برداشت ۱۹۰ تن گل گاو زبان از مزارع نكا

معاون فني جهاد كشاورزي شهرستان نكا گفت: پيش بيني مي شود امسال ۱۹۰ تن گل گاو زبان از مزارع شهرستان نكا برداشت شود.
ايلالي در گفتگو با خبرنگار نيوز نكا افزود: ۳۸۰ هكتار از زمين هاي كشاوزي شهرستان به كشت گل گاو زبان اختصاص داده شد كه با عملكرد ۳۰۰ تا ۵۰۰ كيلو برداش درهرهكتار پيش بيني مي شود۱۹۰ تن گل گاو زبان برداشت شود.
وي اظهار داشت:برداشت اين محول به مدت ۴۰ روز ادامه دارد و هر كشاورز مي تواند ۲۰ تا ۲۵ كيلو روزانه برداشت كند كه از ۷ تا ۸ كيلو گياه تر ، يك كيلو گياه خشك به دست مي آيد.
49815917

4

0f4431bf8382

malmir-16-2-1

malmir-3-2
معاون فني جهاد كشاورزي شهرستان نكا يكي از مشكلات عمده كشاورزان را نبود مركز خريد مطمئن براي اين محصول بيان كردو گفت:نبود مركز خريد خوب و مطمئن موجب شد تا واسطه ها و دلالان، اين محصول را به قيمت كمتر از قيمت اصلي آن از كشاورزان خريداري كنند و بهاي بيشتري در بازار شهرهاي بزرگ تر مانند تهران و مشهد به فروش برسانند.
گياه گل گاو زبان يك گياه علفي يك ساله است كه ازارديبهشت تا شهريور گل مي دهد ارتفاع آن ۶۰ سانتيمتر، ساقه آن شياردار و خاردار مي باشدو گل هاي آن به رنگ آبي (قزويني) سفيد و بنفش (بومي) است.
گل گاو زبان داراي طبيعت گرم است ، نشاط آور و مقوي تمام بدن تصفيه كنده خون،آرام كننده اعصاب ، عرق آور، براي از بين بردن سرفه از دم كرده آن استفاده مي شود و در درمان برونشيت و درمان بيماري هاي سرخك و مخملك از آن استفاده مي شود.

دیدگاه های این مطلب

7 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ۲۸۰ هکنار یا ۳۸۰ هکتار ؟

  2. عظیمی سفیدکوهی در گفت:

    ته خسته تن بلاره . بچین .بچین سود دلال بخوره

  3. اقایان مسول جهاد یا ارگانهای کشاورزی شهرستان شماهم خوابو میگین هم تعبیر خواب چه کسی باید این مرکز خریدو بایدتاسیس کنند به خدا گناه دارن مردمان کوهپایه منظورم منطقه هزارجریب هستش باسختی میچینن وباهزار دردسر خشک میکنن یک عده سود جو باقیمت کم از مردم میخرن چون مجبور هستن بفروشن چون زیادبمونه رنگش کدر وازرطوبت کفک وفاسد میشه بگیرین به فکر مردم باشین چون یک اشتغال برای زنان هزارجریب نکا به حساب میاد…

  4. مسئولین محترم : چرا بعضی از دلالان سودجو ، قیمت ناچیزی روی محصل با ارزش گل گاو زبان گذاشته وهمه زحمات کشاورزان شهر وروستا که در گرمای طاقت فرسا اقدام به کاشت وبرداشت این محصول با ارزش می نمایند و فقط خستگی عاید مادران وخواهران این مرز وبوم میگردد. چرا شهر به این بزرگی وسازمان جهاد کشاورزی جایی را برای خرید این محصول مشخص نم نمایند.

  5. سلام آقای عظیمی درست میگن زحمتش برای روستایی هاست اما این وسط سودش میره تو جیب جماعت زحمت نکش دلال.

  6. آقایان مسئولین در خواب چرا هیچ توجهی به در خواست مردم نم کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *