عيد فطر؛ يعنى بازگشت‏ به فطرت و سرشت/حسینعلی علی نژاد

عيد صيام آمد و ماه صيام رفت / لطف تمام آمد و فيض تمام رفت
شد عيد فطر و لطف خدا باز تازه شد / گرد غم گناه ز جان عوام رفت
واژه «عيد» از ريشه عود گرفته شده ‏و به معناى بازگشت است، و واژه «فطر» از فطرت‏ گرفته شده و به معناى سرشت است. بنابراين عيد فطر؛ يعنى بازگشت‏ به فطرت و سرشت.
بازگشت از اين نظر که آيا رابطه ما با فطرت پاک انسانى به طورصحيح برقراراست‏ يا نه؟
عيد فطر، عيد پايان يافتن رمضان نيست، عيد برآمدن انساني نو از خاکسترهاي خويشتن خويش است، چونان ققنوس که از خاکستر خويش دوباره متولد مي شود؛اگر درعيد فطر درنيابيم که از نو متولد شده ايم، اگر تازگي را در روح خود احساس نکنيم، عيد فطرعيد ما نيست .
در طول تاريخ، اجتماع روز عيد فطر آنچنان مهم و تحول آفرين بوده که رهبران سياسى نيز از آن بهره گرفته‏اند . در اين مورد مى‏توان از حرکت ‏سياسى ابومسلم خراسانى و شورش وى بر عليه دستگاه خلافت ‏بنى اميه نام برد . وى به سليمان بن کثير دستور داد به اقامه نماز عيد فطر و ايراد خطبه بر عليه امويان بپردازد .
سليمان نيز انقلاب و شورش بر عليه سلطنت اموى را در خطبه نماز عيد فطر اعلام کرد . به اين ترتيب آنان در سال ??? ق در روز عيد فطر در شهرهاى ماوراء النهر به پا خاسته و قيام خود را اعلام کردند و در مدت کوتاهى سلسله بنى اميه را منقرض ساختند .
و اما در اين برهه از زمان ؛شيطان بزرگ براي تحقق روياهاي دست‌نيافتني از بحر تا نهر خود بهمراه رژيم غاصب و جعلي صهيونيسم،وقاحت و شقاوت را به اوج خود رسانده و مردم مظلوم و بي‌دفاع فلسطين و غزه را از همه سو مورد هدف قرار داده اند.
در اين شرايط وظيفه ما بعنوان مسلمان و انسان آزاديخواه درحمايت از مقاومت قهرمانانه اسلامي در برابر حملات لشکر کفر و نفاق و ارتجاع منطقه مهمتر و نمايانتر مي شود.؛ولذا اميد آن مي رود تمام آزاديخواهان جهان به ويژه کشورهاي اسلامي در برابر برنامه تفرقه‌افکنانه و تجزيه‌طلبانه دشمنان ميان اقوام و مذاهب اسلامي، با روي آوردن به وحدت اسلامي و انساني به مقابله حربه شيطان پرداخته و براي برون رفت از اين تفرقه و استراتژي ناجوانمردانه و خبيث به آيه شريفه قرآن که مي‌فرمايد: واعتصمو بحبل الله جميعا ولا تفرقوا در آويزيند و به آيه شريفه قل يا اهل الکتاب تعالوا الي کامه سواء بيننا وبينکم روي آورده و بر دفاع از مظلومان و حمله بر ظالمان متحد و هم پيمان شوند .
در عين حال از مجامع بين‌المللي، شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي، سازمان‌ها و نهادهاي مدافع حقوق بشر، اعم از سازمان ملل، يونيسف، بين‌المجالس اسلامي، اتحاديه عرب و سازمان کنفرانس‌ اسلامي انتظار مي رود تا با برگزاري نشست‌هاي رسمي و استفاده از تمام امکانات خود به دفاع از مردم مظلوم غزه بپردازند.

آري ، مسلمين جهان با مشتهاي گره کرده خود به دشمنان خشمگين از وحدت و هوشياري مسلمانان مي گويند که موتوا بغيظکم، و به مسلمانان و مظلومان وعده نزديکي صبح پيروزي را مي دهند که اليس الصبح بقريب.،ان شا ا…

با آرزوي قبولي طاعات و عبادات وعرض تبريک عيد سعيد فطرخدمت همگان؛
گوهر وجودتان پايدار و برقرار و گامهايتان استوار و ماندگار باد.

دیدگاه های این مطلب

6 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. باید در مقابل این وحشیگریهای اسراییل و همدستانش ایستاد و مقابله کرد،که بیشتر اتحاد مسلمانان رو میطلبه.

  2. ما همان طوری که رهبرمان فرمود از مسلمانان فلسطین حمایت میکنیم و به امید آزادسازی قدس شریف.

  3. وظیفه دینی و اخلاقی هر فرد است که به ندای مردم غزه و فلسطین جواب دهد.،متن جالبی بود در حمایت از مردم غزه،مرسی آقای علی نژاد

  4. اسراییل غده سرطانی است وباید برداشته شود.تکبیر
    الله اکبر

  5. اسراییل کودک کش باید از صحنه روزگار محو شود،مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *