داعش ، سناریویی آمریکایی

در مدینه دو طایفه نسبتاً قابل ملاحظه به نام اوس و خزرج زندگی می کردند . بر حسب تاریخ عرب قبل از اسلام ، اوس و خزرج دو برادری بودند که پس از رویداد حوادث طبیعی خانمان بر باد ده مثل سیل و طوفان از جنوب عربستان به سمت شمال مهاجرت کردند ، آنها پس از رسیدن به یثرب (مدینه فعلی) در آنجا ساکن شدند . در فاصله ای از آنها یک عده یهودی بر اثر فشار های حکومت روم ، از شمال که منطقه آبادتری بود متواری شده و در گوشه ای از یثرب ساکن شدند و لانه و خانه ای برپا کردند . اوس و خزرج به اتفاق فرزندانشان آرام آرام تبدیل به یک خانواده بزرگ و به لحاظ تعداد بر یثرب تسلط روانی و جمعیتی پیدا کرده اند ، خزرج بزرگتر از اوس بود ، آنها با هم دوست و برادر بودند و زندگی شیرین و خوبی داشتند . یهودیهای همسایه دیدند اوس و خزرج به لحاظ تعداد و جمعیت ، بافت غیر متوازنی به نسبت جمعیت کم یهودیان تشکیل داد ؛ بنابراین به فکر چاره افتادند تا اینکه از تبدیل شدن آنان به یک قدرت منطقه ای جلوگیری و خطر علیه موجودیت خود را رفع نمایند ؛ به خصوص اینکه اوسیان و خزرجیان پشتشان به دیگر اعراب هم گرم بود ؛ در حالی که یهودیان از مرکز یهودیت یعنی روم بریده بودند .

-فتنه انگیزی ، اختلاف افکنی و تحریک این دو گروه عرب علیه هم ، اقدام ماهرانه یهودی ها در آن مقطع بود که منجر به برادر کشی ، پسر عمو کشی و جنگ های پی در پی میان اوس و خزرج گردید .

-حزب فعال یهود در یثرب ، به واسطه این توطئه علیه این دو قوم عرب ، چند بهره برداری استراتژیک نمود :

اولاً : اوس و خزرج نیاز به اسلحه داشتند و یک گروه از یهودی ها در صنایع فلزی کار می کردند ، بنابراین سلاح ساختند و به آنها فروختند .

ثانیاً : اینها در اثر جنگ بدهکار می شدند و به کار و زندگی مختصری که داشتند نمی رسیدند ؛ بنابراین سراغ همسایه های یهودی رفتند و از آنان پول استقراض می نمودند و یهودی ها با ربا خواری ، بهره های خانمان سوزی کسب کردند .

ثالثاً : جوانان جنگ آور و رشید این دو قوم در اثر جنگ های پی در پی در میدان نبرد کشته می شدند و ضمن پیر شدن نسل قبایل ، اداره خانواده های بی سرپرست هم برای اوس و خزرج مصیبتی بود .

-یهود در نهایت با جلوگیری از رمز “وحدت” و “ایجاد اختلاف” در بین این دو قوم ، استعداد پیشرفت و آرامش قومیتی را از آنان سلب نمود تا خود با “استعمار و استثمار” آنان ، در صدر قدرت و ثروت قرار گیرد .

حکایت امروز داعش یک پروژه نخ نما شده تاریخی با سناریوهای صهیونیستی آمریکایی برای ایجاد یک «دوئل مذهبی» و بازتعریف یک جنگ نیابتی یا هم سیاست است .

-بیداری اسلامی با شاخص محوری «ضدیت با نظام سلطه» کابوس اسرائیل و غرب در منطقه اسلامی است و مأموریت داعش ، تشکیل یک دولت اجاره ای برای ایجاد یک جنگ تمام عیار مذهبی یا دوگانه «شیعه و سنی» و از بین بردن راهبرد حضرت امام (ره) در انقلاب اسلامی صرف هم نبود ، بلکه امام معتقد بودند نه تنها در مقیاس جهان اسلام بلکه باید در مقیاس «مستضعفین جهان» (غیر اسلام) با نظام سلطه مواجه شد و با کلیت آن جنگید ( که همین طور شد و فیدل کاسترو هم گفت : من شیعه اثنی عشری مقلد خمینی ام )

-بنای نظام سلطه از ابتدای تاریخ و روند این بود و هست که اسلام را پلوریزه نمایند تا به ۲ گانه های «اسلام علیه اسلام» ، «مذهب علیه مذهب» ، «عمامه علیه عمامه» ، «جناح علیه جناح» ، «مرجع علیه مرجع» ، ۲ گانه اسلام علیه استکبار جهانی را از جغرافیای استراتژیک جهان حذف نمایند / که نشد و نمی شود چرا که ۲ گانه « اسلام علیه کفر یا کفر جهانی » اصیل ترین ۲ گانه «ظهور» است .

-مفهوم ظهور ، یعنی جهان تقسیم بر ۲ ، که یک طرف آن اسلام و طرف دیگر آن جریان کفر و الحاد جهانی و امروز داعش و سازمان وهابیت تکفیری از ناحیه آمریکا مأموریت و دستور دارند تا دوگانه اصیل که مبنای ظهور است را بهم بریزند که البته کدام استراتژیست هست که نداند قواره داعش قواره کودک کشی است نه قواره جنگیدن در میدان نبرد واقعی و تحرکات اخیرش مانند شیرجه زدن در یک استخر بتنی است .

نویسنده : میثم معافی

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. جوان قلعه سر ی در گفت:

    وای اگر خامنه ایی(عزیز) حکم جهادم دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *