تجلیل از ائمه جماعات شهید با حضور رئیس مجلس خبرگان + تصاویر

خلاصه خبر : اولین همایش «ستارگان جاوید» با هدف تجلیل از ائمه جماعات شهید استان تهران و با حضور آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور و با حضور مسئولین مرکز رسیدگی به امور مساجد، ائمه جماعات استان تهران و خانواده های شهدا برگزار شد. این همایش یک روزه امروز پنج شنبه یکم اسفند ماه سال جاری، در محل سالن الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سخنرانی، پخش کلیپ و توزیع داستان های کوتاه مرتبط با ائمه جماعات شهید برگزار شد.

به گزارش نیوز نکا و به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد همایش «ستارگان جاوید» با هدف تجلیل از ائمه جماعات شهید استان تهران، با حضور آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، ائمه جماعات استان تهران و خانواده های شهدا، صبح امروز اول اسفندماه، در حسینیه الزهرا برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آقایی، دبیر همایش و معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن گرامی ‎داشت یاد ائمه جماعات شهید و نیز یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ماموریت مرکز رسیدگی به امور مساجد برای برگزاری اجلاس پایانی ائمه جماعات اشاره کرد و گفت: این اقدام در واقع اولین گام برای تجلیل از ائمه جماعات شهید و خانواده‌های آنها است.

وی با اشاره به روند شناسایی خانواده‎های ائمه جماعات شهید ابراز امیدواری کرد از مجموع خاطراتی که از این خانواده‎ها گردآوری شده، فیلم‌های مستندی تهیه شود.

معاون فرهنگی مرکز در ادامه افزود: امیدوارم وظیفه‌مان را در قبال خانواده‌های شهدا به بهترین شیوه انجام دهیم، ضمن آنکه از از بنیاد شهید، سپاه پاسداران و کنگره شهدای روحانی خواستارم که اگر تا کنون در شناسایی خانواده‌های ائمه جماعات شهید غفلت شده، توجه مضاعفی داشته باشند.

در بخش بعدی همایش حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی به ارائه آماری از شهدای جنگ تحمیلی پرداخت.

رئیس بنیاد شهید در بخش دیگری  از سخنان خود با بیان اینکه هر ملتی برای برخی مفاهیم احترام خاصی قائل است تصریح کرد: مکتب اسلام برای شهادت و جهاد ارزش و درجه خاصی قائل است.

وی در ادامه به برخی از آیات و روایات در خصوص جایگاه شهادت اشاره و از برخی چهره‌های برجسته چون شیخ فضل‌الله نوری، آیت‌الله سعیدی و آیت‌الله غفاری یاد کرده و آنان را حقیقتا ستارگان جاوید نامید.

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید همچنین با تاکید بر اهمیت گرامی داشتن یاد شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به نمونه‎هایی تاریخی از شهدای صدر اسلام اشاره کرد و شهدا را گلچین خداوند متعال نامید و گفت: اگر این چهره‌ها شهید نمی‌شدند جای تعجب داشت.

در ادامه این همایش با حضور آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مقام ائمه جماعات شهید گرامی داشته شد و از خانواده های شهید آیت الله غفاری، شهید آیت الله مطهری، شهید آیت الله مفتح، شهید آیت الله محلاتی تجلیل شد.

شهید دیباجی، شهید احمدی، شهید سید احمد آقا میری، شهید طباطبایی، شهید سمرقندی،  شهید حجتی، شهید رفعتی پور، شهید روحانی فرد، شهید قاسمیان، شهید محمودی، شهید مخبر، شهید مصطفوی کرمانی، شهید شاه آبادی، نیز از دیگر ائمه جماعات شهیدی بودند که از خانواده های آنها تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این همایش با اهدای لوح یادبود به ائمه جماعات پدر شهید یاد و خاطره شهید ارومیان، شهید مقدم، شهید غیوری، شهید طاهری، شهید احمدی، شهید موسوی، شهید باغانی، شهید اختری، شهید قوچانی، شهید مقدم، شهید پیشوایی، شهید مهاجری، شهید فیاضی، شهید محقق امین، شهید فتاحی منش، شهید حسینی گرامی داشته شد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز به عنوان سخنران پایانی این همایش با تشکر از ائمه جماعات و مسئولین حاضر در جلسه این همایش را رویکرد تازه ای به برگزاری اجلاس های مرکز رسیدگی به امور مساجد دانست و گفت: مقرر شده است که همایش ها و جلسات مرکز به صورت موضوعی برگزار شود.

وی با بیان اینکه در رهنمودهای اسلامی نشانه مومن صادق شهادت و یا شوق شهادت شناخته شده است ، گفت: هنوز قدردانی بایسته ای درباره عالمان شهید و نقش روحانیت در عرصه جهاد انجام نشده است. این عالمان یا در محراب به شهادت رسیده اند و یا در مسیر محراب و در راه دفاع ارزش های جامعه اسلامی به شهادت رسیده اند.

وی با تاکید بر اینکه اگر چه همایش به نام شهدای روحانی است از کسانی که در راه حق جانان خودشان یعنی فرزندان را هدیده داده اند تجلیل کرد و گفت: کار این عزیزان کمتر از کسانی که جان خود را فدا کرده اند ارزش نیست.

 

9975_orig 9974_orig 9968_orig 9967_orig 9978_orig
وی با اشاره به نقش ائمه جماعات در تربیت شهدای گرانقدر انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: باید به همه ائمه جماعات تبریک گفت و امیدوارم مساجد همچنان در کانون انسان طراز اسلامی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با تاکید بر قدردانی از ائمه جماعات شهید، بیشتر شهدای انقلاب اسلامی را از بچه های مسجد دانست و گفت: مسجد راه اصلی برای تربیت انسان هاست.

وی همچنین خطاب به ائمه جماعات شهید، ضرورت برنامه ریزی بلند مدت به خصوص برای سال آتی در هر مسجد را ضروری دانست و مساجد را پرچم دار صحنه انقلاب اسلامی و نماد پیروی از ولایت فقیه عنوان کرد و گفت: باید آنچه که به عنوان آسیب برای نظام ما شناخته می شود در مساجد مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد سنت آغاز سال در مساجد را نیکو قلمداد کرد، و گفت که باید برنامه های مساجد را برای زمان سال تحویل و قرائت ادعیه مربوطه از حالا طراحی کرد.

وی با بیان اینکه سال جاری را مسجد و خانواده نامیده بودیم گفت: امسال تحکیم پیوند مسجد و خانواده را مورد توجه قرار دادیم و خوشبختانه اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفت.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه سال آینده را سال مسجد، کودکان و نوجوانان نام گذاری می کنیم، گفت: پیشنهاد می کنم ائمه محترم جماعات این موضوع را در برنامه های خود به طور ویژه مورد توجه قرار دهند و مسایلی مانند ارتباط مسجد و مدرسه، و برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان را بررسی کنند.

وی همچنین با اشاره به دهه تکریم مساجد توصیه کرد: ائمه جماعات تدابیری را برای رعایت انضباط مالی در مسجد بیندیشند تا حرمت مسجد بهتر از همیشه حفظ شود.

ایشان با تاکید بر حفظ شان روحانی مسجد خاطرنشان کرد: ائمه جماعات باید نسبت به افراد فعال در مسجد شناخت کافی داشته باشند تا از مسجد سوء استفاده ای نشود.

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی و دکتر مظفر و دکتر کوثری از نمایندگان سابق مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه نیز در این همایش حضور داشتند.

مشرح بیانات  سخنرانان این همایش به زودی منتشر می شود.

تگ عکس  گزارش تصویری اختصاصی پرتال مرکز

+گزارش همایش ستارگان جاوید در رسانه ها

خبرگزاری فارس

گزارش تصویری فارس

خبرگزاری ایرنا

خبرگزاری ایسنا خبر اول

خبرگزاری ایسنا خبر دوم

خبرگزاری مهر

گزارش تصویری مهر

خبرگزاری شبستان خبراول

خبرگزاری شبستان خبردوم

خبرگزاری شبستان خبر سوم

گزارش تصویری شبستان

حبرگزاری تسنیم خبر دوم

حبر گزاری تسنیم خبر دوم

گزارش تصویری تسنیم

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *