سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکل واحدهای تولیدی نکا

به گزارش نیوزنکا شامگاه دیروز جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرک صنعتی نکا در واحد تولیدی حلاوت در مجموعه فاز دو شهرک صنعتی شهید موسی نظری نکا برگزار شد .
در این نشست که با حضور مدیران عامل بانک نماینده صنعت و معدن و نیز اعضای هیئت امنا شهرک صنعتی نکا برگزار شده بود هریک از صاحبان واحد های تولیدی به طرح مشکلات موجود بخش صنعت خود پرداخته اند و خواستار رفع موانع موجود بر سر راه دریافت تسهیلات بانکی شدند .
مدیران واحدهای صنعتی نکا مهمترین مشکل خود را نقدینگی و سرمایه در گردش اعلام نمودند .
درادامه احمد علی مقیمی نیز در سخنانی از اختصاص ۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار به واحدهای تولیدی مازندران خبر داد .
دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: این اعتبارات بر اساس نیازهای شهرستان به زودی اختصاص می‌باید.
احمدعلی مقیمی درجلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرک صنعتی نکا ضمن بررسی مشکلات واحد صنعتی اظهار داشت: این اعتبارات بر اساس اعلام مسئولان ذی‌ربط به واحدهایی اختصاص می‌یابد که چک برگشتی و بدهی معوق نداشته باشند.
DSCN0002

DSCN0004

DSCN0009

DSCN0012

DSCN0014

DSCN0032

DSCN0036

DSCN0040

DSCN0042

DSCN0066

DSCN9963

DSCN9965

DSCN9970

DSCN9972

DSCN9976

DSCN9978

DSCN9990

DSCN9993

DSCN9999

وی بیان داشت: علی‌رغم فشارهای مالی، اقتصادی و اعتباری در سال گذشته، در سال‌جاری با اعتبارات خوبی در بخش‌های مختلف اختصاص می‌یابد.

مقیمی با بیان اینکه بانک‌های عامل بر اساس اعلام ۳۰ هزار میلیارد تومان معوقه دارند یادآور شد: واحدهای تولیدی در بازپرداخت وام‌ها و تسهیلات دقت عمل و نظر بیشتری داشته باشند تا بانک‌ها با معوقه روبه‌رو نشوند.

وی گفت: در شهرستان نکا واحدهای فعال خوبی داریم که علی‌رغم مشکلات فراوان در حال فعالیت هستند و با رکود مواجه نشده‌اند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه رفع مشکلات تولیدکنندگان در گرو همراهی بانک‌ها است یادآور شد: باید با مدیریت جهادی در رابطه با فعالیت اقتصادی وارد شویم تا با فعال کردن واحدهای تولیدی و رونق اقتصادی مشکلات برطرف شود.

وی اضافه کرد: مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش تولیدکنندگان، ارائه زیر ساخت‌های لازم، رفع نوسانات برق موجود در شهرک صنعتی نکا از جمله مسائلی است که باید با برنامه‌ریزی مناسب رفع شود تا تولیدکنندگان بدون دغدغه به تولید بپردازند.

مقیمی گفت: در برخی موارد تولید را با اجرای غلط قانون گرفتار کرده‌ایم که تولیدکنندگان با عشق به کار در این رابطه وارد شدند و مشکلات بر آنان کار ساز نبود.

نماینده مردم نکا و بهشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی قوانین در حوزه اقتصادی و تولید و موارد مختلف دیگر در جامعه دست و پاگیر هستند که باید در سال جدید با توجه به بیانات رهبری این قوانین دست و پاگیر برداشته شود که در حال ممیزی کردن توسط مجلس است و تا خردادماه به سروسامان می‌‎رسد.
فرماندار نکا با بیان اینکه سرمایه در گردش و نقدینگی عمده مشکل واحدهای تولیدی نکا است، گفت: رفع مشکلات واحدهای صنعتی اولویت برنامه‌های فرمانداری و مسئولان ذی‌ربط است.
در ادامه علی رجبی فرماندار شهرستان نکا نیز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرک صنعتی نکا ضمن بررسی مشکلات واحد صنعتی اظهار داشت: واحدهای تولیدی فعال و پویایی در شهرک فعال است که علی‌رغم مشکلات توانمندی خاصی دارند.
وی افزود: بررسی و رفع این مشکلات واحدهای صنعتی به ‌عنوان واحدهای اقتصادی شهرستان از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در شهرستان نکا است که با قوت دنبال می‌شود.

فرماندار نکا با بیان اینکه بخشی از مشکلاتی که در شهرستان قابل پیگیری و رفع است را برطرف می‌کنیم، خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات نیازمند پیگیری استانی و ملی است که با همکاری و همراهی نماینده مجلس عملیاتی می‌شود.

رجبی با اشاره به عملیاتی شدن مرحله دوم هدفمند کردن یارانه‌ها ادامه داد: در این فاز، واحدهای تولیدی از حامل‌های انرژی تاثیر گرفته و به دلیل ارتباط مستقیم با انرژی تحت تاثیر مستقیم هستند.

وی گفت: در این راستا نیاز است که مدیریت با توان و تلاش بیشتری حرکت کرده و تولید را بیش از گذشته فعال کند.

فرماندار نکا با بیان اینکه بررسی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فرمانداری این شهرستان است خاطرنشان کرد: در همین راستا واحد جذب سرمایه‌گذار و اشتغال‌زایی در فرمانداری نکا فعال شده است تا در این جهت با پویایی حرکت کنیم.

رجبی بر تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولید تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد که دولت یازدهم با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بتواند بخشی از منابع مالی حاصل از حامل‌های انرژی را در راستای تقویت تولید ملی به کار گرفته و در رفع موانع و مشکلات پیش‌روی واحدهای تولیدی و صنعتی گام‌های درست بردارد.

این مسئول گفت: کارخانه فولاد نکا به دلیل برخی مشکلات مالی و اقتصادی دو سال تعطیل بوده است که با فعال کردن واحد جذب سرمایه‌گذار و اشتغال‌زایی در فرمانداری نکا و برگزاری جلسات شهرستانی و استانی شروع بکار کرده است.

رجبی با تاکید بر نصب پست برق درشهرک و تقویت برق شهرک و جلوگیری از نوسانات افزود: نوسانات برق برای واحدهای تولیدی خسارت فراوان دارد که بزودی با برنامه‌ریزی رفع می‌شود.

وی بیان داشت: واحدهای تولیدی با برآورد سرمایه گردش، اعتبار مورد نیاز خود را به فرمانداری در اسرع وقت اطلاع دهند تا در رابطه با اختصاص اعتبارات با بانک‌ها رایزنی شود.

فرماندارنکا اظهار امیدواری کرد؛ این جلسات سبب رفع مشکلات بخش تولید و رونق فضای کسب و کار در شهرستان شود.
در پایان این جلسه روسای بانک های عامل نیز به به طرح دیدگاه خود و به تشریح مفاد قانون دریافت تسهیلات پرداخته اند .

————————————————-
شایان ذکر است که :شرکت صنایع غذایی نسیم صباح مازند در زمینی به وسعت ۱۶.۵۰۰ مترمربع و زیر بنای ۴۰۰۰مترمربع در استان مازندران شهرستان نکا شهرک صنعتی فاز۲ واقع شده است ۹این شرکت در تابستان سال ۱۳۹۱ با اخذ مجوزهای بهره برداری از سازمان صنایع و بهره برداری و ساخت از دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و همچنین دریافت

مجوز استاندارد از اداره استاندراد و تحقیقات صنعتی با تعداد ۸۰ نفر پرسنل و ظرفیت تولید روزانه ۱۵۰ تن کره گیاهی (مارگارین) صنفی-صنعتی در اوزان ۱۰ و ۲۰کیلوگرم چهت مصرف در کارخانجات صنایع غذایی به عنوان ماده اولیه و مارگارین سفره در اوزان۱۰-۱۵-۲۵-۵۰-۱۰۰و ۲۵۰ گرمی جهت مصرف خانوار با برند حلاوت

آغاز به فعالیت نموده است و افتخار آنرا دارد که به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان تخصصی مارگارین بدون اسیدهای چرب مضر ترانس با توجه به پشت سر گذاشتن

مدت زمان اندک از راه اندازی توانسته سهم بسزایی از تامین نیاز بازار هدف را در کشور به خود اختصاص دهد
خط تولید این شرکت با داشتن سیستم کامل سی آی پی وپاستوریزاسیون تمام اتوماتیک پی ال سی و همچنین کنترل دايمی تمام نقاط سی سی پی، در پروسه تولید محصولی یکنواخت، با بالاترین استانداردهای کیفی می باشد

این مجموعه با داشتن کادر مجرب و متخصص تولید و فنی و در دست داشتن تجهیزات کامل تولیدی و در آزمایشگاه واحد کنترل کیفیت در حال بررسی طرح های جدید

تولیدی و همچنین توسعه شرکت با راه اندازی واحد پالایش روغن با ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن به منظور تصفیه روغن خام و تامین روغن مصرفی می باشد

P1016939

lab-300x179

halavat-2

brand-farsi-300x178

9-300x168

6-300x168

Roghan-300x193

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. از قدیم گفتن گدا چو معتبر گردد …
    از خدا بی خبر گردد ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *