مازندران ۲ هزار خیر مدرسه‌ساز دارد

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران: مازندران ۲ هزار خیر مدرسه‌ساز دارد

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران از وجود ۲ هزار خیر مدرسه‌ساز در مازندران خبر داد و گفت: مازندران در مشارکت خیران مدرسه‌ساز از استان‌های برتر کشور است.

قربانعلی شیرزاد صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری شانزدهمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه شانزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان بعد از جشنواره‌های شهرستانی در مرکز استان با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزاری می‌شود، افزود: اول خرداد اردوگاه دانش‌آموزی بادله میزبان خیران مدرسه‌ساز استان است.

این مسئول خیران مدرسه‌ساز را یار و یاور همیشگی نظام تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: جشنواره خیران مدرسه‌ساز زمینه تشویق و ترغیب خیران را به امر مدرسه‌سازی بیشتر می‌کند.

شیرزاد با اعلام اینکه رویکرد امسال جشنواره ترغیب خیران مدرسه‌ساز به سمت تکمیل پروژه‌های دولتی در استان است، تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های اعتبار دولتی خیران مدرسه‌ساز پروژه‌های آموزشی که کمتر از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را تکمیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های جدید آموزشی از سوی نوسازی مدارس استان انجام‌ نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه کاره آموزشی از طریق مشارکت خیران صورت می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران اظهار داشت: ۶ هزار پروژه نیمه کاره آموزشی در سطح کشور وجود دارد که سهم مازندران ۲۲۴ پروژه نیمه تمام دولتی است.

وی با اشاره به اینکه در حاشیه جشنواره شانزدهم خیران مدرسه‌ساز استان نمایشگاهی از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا برپا می‌شود، افزود: خیران مدرسه‌ساز استان می‌توانند برای تکمیل پروژه‌های آموزشی در این نمایشگاه انتخاب کنند.

شیرزاد سامانه الکترونیکی نوسازی مدارس کشور را از دیگر ابزارهای معرفی و جذب خیران مدرسه‌ساز کشور دانست و گفت: خیران مدرسه‌ساز با وارد شدن در سایت می‌توانند حمایت‌های خود را در بخش مدرسه‌سازی اعلام کنند.

وی افزود: تاکنون خیر مدرسه‌سازی یک پروژه که آن هم سالن ورزشی در استان بود را از طریق سایت خیران مدرسه‌ساز کشور انتخاب کرد.

شیرزاد با اشاره به اینکه نخستین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان در سال ۷۷ برگزار شد، گفت: تاکنون ۶۸۰ مدرسه مازندران با مشارکت خیران احداث شد.

وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ کلاس درس مازندران از طریق ۱۰۰ درصد مردمی و مشارکتی ساخته شد.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران اضافه کرد: از ابتدای جشنواره خیران مدرسه‌ساز در مازندران بیش از ۵۴۰ قطعه زمین معادل یک میلیون و ۶۰۰ مترمربع زمین اهدا به امر مدرسه‌سازی اهدا شد.

وی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز مازندران تاکنون متعهد به ۲۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای امر مدرسه‌سازی در استان شدند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۵۵ میلیارد تومان آن محقق شد.

شیرزاد از فعالیت بیش از ۲ هزار نفر خیر مدرسه‌ساز در مازندران خبر داد و گفت: مشخصات ۷۸۰ نفر از خیران مدرسه‌ساز مازندران در سامانه به ثبت رسید که از این تعداد ۱۰۶ نفر زن، ۶۱۳ نفر مرد و ۶۱ مورد از خیران حقوقی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۹ پروژه آموزشی استان نیمه تمام است و با مشارکت خیران به پایان می‌رسد، افزود: این تعداد شامل ۵۰۲ کلاس درس در زیر بنایی به مساحت ۸۲ هزار مترمربع را شامل می‌شود که برای تکمیل ۲۷ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

این مسئول استاندارد سازی سیستم گرمایشی و احداث مدرسه در سایت‌های مسکن مهر استان را از اولویت‌های کاری سال جاری عنوان کرد و ادامه داد: موضوع نگهداری فضاهای آموزشی و تجهیزات در اختیار آموزش و پرورش است که تاکنون مورد غفلت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد از سوی وزارتخانه متبوع ردیف بودجه‌ای برای نگهداری تجهیزات و فضاهای آموزشی در نظر گرفته شود،میزان تعهدات جشنواره پانزدهم خیران مدرسه‌ساز استان را بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان دانست و گفت: به طور استثناء با زمینی که اهدا شد ۶۵ درصد تعهدات سال گذشته محقق شد.

شیرزاد پیش‌بینی تعهدات خیران مدرسه‌ساز در جشنواره شانزدهم را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و جایگاه خیران مدرسه‌ساز مازندران را در سطح کشور از برترین‌ها دانست و گفت: تاکنون مازندران از پنج استان برتر کشور بوده است.

وی عمده فعالیت خیران مدرسه‌ساز را ساخت فضاهای آموزشی دانست و ادامه داد: امسال ۲۰ پروژه آموزشی تا سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس مازندران مجموعه اعتبارات استانی سال گذشته را ۲۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: نوسازی مدارس مازندران بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار را برای مدارس غرب مازندران که در بحران برف سال گذشته خسارت دیدند اختصاص داد.

وی تخصیص اعتبار سال گذشته را ۱۴ میلیارد تومان معادل ۵۴ درصد از کل اعتبار اختصاص یافته اعلام کرد و سهم‌بری اعتبارات عمرانی ادارات کل نوسازی مدارس استان‌های کشور را ۷.۹۶ درصد دانست و گفت: سهم مازندران ۶.۸۱ درصد از کل اعتبارات عمرانی نوسازی مدارس کشور است.

شیرزاد با بیان اینکه ۶ ردیف در اعتبارات ملی داریم که از این تعداد مجموع اعتبارات ما در سال گذشته ۴۸ میلیارد تومان بود، تصریح کرد: ۲۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس مازندران با اشاره در سال‌های اخیر سهم‌بری مازندران از اعتبارات ملی به درستی پرداخت نشد، خاطرنشان کرد: از مسئولان ملی و استانی کمک خواستیم تا در تحقق این اعتبارات کمک حال ما باشند.

وی اظهار داشت: سال گذشته از مجموعه یک‌هزار و ۲۴۹ پروژه‌ای که تحویل وزارت آموزش و پرورش شد سهم مازندران۸۱ پروژه بود.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *