پبام شهردار شهمیرزاد بمناسبت روز شهرداریها ، شهری امن، پویا وبرای تمامی فصول

به گزارش نیوز نکا ،به مناسبت روز شهرداری ها ،علی امینی شاد شهردار شهمیرزاد باارسال پیامی به این پایگاه خبری این روز را به تمامی همکاران خود تبریک گفته است
متن کامل پیام شهردارشهمیرزاد به مناسبت روز شهرداری ها
بسم الله الرحمن الرحیم
شهری امن، پویا وبرای تمامی فصول
از تدوین نخستین قانون شهرداری تا کنون بیش از یکصد سال می گذردکه انتظار می رفت نهادی با بیش از یکصد سال قدمت و پیشروی خدمت رسانی به مردم از یک طرف بیش از این مورد توجه دولت ومردم قرار می گرفت واز طرف دیگر نیز بیش از این به عنوان یک نهاد اجتماعی در دل مردم باشد اما این سازمان غیر دولتی وفراگیر، از طرفی دولتی وعمومی بدون بسترهای لازم آرام آرام در حال تبدیل به سازمانی بزرگ که علاوه بر انجام وظایف ثبت شده وقانونی(ازگهواره تاگوررا در برمی گیرد) این است که مسئولیت سایر وظایف بر زمین مانده وبدون متولی در شهرها را نیز به اجبار به عهده می گیرد, وظایفی همچون پایانه ها,میادین میوه وتره بار,بازار روز,مدیریت بر حمل ونقل وترافیک,رسانه های اجتماعی,فرهنگی,اقتصادی(تلویزین شهری,روزنامه هاو….)که هر یک بر اساس قوانینی که داریم مطالعات خاص خود را دارد.

IMG_4147بدین ترتیب جایگاه مهم,مخشوش,پیچیده وتغییرپذیر شهرداریها به عنوان یک موسسه عمومی وفراگیر مورد تفسیرهای گوناگون مدیریتی ونظام اداری کشور با حد ومرزهای متفاوت قرار گرفته است که ارزیابی عملکرد شهرداریها را در سطوح شهرها ی مختلف دچار اختشاش وناهماهنگ نموده واشکالات جدی در نحوه ارزشیابی عملکرد شهرداریها بوجود آورده است.در این شرایط از نظام بدون اختیار مدیریت شهری انتظار می رود که سیاستهای کلان ملی و منطقه ای را رعایت نموده و در سطح شهری پیاده نماید. این انتظار با چهار چالش جدی روبروست:
۱٫ممکن است برنامه های از بالا به پایین بر اساس خواست و نیاز مردم نباشد
۲٫انتظار هماهنگی به انتظار تابعیت بدون قید و شرط، منفصل و یک طرفه تبدیل شده یعنی شهرداریها ستاد تابعه دولت همانند سایر نهادها و ادارات اجرایی به حساب می آیند نه یک موسسه عمومی و سازمانی محلی.مطمئناً آن بدلیل تناقض ساختاری هماهنگی اجرای مصوبات شورای عالی شهرسازی که عمدتاً وظیفه ای فضایی و کالبدی است. لذا الزاماً چند بخشی بوده و اختیارات و امکانات خاص خود را می طلبد.این در حالی است که شهرداریها فاقد چنین حیطه و اختیاراتی هستند.
۳٫عدم وجود ضابطه ای بدون برای مشارکت مردم در اداره امور که از وظائف مهم شوراهاست.
۴٫عدم توانایی لازم برای تعریف اقتصاد و پایه ای برای شهرداری و شهر به دلایل مختلف(که مطمئناً می بایست نقش اقتصاد شهر را در کشور تعریف کرد) به همین دلیل در سطح کل کشور شهرداریها از نظر عمومی شهروندان و دولت از کارایی کافی برخوردار نمی باشد و بیشتر به عنوان یک بخش خدماتی مطرح هستند تا یک نهاد چند بخشی جامع مسئول اداره امور شهری به تعبیری دیگر بخش عمده ای از هزینه ها و توان اقتصادی شهرداریها معطوف به اجرای پروژ ه های زیر ساختی است که اساساٌ وظیفه سازمانهای دولتی است.
امروزه مدیران شهری می بایست علاوه بر اجرای برنامه های تأثیر گزار بر فرهنگ اجتماع، اقتصاد شهری، افزایش کیفیت خدمات عمومی ، توجه جدی به سیما و منظر شهری داشته باشند.شهروندان حقشان بوده در شهری زیبا و با طراوت زندگی کنند.برنامه های احیاءبافتها و عناصر قدیمی و با ارزش جهت یادآوری خاطرات برای ایجاد حس تعلق می بایست در اولویت قرار گیرد
-توسعه فضای سبز، گردشگری و تجدید هویت فرهنگی ضرورت غیر قابل انکار است. بدین ترتیب علاوه بر توجه به تاریخ و هویت شهری، گامهای بلندی در راستای افزایش تعلق خاطر شهروندان باید برداشته شود.
-تسریع در پژوهش، مطالعات و طرحهای توسعه شهری می بایست در دستور کار قرار گیرد.
-اصلاح و ساماندهی ساختار شهر و افزایش کانونهای خدماتی به منظور کاهش سفرهای درون شهری و تراکم خدمات در مناطق مختلف می بایست در دستور کار قرار گیرد.
– اجرای هرچه سریعتر برنامه جامع مدیریت زمین شهری و طرح جامع مسکن در راستای توسعه شهری ناحیه و منطقه می بایست در دستور کار قرار گیرد.
– تدوین آیین نامه های اجرایی تشویق شهروندان با حمایت شورای شهر به منظور افزایش میزان مشارکت آنان در توسعه ساختار و ساخت و تجهیز فضاهای خدماتی می بایست در دستور کار باشد.
– اجرای برنامه های فرهنگی در راستای تعمیق فرهنگ شهروندی بیش از همه می بایست مورد توجه تصمیم سازان (شورا) باشد.
– سرعت بخشیدن به روند پروژه های عمرانی با حمایت معنوی و مادی تصمیم سازان (شورا) می بایست مورد توجه قرار گیرد و …
موارد فوق از جمله اهداف مهمی است که لزوماً تمام دست اندرکاران نظام مدیریت شهری(شهرداری، شورا و …) می بایست با جدیت بیشتری با آنها برخورد نمایند تا انشاء ا… در سایه همدلی و همگرایی زمینه مشارکت بیشتر شهروندان در اداره امور شهر که بستر سازی آن توسط شورائیان است را فراهم آوریم.طبیعی است برای شهری مانند شهمیرزاد با توجه به نقش آن می بایست جهانی فکر کرد و محلی عمل نمود.این نگرش را نه فقط برای مدیران بلکه برای ساکنین در شهر نیز می بایست تسری بخشید.
بدون شک اصلاح و توسعه زیرساختهای خدماتی شهر(که مطمئناً احترام به شهرها و ساکنین آنهاست)، بهبود راههای مواصلاتی ۳ استان بدلیل موقعیت ژئوپلیتیکی شهمیرزاد ابزارهایی برای جلب سرمایه گذاری های کلان به شمار می روند اما آنچه ضرورت دارد ارتقاء به سطح فرهنگ عمومی در جهت توسعه پایدار این شهر و ناحیه است و لزوماً نگرش همه شهروندان می بایست در جهت توسعه برای پیشرفت هرچه بیشتر شهرمان معطوف گردد. در این میان همه نهادها و دستگاههای اجرایی محلی، استانی و ملی باید در راستای برنامه های مدون در راه نیل به هدف فوق اهتمام ورزند.
اما جایگاه و نقش بال دیگر مدیریت شهری یعنی شوراها:
یکی از مهمترین سرفصل های کاری شورای اسلامی شهر می بایست توجه جدی برای پیگیری تهیه چشم انداز و تدوین برنامه های بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت و جذب و جلب سرمایه های اجتماعی(مادی و معنوی) با توانایی های منطقی لازم برای ایجاد وفاق اجتماعی در جهت توسعه (اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و …) و شفاف سازی برنامه های اقتصادی شهر که نهایتاً افزایش توان خدمات رسانی شهرداری را در پی خواهد داشت، می باشد.
شوراهایی موفق و کارآمد خواهند بود که توجه جدی به پیش فرضهای توسعه منطقه ای داشته باشند و از تمام پتانسیل های موجود شهری در این جهت بهره برداری نمایند.دوری گزینی از سطحی نگری، فعالیت هایی که معطوف به برنامه ریزی و مشارکت همه مردم در مراحل برنامه ریزی و اجرای برنامه ها باشد و همچنین در نظر داشتن جایگاه ویژه شهر در سلسله مراتب شهرها و تأثیرپذیری و تأثیرگذاری آن در منطقه یکی از راههای پیشرفت نواحی شهری است.
در انتها ضمن تبریک این روز به همه دست اندر کاران خدمات به مردم بالاخص به شهروندانی که به عنوان یکی از عناصر فرهنگی نقش بسزایی در توسعه انسانی که توسعه انسانی مهمترین نقش را در پیشرفت ایفا می کند، امید است با تعامل، تعادل و تدبیر هرچه بیشتر مخصوصاً در این نظام مدیریت شهری از طرف تمامی نمایندگان دلسوز و معتمد مردم در نهاد شورا و شهرداری و همه نهادهای دولتی و غیر دولتی در راستای نیل به اهداف مقدس نظام مدیریت شهری که همان خدمت آگاهانه و صادقانه به مردم و افزایش کیفیت زندگی شهروندان است موفق، موید و پیروز باشند.
علی امینی شاد
شهردار شهمیرزاد

دیدگاه های این مطلب

14 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ازدرایت شهردارشهمیرزادتشکردارم که به مناسبت روزشهرداریها پیام دادندشهردارشهمیرزادبه فکرهمه ششهمیرزادیهاست چراکه درنکاشهمیرزادی زیادی هستندامیدوارم موفق باشدازآقای یدالهی هم ممنون که پل ارتباطی بین نکاوشهمیرزادهستند

  2. قراربود به سرزمین مادریشان (مازندران)برگردند به کجا رسید ؟

  3. انصاری از سمنان در گفت:

    شهمیرزاد جزو استان سمنانه به نیوز نکا چه ربطی داره .اقای یداللهی خیالت راحت باشه با این کارهات کسی تو شهمیرزاد بهت خونه مجانی نمیده تابستونها بیای تفریح کنی.

    • محض اطلاع انصاری ،من بچه ورفوم هستم عشقم روستا جانم روستا شهمیرزادیها لطف فراوان به من نمودند ، بنابراین برگردن من حق دارند در انده نزدیک پیوند خواهر برادی بین دو شهرستان برقرار خواهد شد چشت درآد.به تو هم ربطی نداره هر از چند گاهی بیایی به این و آن گیر بدی این سایت شخصیه هرچه دلم خواست مینویسم به تو هم ربطی ندار تکرار بشه از همین جا با انگریبردز موتورتو پیاده میکنم ندونی از کجا خوردی

    • حسینعلی علی نژاد در گفت:

      انصاری از سمنان؛اینکه یک مشت افاضات ایراد کرده اید و پای از گلیم ادب فراتر نهاده، به قصد اهانت، از صنعت ایهام استفاده کردید شما که با بدعنقی و تفرعن پوک، فضای کاری را عصبی و زشت می کنید، دم از اخلاق حرفه ای نزنید!
      برای چندمین بار می گویم که متولی رسانه نمی داند به جای فرصت دادن به لودگی فکری ، باید فضایی برای تنفس فکری تدارک ببیند وگرنه اینجا جای عقده گشایی نیست که اجازه ی اهانت به دیگران را به امثال شما بدهد.اینها، همه از عدم تمرین صحیح آزادی بیان است.اما شما هم گویا گرفتار توهم سختی شده اید.شما خیلی کمتر از آن هستید که بخواهید از موضع یک مدعی العموم درباره مردم اظهار نظر کنید. مگر شما متولی امور مردم هستید؟ مگر نماینده اخلاق جامعه اید؟ مگر فضای مجازی به شما نمایندگی داده است؟چه کرده اید؟ چه کسی به شما این اجازه را داده که در قالب اظهار نظر به تخریب دیگران بپردازید ؟
      جناب آقای متوسط! نزاکت داشته باشید و عقیده ی خود را در قالب ادب بیان کنید.
      “همه جای ایران سرای من است”
      پاسخ ↓

      • آقای محترم از سمنان .. اینکه سالهاست مردم شهمیرزاد از شما جلوتر هستند . به کنار شما و مردمان شما آنقدر به مردم شهمیرزاد فشار آورده و از حق مرکزیت خود استفاده کردید تا بتوانید از مواهب خدادای این شهر به نفع خود سود ببرید اما دوره هوچی گری و چپاول به سر آمده .فشارهای شما آنقدر زیاد بود که مردم بافرهنگ شهمیرزاد تقاضای جدایی این شهر و پیوستن به مازندران را داشته اند . پس واقعا ربطی به شما و امثال شما ندارد که در این سایت سرک میکشید و حرف های بیهوده می گویید وما شهمیرزادیها و مردم نکا سالهاست همدیگر را می شناسیم و با هم دوست و برادریم ..پس خواهشا ادب خود را نسبتا به ادمین و سایرین رعایت کنید..

  4. آقا = دکتر= عمو تره گمبه انصاری از سمنان احساس نکاندی شه لینگه اضافه بر سازمان دراز هاکردی آقای یداللهی از جامعه خبر نکاران کشور هسته بتونده خبر بهیره از هر جا هر مورد هر کس در چارچوب قانون اگه به یداللهی خبر شهمیرزاد ربطی ندارنه به ته هیچ ربطی ندارنه که از سمنان در رابطه با سایت نکا نظر هادی انتقاد هاکنی به احترامی به خبر نکا بی احترامی به خوانندگان خبر هسته بار آخرت باشه هنوز بی احترامی به روستای شیر کلا ره فراموش نکاردمی بوین کی تره هشتار هادامه

  5. شرکلا ته پرچم بالا در گفت:

    slmاگه موضوعی مربوط به نکا باشه از هر جا باشه رسانه های نکا باید درجش کنند حتی اگه پیام تبریک شهردار شهمیرزاد باشه وهدفی خاص را دنبال کنه بازدید کنندگان هم میتونن نظر موافق یا مخالف خود را در چارچوب ادب و احترام متقابل بذارن .آقای انصاری سن و سالتون کمه قبول در دفتر کسی کار میکنی که خیلی …قبول اما تو خودت باش .نکایی با اخلاق نه خدای نکرده هتاک. اگه تند زبانی پسندیده بود مردم سمنان به اربابت رای میدادن

  6. شهروند نکایی در گفت:

    آقای یداللهی دلیل حذف کامنت آخری چی بود .؟
    لطفا اگه توضیح بدبد ممنون میشم.

  7. اقای یداللهی دلیل انتشار این خبر در سایت خبری شهر نکا چست ؟؟!!!!
    شهرداری شهمیرزاد چه ربطی به نکا داره

  8. با سلام خدمت دوستان گرام … سالهاست مردم شهمیرزاد در تمام دنیا اقامت گزیده اند از جمله نکا و تا سالها با همسایگان همچون دوست یار و بردار بوده اند … روا نیست در مورد این مردم بافرهنگ و با نصب که خیلهاشون با شمالیها وصلت کردن این گونه صحبت کنید … سالهاست که رونق بازارهای شمال از جمله نکا به دست شهمیرزادیها بوده چرا حالا که خیلی ها محبت این افراد را چشیده اند حالا نمک دان میشکنند. نمیدانم من از ادمین عزیز که به ایشان توهین شده عذر خواهی نموده و خواهش می کنم در برابر بی ادبی دیگران صبور و با قدرت کلام محکمی به دور از تندی صحبت کنند … ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *