وجدان بیدار، خبرنگاران را ملزم به رعایت اخلاق حرفه‌ای می‌کند

خلاصه خبر : رئیس اداره ارشاد نکا: وجدان بیدار، خبرنگاران را ملزم به رعایت اخلاق حرفه‌ای می‌کند

به گزارش نیوز نکا، محمدعلی صفرپور در همایش تجلیل از خبرنگاران در سالن ارشاد نکا بیان کرد: دو شهید شهرستان یعنی شهید محمدحسن قریب‌طزره و شهید غلام‌علی لقمانی از جمله شهدای خبرنگار شهرستانی‌اند که با گرامیداشت نام و یادشان امیدواریم ادامه دهنده راستین راهشان باشیم.

وی اظهار داشت: کارآمدی و اطلاع‌رسانی بدون حب و بغض از مسائل مهمی است که باید در کار خبری رعایت شود و خبرنگاران نیز باید با رعایت اصول خبری در جامعه، در جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی درست تلاش کنند.

صفرپور تصریح کرد: وجدان بیدار خبرنگاران را ملزم به رعایت اخلاق و سلامت حرفه‌ای می‌کند که در شهرستان با همگرایی و همفکری خوبی در حال تعامل هستند.

نماینده خانه مطبوعات شرق مازندران نیز گفت: یکی از زیر ساخت‌های مهم توسعه، توجه به خبرنگاران است که هر چه رسانه و خبرنگار بیشتری در شهرستان فعال باشد در جهت توسعه همه‌جانبه گام‌های مثبت بیشتری برداشته می‌شود.

وی با اشاره به فعال بودن خبرگزاری‌های مختلف و رسانه‌های مکتوب محلی، استانی و کشوری در شهرستان نکا خاطرنشان کرد: براساس  نظرسنجی‌های مختلف به‌طور متوسط در هفته ۲۰ هزار نفر از شهروندان نکایی با روزنامه، خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف در ارتباط بوده و اطلاع‌رسانی خبری می‌شوند.

DSCN0251
مقدسی ادامه داد: دغدغه همه ما تقویت و توسعه شهرستان است که این مسئله باید توسط مدیران نیز مورد توجه قرار گرفته و در استفاده از خبرنگاران به‌طور گزینشی عمل نکنند.

وی گفت: گزینشی دعوت شدن خبرنگاران از مشکلات و معضلات شهرستان است که موجب آسیب‌رسانی به شهرستان و عدم توسعه بخشی در بخش‌های مختلف می‌شود و باید از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای شهرستان برای پیشبرد اهداف استفاده کرد.

یکی دیگر از نمایندگان خبرنگاران نکا نیز گفت: عدم باور مدیران شهرستانی نسبت به خبرنگاران از مسائل آزاردهنده‌ای است که با آن دست به گریبان هستیم. جایگاه اصلی و واقعی خبرنگاران در جامعه دیده نشده است.

DSCN0216

یداللهی با تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی خبرنگاری گفت: توانمندسازی خبرنگاران و تقویت دانش خبری از مسائل مهمی است که در کنار گزینش درست خبرنگاران در عرصه خبر باید مورد توجه قرار گیرد.
فارس

دیدگاه های این مطلب

7 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. اگه همه خبر نگاران مثل شما بی تعارف باشند خیلی از مشکلات حل میشه

  2. امیرعلی عبدالشاهی در گفت:

    خسته نباشی دلاور

  3. به جای دیدگاه اولی ؛مطلب دیگری گذاشته بودی سانسور کردی ؟

  4. از آقای صفرپور تقدیر میشه
    اما کفش آقای یداللهی پاره بود چیشد ؟ دوختندآقایون؟

  5. اداره ارشاد خوب داره مدیریت میشه خداقوت پرسنل زحمتکش اجرکم عندلله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *