روش های کاهش مصرف برق در کولرهای گازی/رضا حمزه پور

خلاصه خبر : مشترکان همچنین تلاش کنند پیش از آغاز فصل تابستان و گرما، نسبت به سرویس و تعمیر کولرهای گازی خود اقدام کنند زیرا این اقدام به کارکرد بهینه آن کمک خواهد کرد.

کولرهای گازی مهمترین بازیگران این روزها در تعیین قیمت قبض‌های برق به‌شمار می‌روند و این درحالی است که استفاده بی‌رویه و عدم سرویس مناسب کولرهای گازی موجب افزایش هزینه‌های برق مصرفی مشترکان خواهد شد.
کارشناسان سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) راهکارهایی را جهت کاهش مصارف برق کولرهای گازی پیشنهاد می‌کنند که کافی است در هنگام خرید، کولرهایی را انتخاب کنید که دارای نشان برچسب انرژی با رتبه A یا بالاتر باشد.
همچنین باید کولرهای گازی را متناسب با شرایط آب و هوایی و مکانی که در آن زندگی می‌کنیم، انتخاب کنیم زیرا استفاده از کولرهای گازی معتدل در مناطق گرمسیری، ضمن افزایش مصرف
و عمر کولر را نیز بسیار کاهش می‌دهد.
th (2)برق، سرمادهی
توان مصرفی کولرهای گازی استاندارد، حدود چهار برابر کولرهای آبی است و این امر باتوجه به جداول تعرفه قیمت برق، می‌تواند موجب افزایش هزینه‌های برق مصرفی تا هفت برابر شود.
مشترکان به این نکته توجه کنند که استفاده از کولرهای گازی در مناطقی با رطوبت نسبی بالا (شمال و جنوب کشور)، مناسب است اما استفاده از این نوع خنک‌کننده‌ها در سایر مناطق کشور مانند تهران به‌دلیل پایین بودن رطوبت نسبی، بالاتر بودن میزان تعرفه برق نسبت به اقلیم‌های گرم و مرطوب و افزایش هزینه‌های مرتبط با آن مناسب نیست.
کولرهای گازی معمولاً دارای تنظیم‌کننده دما (ترموستات) هستند. تنظیم دما برروی دمای مناسب فصل گرما که بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد است، موجب خواهد شد تا هنگام رسیدن گرمای اتاق به درجه دمای تنظیم‌شده، کمپرسور کولر به‌طور خودکار خاموش شده و فقط فن دستگاه کار کند، بنابراین برق کمتری مصرف می‌شود. ضمن آنکه به‌ازای هر یک درجه خنک‌تر کردن اتاق، حدود پنج درصد مصرف برق و به‌تبع آن هزینه‌های برق افزایش خواهد یافت.
کارشناسان سابا پیشنهاد می‌کنند درصورت امکان کولر گازی خود را در محلی نصب کنید که تهویه بهتری داشته باشد، زیرا این کار به علت کاهش فشار بر کولر موجب افزایش بازدهی آن و همچنین کاهش مصرف برق خواهد شد ضمن آنکه لازم است هنگامی که خانه یا محل کار خود را ترک می‌کنید، سامانه سرمایشی را نیز حتماً خاموش کنید.

۲۰۱۴۰۶۱۲_۱۱۳۲۱۵-1
مشترکان همچنین تلاش کنند پیش از آغاز فصل تابستان و گرما، نسبت به سرویس و تعمیر کولرهای گازی خود اقدام کنند زیرا این اقدام به کارکرد بهینه آن کمک خواهد کرد.
ازسوی دیگر، قرار دادن سایه‌بان برروی کندانسور کولرهای گازی، محیط خانه را خنک‌تر و مصرف برق را کمتر می‌کند.
همچنین درصورت امکان، کاشتن یک یا چند اصله درخت در نزدیکی کولرهای گازی دوتکه، موجب کاهش مصرف برق آن‌ها به میزان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد شد.

رضا حمزه پور تکنسین فنی خدمات سام سرویس و مدیر بخش خدمات شرکت سردآورد نکا

دیدگاه های این مطلب

14 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. باتشکر ازراهنماییهای جنابعالی

  2. یکی به من بگه این عکس چه ربطی به موضوع داره؟؟؟؟؟؟؟؟ این سایت تبدیل شده به سایت تبلیغاتی برای معرفی افراد .نه تنها خودم دیگه نمیام تو این سایت به بقیه برابکی هم میگم تحریم کنن

  3. به نکات اساسی اشاره شد از راهنمایهایتان ممنونیم

  4. اول تشکر می کنم بایت این توصیه های فنی
    دوم اینکه عزیزانی که معترض به تصویر این بنده خدا هستند خودشان لطف کنند یک اقدام و یا نوصیه که کاربرد عمومی داشته باشد مطرح کنند تا آقای یدالهی تصویر این عزیزان را نشان دهد
    اینقدر به این چیزهای کوچک و بی اساس گیر ندهید

  5. هیچ ضرورتی به بودن عکس نویسنده نیست .آخه این اولین بار که نیست ، هر کی مفاله میزاره عکسش هم بزرگ واسمون میزاره…..

  6. محمد جواد مبینی در گفت:

    تشکر آقای حمزه پور.
    کاربردی و آموزنده بود.
    توفیق رفیق راهتان در ادامه.

  7. از خوانندگان نیوز در گفت:

    احسان خان شما فرمودید این سایت رو تحریم میکنید چی شد سرو کله ات دوباره پیدا شد معلوم هست با خودت چند چندی . یک نفر پیدا بشه در باره تصمیمت نظر بده

  8. امیرعلی عبدالشاهی در گفت:

    با سلام از مطالب اموزشی ممنونم /از همشهریان خواهش میشه از مطالب استفاده بشه نه اینکه مطالب رو به حاشیه ببریم

  9. باتشکر از جناب آقای حمزه پور و متشکریم از اطلاعاتی که در اختیار ما می گذارید.

  10. این عکاس خجالت نمیکشه این همه عکس !!!!!!!!!!!!

  11. ای سایت باید هک بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *