عملیات تعریض محور نكا -نیروگاه آغاز شد
تاریخ انتشار خبر : ۹۳/۰۴/۳۱
رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان نكا از شروع عمليات اجرايي قطعه دوم تعريض و چهار خطه نمودن پنج كيلومتر از محور ارتباطي نكا _ نيروگاه خبر داد.
سيد علي صادقي ضمن اعلام اين خبر افزود: محورهاي ارتباطي مازندران به لحاظ شرايط ويژه گردشگري ، قرارگيري در مسير كريدور شرق به غرب و حجم بالاي تردد جزء محورهاي مهم و حياتي در سطح كشور بوده كه ارتقاء و افزايش ضريب ايمني اين محورها بايد به عنوان عاملي مهم در دستور كار قرار گيرد.
وي در ادامه به نقش راه به عنوان فاكتور اثرگذار در جهت توسعه همه جانبه استان اشاره و تصريح كرد: وجود نيروگاه شهيد سليمي ، منطقه ويژه اقتصادي بندر اميرآباد و چندين شركت نفتي و همچنين جابه جايي و ترانزيت كالا در سطح ملي و استاني مي طلبد راههاي منتهي به اين مراكز حساس از لحاظ ايمني و تردد به شرايطي مناسب رسيده كه در راستاي اين مهم ، عمليات تعريض ( قطعه دوم ) محور نكا_ نيروگاه را به طول ۵كيلومتر ، با اعتباري بالغ بر ۲۰ ميليارد ريال به اجرا در آمد.
رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان نكا درخصوص ديگر اقدامات انجام شده در سطح اين محور يادآور شد: عمليات اجرايي قطعه اول پروژه نيز به طول ۶ كيلومتر به اتمام رسيده است.
مهندس صادقي اظهار داشت : با درنظر گرفتن شرايط مناسب جهت انجام عمليات پيش بيني مي گردد تعريض قطعه دوم تا پايان شش ماهه دوم امسال به اتمام برسد.
رئيس اداره راه و شهرسازي شهرستان نكا در ادامه از شروع عمليات احداث روشنايي در كمربندي اين شهرستان به طول ۶ كيلومتر خبر داد.
سيد علي صادقي با اشاره به اینکه مهمترين كاركرد سيستم هاي روشنايي ايجاد ديد آسان و دقيق ، امكان تشخيص وسايل نقليه در فاصله مناسب ، تشخيص به موقع موانع ،علائم و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي در محورهاست خاطر نشان كرد : حداقل مقدار مورد نياز روشنايي سطح راه بستگي به نوع آن ، سرعت و حجم ترافيك شبانه راه ، وضعيت مكانهاي اطراف راه و كاربري آن و همچنين ميزان عبور و مرور عابرين پياده دارد .
اوبه احداث روشنايي در كمربندي شهرستان نكا اشاره و اظهار داشت: براساس وظيفه ذاتي اين اداره در زمينه ايمن سازي و نگهداري راهها ، عمليات اجرايي ايمن سازي كمربندي مذكور در قالب ايجاد روشنايي به طول ۸ كيلومتر با صرف اعتباري بالغ بر ۸ ميليارد ريال آغاز گرديد.
وی در بخش دیگر از به اقدامات اساسی در ثیت نقاط حادثه خیز محورهای راه روستای درهزار جریب این شهرستان اشاره کرد و گفت: درسال ۹۰ در اثر رانش ۷۰نقطه حادثه خیز این مسیرها در ۲۲ نقطه کار تثبیت وایجاد دیواره های حائل و زهکشی این مسیر احداث دیواره های سنگی با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال به پایان رسیده است .
شاید مهمتر وکلیدی تر از راه محوری برای توسعه نتوان یافت اا نباید این راه گشتارگاه یا کمینگاه باشد متاسفانه جاده نیروگاه با وضع فعلی کشتار گاه و اغلب محورهای هزارجریب در شرایط برف و یخ کمینگاه هستند امید است با تامین اعتبار لازم رییس خوشنام و سخت کوش راه جناب آقای صادقی موفق تر باشند و راههای هزارجریب نیز بیشتر از توجه مسولین متولی برخوردار باشند آرزوی سلامتی و بهروزی برای این زیز خستگی ناپذیر دارم
http://www.uploadax.com/images/81202477376762790596.jpgمیوه، گلابی، پلاس ،تلکا فرنگی…؟
نام محصول شاه میوه است نوعی گلابی که ۴۰ سال پیش نهال آنرا جناب آقای حسن رضا مهدوی از چوباغ برای مرحوم نعمت قلیان به شیر کلا آورده و در حیاطش کاشت .این میوه در شرایط مناسب سه تا پنج بار محصول میدهد بطوریکه وقتی سری اول شکوفه ها تبدیل به میوه شد (زلکا)درخت دوباره گل دهی میکند به این ترتیب صاحب درخت از اواخر بهار تا اوایل پاییز متناوبا میتواند از محصول بهره برداری کند .شاه میوه بسیار پر محصول، آبدار ،درشت و خوشخوراک است.امروزه تقریبا بیشتر اهالی شیرکلا و روستاهای اطراف از این درخت پیوندک تهیه و آنرا تکثیر کردند .برای سلامتی آقای حسن رضا مهدوی و شادی روح مرحوم نعمت قلیان صلوات برگرفته از وبلاگ http://gholiyan.blogfa.com/
+
ضمن تشکراززحمات متولیان.لطفافکری بحال دوربرگرد انهاودیوارکشیهائیکه تومسیرکردیدهم بکنید!اینم شد کار؟برایدورزدن ازمسیراطرب بایدبری ازطوسکلادوربزنی
باسلام . فکری به حال عبور حسین اباد، نرسیده به طوسکلا برای دور زدن ماشین ها بکنید .
باسلام خدمت آقای صادقی ،در مسیر جاده اصلی قلعه سر وارد شدید وحتما هم کرارا مشهاهده نمودید که این جاده بطور کلی ازبین رفته ،حداقل برای جلوگیری از تردد کامیونهای حمل خاک یک فکری بکنید .هر هفته چند تصادف خونین در این جاده رخ میدهد ۶سال که آکس جاده خط کشی نشده است تابلو علائم ندارد،صادقی عزیز شما حداقل کار هم نکردید این جاده نیاز به روکش دارد.مردم واهالی در احداث جاده مشارکت نموده اند ولی امروز شما به راحتی مجوز برداشت خاک و… صادر میکنید؟
ضمن خسته نباشید،لطفا فکری برای جاده قلعه سر هم بکنید با این همه حجم غبور وترددکامیون حمل خاک
الان اون مقاله بالایی مربوط به اداره راه بود یا تبلیغ وبلاگ مهندس قلیان؟؟؟
آقای یداللهی لطفا پارتی بازی نکن آدرسو بزار تا همه ببینن لطفا
چرا برای پل های ورودی و خروجی کمر بندی فکری نمیکنید.
آخه چند سال مردم باید منتظر باشند تا شما بجنبید.
ضمن تشکر به فکر بلوار و روشنایی ان هم باشید.
به وب سایت دهیاری قلعه سر یه سر بزنید لطفا
پل های ورودی و خروجی شهر رو هم درست کنید خواهشا. 🙁
لطفا شش کیلومتر از محور نیروگاه رو که قبلا درست شده بود، خط کشی کنید.
یعنی هیچکدام از اداره راه ومسکن وشهرسازی این مطالب وکامنت را نمیخونن که جواب مردم را بدن؟
واقعا جای تعجب داره والا
ما آسایش نداریم