تجلیل ازمقام شهدای دهستان استخر پشت درسیکا /عکس

خلاصه خبر : نماینده ولی‌فقیه در مازندران:فرهنگ شهادت مانع نفوذ توطئه‌های دشمن می‌شود

به گزارش نیوز نکا ،آیت‌الله نورالله طبرسی امروز در هفتمین یادواره ۳۱ شهید گلگون کفن دهستان استخرپشت در روستای سیکا اظهار داشت: امروز بیداری‌های مختلف جهان اسلام برگرفته از فرهنگ شهادت و جان‌نثاری مردم آزاده ما است که الگوی جهان شده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: فرهنگ شهادت در مقابل سونامی فرهنگ غرب و استکبار، بازدارنده است و مانع از نفوذ فرهنگ غرب بر کشور و توطئه‌های ریز و درشت دشمن می‌شود.

DSCN0170

DSCN0178

DSCN0176

DSCN0177

وی افزود: خون شهدا فرازمانی است و به زمان و مکان خاص تعلق ندارد و به همین دلیل سبب ماندگاری در تمام زمان‌ها شده است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه شهدا برای ماندگاری اسلام رفتند اذعان داشت: اکنون همه ما باید با فرهنگ‌سازی مناسب برای نهادینه کردن فرهنگ شهادت تلاش کنیم تا با بیان درست ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ شهادت جاودانه شود.

وی ادامه داد: شهدای ما متعلق به ائمه اطهار(ع) بودند و این تعلق به فرهنگ اهل بیت و نسل عاشورایی از آنان الگو و نمونه‌ای در جهان ساخت تا آزادگان جهان اسلام، با الگوبرداری از فرهنگ شهادت در جهت پیشبرد منافع اسلامی و دینی خود استفاده کنند.
DSCN0166

DSCN0165

DSCN0155

DSCN0142

آیت الله طبرسی گفت: معیار ولایت فقیه اکنون باید ملاک عمل و کار ما باشد و در این راستا با پیروی از فرمایشات رهبری و الگوبرداری از خط و روش امام راحل و شهدا، زندگی اسلامی مناسب برای خود و جامعه ترسیم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محرومیت‌های مختلف در منطقه هزارجریب نکا خاطرنشان کرد: مسئولان در رفع محرومیت در هزارجریب تلاش کنند تا گرد و غبار محرومیت را از هزارجریب بزدایند.

وی افزود: باید با آسیب‌ شناسی مناسب علل مهاجرت مردم از روستاها بررسی و بسترهای بازگشت و مهاجرت معکوس به روستاها فراهم شود تا شاهد رشد و شکوفایی در هزارجریب و مناطق روستایی باشیم.
امام جمعه مرکز استان با گرامیداشت نام و یاد امام صادق(ع) ادامه داد: مظلومیت این امام بزرگوار نامشان را پرآوازه کرده است و همه جامعه باید در جهت الگوبرداری از زندگی ائمه برای دارا بودن زندگی اسلامی و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی بهره‌برداری کند.

ششایان ذکر است شهرستان نکا ۴۳۲ شهید تقدیم انقلاب کرده است که ۳۱ شهید از این شهدای گرانقدر متعلق به دهستان استخرپشت نکا است.
همچنین یاد آور میشوم روستای سیکا دو شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی نموده است که دو برادر از یک خانواده محترم حسینی آزاد میباشند .

444

DSCN0034

DSCN0209

DSCN0146

DSCN0150

DSCN0132

DSCN0133

دیدگاه های این مطلب