجاة مرحوم سید ابوالحسن اصفهانی و جزوات و تحقیقات فراوان در زمینه های فقهی و علمی یاد کرد.
از خصوصیات بارز این عالم، روزه داری در ماه های رجب، شعبان و رمضان بوده که ۴۰ سال به این کار همت داشته است.
مرحوم آیت الله رضا صادقی گلوردی در ۲۰ شعبان و در سن ۸۵ سالگی به دیار معبود شتافت و در زادگاهش گلورد بزرگ در کنار پدر بزرگوارش به خاک سپرده شد.

دیدگاه های این مطلب

14 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. روحش شاد ویادش گرامی باد…

  2. ابوالقاسم عزیزی در گفت:

    خدابیامرزدانسان بسیاروارسته ای بودن

  3. الف – ب – ل

  4. محمدابراهيم در گفت:

    روحش شاد و يادش گرامي باد

  5. البته مردم نكا تا كنون نشان داده اند كه قدر علماي واقعي و انقلابي را خوب دانسته اند

  6. داعش هم ادعاي اسلام واقعي رو دارن .تمسك جوييم به قرآن واهلبيت عليهم السلام به دستور وصبت پيامبر.خدايامارابه راه راست هدايت فرما.وازگمراهي نجات فرما

  7. متاسفانه تا زمانی که علما در قید حیات هستند کسی ارزش و منزلت آنان را نمی داند آیت اله گلوردی هم خیلی با بی مهری بعضی از مردم نکا واقع شد گوهری که در بودش کسی قدرش را ندانست خدایش بیامرزد

  8. خود کرده را تدبیر نیست….خدا بیامرزه

  9. روحش شاد و یادش گرامی باد

  10. آقای گلوردی فقیه وعالم فرزانه بود برای از بین بردن جهل تلاش زیادی کرد و به تاسی از ائمه درجبهه فرهنگی مخلصانه کشید نمونه اش وسندش حوزه علمیه هست که طلاب زیادی تحویل جامعه داد اما خدمات اودر انقلاب مغفول مانده درحالی که او اولین کسی هست درنکا استارتش را زد شما را توجه میدهم به واقعه تاریخی :اولین سینمای نکا را میخواستند بسازند مورد اعتراض علما ومردم نکا واقع شد برای جلوگیری متوسل به عارف فرزانه آیت کوهستانی شدند آقاجان کوهستانی به نکا آمد سازنده سینما به احترام کوستانی آن مکان را در اختیار آقاجان گذاشت آقا درآن مکان مسجد توفیق را افتتاح کرد از روحانیونی که حاضر بودند خواست یکی منبر بروند هیچ کس منبر نرفت و سکوت حکمفرما شد چون از حکومت شاه میترسیدند آقا گلوردی علی ع گونه به آقاجان لبیک گفت به منبر رفت حکومت وشاه را زیر سوال برد اولین بار بود حداقل در نکا بالای منبر شاه زیر سوال رفت وجنایاتش را بر ملا شد این مطلب را ازخود آقای صادقی وشیخ علی اصغر خرم چمازی نقل شد و بنده حضور داشتم ونیز طلاب جوان زیادی را تربیت کرده وروانه جبهه حق علیه باطل کرد و منزلش پنای انقلابیون بود “خصلت گلوردی مرید پروری نبود والا بیش از این مطرح بود اوبر خلاف شرع وسیره اهلبیت ع کاری انجام نمیداد آقای امید و ناشناس ونکائی اگر مثل سلمان رشدی فکر نمیکردیم ودور اندیش بودیم فساد جامعه اینچنین نبوداو دررفتارش و کردارش و گفتارش صادق بود و وچدان خوابیده وکسی خودش را بخواب زده وجاهل باشد را نمیشود کاری کرد روحش شاد یادش گرامی باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *