مشکلات نان و نانوایی نکا /به قلم عباس رسولی

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و تقدیم احترامات خدمت شما مسئولین محترم شهرستان نکا وشهروندان و روستاییان عزیز نکایی از اینکه این جانب عباس رسولی راقابل دانستید پیرامون مشکلات واحدهای خبازی شهرستان نکاهمچنین مشکلات شهروندان محترم نکایی و روستاییان زحمت کش نکادرخصوص نان را به صورت کارشناسی خدمت شما ارائه دهم متشکرم .

قبل ازهر چیز از فرماندار محترم مهندس رجبی ،صنعت و معدن بازرگانی برادر مخلص و رئیس محترم غله شهرستان برادر مهندس مرحمتی و همکاران محترم در واحد های خبازی شهرستان نکا و حرمه پوزش می طلبم از ایراد و مطلب و همچنین تشکر می کنم که نهایت تلاش را در رفع مشکلات   انجام می دهند.

DSCN9832

دلایلهایی که باعث نارضایتی واحد ها خبازی در عرضه نان بوجود آمد نداشتن ثبات موادهای مورد استفاده در تولید نان از نظر قیمت تمام موادهای اولیه تولید نان و همچنین افزایش حقوق کارگران آب برق گاز بیمه و نداشتن درآمد لازم آن هم با فروش نان با قیمت آنالیز شده سال های قبل.

 

3333333333344444444444

در سال های قبل آرد کیسه ای ۲۶ هزار تومان الی ۳۵ هزار تومان بیمه می شد قیمت نان ۳۵۰ تومان عرضه می شد اما الان آرد آزاد به قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه می شود!چطورمی شود با این قیمت فروش ،نان تولید شود و این همه افزایش قیمت مواد اولیه و حقوق کارگران و خمیر که عنوان شد ؟لازم به ذکر است  که در حال حاضر آردهایی که به واحد های خبازی می دهند که به صورت مصوب شده آن هم ناچیز و مهمتر از همه چیز مصرف بی رویه می شود و در حدود ۲ الی ۳ ساعت کار روزانه تمام میشود ما چطور مشکل نان نداشته باشیم ؟ ما در ماههای گذشته در کنار آرد مصوب نا چیز آرد آزاد تهیه میکردیم با قیمت مناسب حدود ۳۵ هزار تومان و با فروش نان ۳۵۰ تومان مشکل زیادی نداشتیم اما الان با قیمت آرد آزاد حدود ۵۰ هزار تومان اصلا هیچ واحدی دست به این کار نمیزند که با این قیمت آرد خرید کنند با قیمت فروش ۳۵۰ تومان عرضه نماید با توجه به این مسائل از شهروندان محترم شهرستان نکا و حومه پوزش می طلبم که با توجه به گرانی آرد نمی توانیم مشکلات نان عزیزانمان را حل نماییم و در اینجا از مسئولین محترم نکا تقاضا میکنم توجه خاصی به این مسائل مهم نمایند.

در این بخش  اشاره ای کوتاه در مصرف آرد سالهای قبل که به قیمت دولتی به واحدهای خبازی می دادند وحتی تا حدودی هم مشکل داشتیم می کنم مادر سالهای ۸۰ الی۸۵ مصرف آرد هر نفری  سرانه ۱۰ کیلوگرم بود و سهمیه گل در شهرستان نکا در حومه حدودا ۳۰ هزارکیسه و آن هم با قیمت آن زمان واما الان با افزایش جمعیت و مصرف نان بیشتر و متاسفانه با کاهش سرانه مصرف در هرنفری ۷کیلو گرم و سهمیه گل شهرستان نکا را و حرمه ۱۹ هزارالی ۲۱ هزارما چطور مشکل نان نداشته باشیم شهروندان محترم نکایی اگر آرد آزاد با قیمت مناسب و افزایش کارشناسی و آنالیز شده قیمت نان در تشکیلات صورت می گیرد شما قول میدهم که  هیچ گونه مشکل نان در شهرستان بوجود نخواهد آمد.

 

صصصصصصصصصصصصص

با عرض پوزش ابن حقیر وارد مسائل حاشیه ای نمیشوم و از مسئولین محترم در خصوص آرد نان تقاضامندم که به عنوان مسئول پیکر این موارد ها باشند وتوزیع آرد به صورت عادلانه در سطح شهر به واحد های خبازی مخصوصا واحد های که در دل مردم احداث شده آن هم کسانیکه  به عنوان سربازان  گمنام خدماتی هستند که نهایت تلاش را در امانت داری و عرضه عادلانه نان به مصرف کنندگان شریف نکایی و روستاییان عزیز می کنند سپاسگزارم  و از شهروندان و روستاییان تشکر می کنم که مثل همیشه همه ی موارد ها را درک کرد و ما واحدهای خبازی را تحمل کرده اند و باعث دلگرمی ما  در انجام وظایفمان  می شوند متشکرم .

555555555555

در خاتمه از مدیریت غله شهرستان نکا جناب آقای مهندس مرحمتی که خود نانوازاده می باشد تشکر می کنم که با تلاش خود ما را با مشکلات کمتری روبرو می کند من سخنم را با کلامی از مدیریت غله جناب آقای مرحمتی به پایان می رسانم که انشاالله توجه خاصی شود. اگر ما در این شرایط بحرانی با آرد سرانه نفر ۷کیلویی به پیش رویم و مصرف آن برای شهر وندان عزیزمان باشد و توزیع آن به صورت عادلانه مصرف شود و به صورت غیر قانونی توزیع نگردد ماهیچ مشکلی نخواهیم داشت .

باکمال تشکر ،حاج عباس رسولی

کارشناس و متصدی واحد خبازی و عصو هیت مدیره شرکت تعاونی خبازان شهرستا ن نکا

دیدگاه های این مطلب

5 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. باعرض سلام وپوزش ازآقای رسولی
    سهمیه که پایینه کیفیت نون اینه اگه سهمیه بالا بره چی میشه!

    • با سلام
      لازم به یاد اوری می باشد به دوست عزیز اقای فضلی
      بهترین نون در ایران در مازندران شهرستان نکا عرضه
      میشود به هر تهداد همکاران عزیز واحد های خبازی ارد
      تحویل گیرند وظیفه خود را میدانند که با کیفیت بسیار عالی
      تحولید نمایند
      با تشکر.
      حاج عباس رسولی

  2. متاسفانه درست می گویند
    با این وضعیت اگر نانوایی بخواهد نان حلال برای زن و بچه اش ببرد مشکل دارد و متاسفانه….
    مسئولین باید کاری کنند که مردم به حرام الهی نیافتند

  3. آقای رسولی فرمایش شما متین ولی نون نکا یه مقطعی نمونه بود ولی فعلا ۱/۳ نونواییها نون باکیفیت میدن دست مردم مابقی فقط رفع مسئولیته

  4. ظاهرا خبرآقای یداللهی کار ساز بود .روز چهارشنبه نانواییها آرومتر بود.خوب لابد یه کارایی کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *