کاری می کنم که همه زندانی‌ها آزاد شوند و دختران درخیابان احساس امنیت کنند

این جملات خیلی آشناست. مدت زمان زیادی از شنیدن آن نمیگذرد؛  خرداد همین امسال بود  که دکتر حسن روحانی  در ورزشگاه شیرودی  این جمله را گفت و صدای دست و جیغ حضار فضای ورزشگاه را پر کرد.
دکتر روحانی یادتان می آید  در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه از همان روزهای آغازین زمستان هشت سال قبل وضع ناهنجار و فقر و گرانی را پیش‌بینی می‌کردید، گفتید: “می‌دانستم بیراهه رفتن، شعار دادن و از شعور فاصله گرفتن چه سرنوشتی را در انتظار مردم خواهد گذاشت.”

یادتان می آید گفتید: با مشورت بزرگان کشور و آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی پای در این راه گذاشتم اما امیدم به شما جوانان است. بیایید به افراط‌گری پایان دهیم، ‌بیایید به خودسری‌ها پایان دهیم. می‌خواهم از طرف شما یک جمله بگویم اگر آن را قبول دارید، تأیید کنید؛ آقایانی که کشور را به این روز انداخته‌اید، دیگر مردم شما را نمی‌خواهند!  و حضار یک صدا با الله اکبر سخنان شما را تایید کردند.
یادتان می آید گفتید: اگر بار مسئولیت بر دوش من افتاد، کرامت را به دانشگاه و دانشجو بازخواهم گرداند و  منزلت را به زنان باز خواهم گرداند.
یادتان می آید که حضار شعار دادند: «زندانی سیاسی آزاد باید گردد».
باز هم به خاطر دارید شما گفتید: چرا فقط زندانی سیاسی؟! کاری کنیم همه زندانیان آزاد شوند. اگر اعتدال در کشور حاکم شود، نیازی نیست که در کشور عدل و اعتدال کسی در زندان باقی بماند. من به کمک پلیس کاری خواهم کرد که امنیت واقعی باشد و دختران ما در خیابان احساس امنیت کنند و نخواهم گذاشت مأموری بی‌نام و نشان از کسی سئوال کند. دختران خود حافظ حجاب و عفاف هستند.
آقای روحانی ؛ رییس جمهور محترم کشور ایران ما شما را دوست داریم و خط به خط جملات تاثیر گذارتان هنوز بر ذهنمان نقش بسته است. این جملات را تنها برای این یاد آوری کردیم که حق طبیعی خود میدانیم وعده های شمارا پیگیری کنیم چرا که میدانیم حق گرفتنی است و تا مظلومی نباشد ظلمی صورت نمیگیرد. آیا در میان مشغله های بسیارتان خبری که چند روز پیش در بسیاری از سایت ها من جمله سایت ندای انقلاب منتشر شد به گوشتان رسیده است؟
* دستگیری یک دختر با لاک پرچم انگلیس!
خبر حکایت از دستگیری دختری با با لاک منقش به پرچم انگلیس داشت. آیا دختری که آنقدر از فرهنگ ایرانی خود دور شده است که لاک کشور دیگری را بر روی ناخن هایش منقوش کرده با دستگیر شدن به یکباره به فرهنگ مملکتش علاقه مند میشود؟  آیا زمانی که آزاد شد احساس امنیت میکند؟
در سایت ندای انقلاب میخوانیم  “به هر صورت این روزها حال و روز جوانان زیاد خوب نیست و تمام عناصر اجتماعی دست در دست هم داده اند تا سقوط آینده سازان کشور را به نظاره بنشینند.”

در جای دیگر درمورد علت حضور گشت ارشاد ها میخوانیم یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی معتقد است که گشت ارشاد باید به صورت مودبانه و محترمانه فقط تذکر بدهد و اگر فعالیت آن متوقف شود خانم‌ها در بالای شهر کم کم روسری‌ها را بر می‌دارند و کارهای دیگر هم می‌کنند. افراد در خانه شخصی خود هر کثافت کاری که می‌خواهند انجام دهند اما حق ندارند این کار را به جامعه بیاورند!!!!
حال سوال این است آیا بدون درست کردن زیر ساخت فرهنگی و تنها با دستگیر کردن آنها حال جوانان خوب میشود؟
چه شده است که جوانان این مرز و بوم که یک روز به عشق پرچم کشورشان به میدان جنگ می رفتند و جانشان را در کف دست می گرفتند و پا بر روی مین می گذاشتند امروز نقش پرچم بیگانگان را بر دست حک میکنند؟ به نظرتان اصلا معنی این کار را درک میکنند یا تنها برای خود نمایی دست به این کار ها میزنند؟
یک رو ز خبر دستگیری یک نفر را در سایت های خبری می خوانیم فردا روز عکس های تشدید برخورد با بدحجابان در برج  میلاد منتشر میشود و در این میان تنها یک سوال در ذهن نقش میبندد: میزان و معیار تشخیص صحیح بودن حجاب چیست؟ آیا کسانی که با بدحجابان برخورد میکنند خود انسان های کاملی هستند؟ سلیقه ی فردی یک نفر میگوید که فلان لباس را بپوشد و سلیقه ی دیگری میگوید باید این نوع پوشش محکوم شود.
جناب آقای رییس جمهور جوانان این مرز و بوم سرمایه های ارزشمند ما هستند. نگذاریم سلیقه های شخصی یک عده را منزوی کند و در دل عده ای دیگر ترس ایجاد کند. دولت شما دولت اعتدال است. ما به گفتمان اعتدال رای داده ایم. اما برای ترویج صحیح حجاب؛ دستگیری راه اعتدال نیست ، وضعیت فیلم ها ی سینما امروز چگونه است؟ کتاب های با مضمون ترویج فرهنگ ایرانی و پوشش ایرانی در کجای بازار کتاب هستند؟ صدا و سیما امروز چقدر در دل مردم جای باز کرده است؟ مردم فرهنگ را باید در سریال حریم سلطان یک رسانه ی بیگانه بیاموزند یا سریال های تکراری دهه شصت تلویزیون ایران که مسئولان هر شش ماه یک بار به صورت آنتی بیوتیک از صدا وسیما پخش میکنند؟؟؟ تکلیف اخلاق و فرهنگ در جامعه ی ما چیست؟ چه کرده ایم با جوانان که اکنون نیروی انتظامی معلم اخلاق شده است؟ به جای دستگیر کردن جوانان زیر ساخت فرهنگ را درست کنیم. برخورد سلیقه ای دردی از هیچ قشری دوا نمیکند.
به امید ایرانی که جوان هایش با تدبیر بزرگان خود راه صحیح را تشخیص دهند و اعتدال طلبی در تمامی زمینه ها جاری شود و در حد یک شعار تبلیغاتی باقی نماند.
ایرانی که در آن مردم راه صحیح گفتمان را بیانوزند نه اینکه بعد از هشت سال که از عمر یک دولت گذشت همه به یکباره سخنگوی حق شوند و در نقد و افشاگری  از دولت گذشته سنگ تمام بگذارند. از رییس جمهور شریف ایران میخواهیم تا بر سر کار هستند فکری به حال فرهنگ جوانان ایران زمین کنند نه اینکه چهار سال بعد شخص دیگری بیاید بگوید برای جوانان چنین و چنان میکنم و بعد از انتخابات دوباره گشت ارشاد و رویه ی غلط و روز از نو و روزی از نو…

“ نمیگذارم مأموری بی‌نام و نشان از کسی سئوال کند ”

به نقل از سایت قدر نیوز

 

 

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. شهروند نکایی در گفت:

    با تشکر از مدیریت نیوز نکا.مطالب جامع و مفیدی بود.واقعا کسی بفکر جوانان امروزی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *