درس آموزي همايش نخبگان ،مديران و موثرين نکايي /جمشيدي کوهساري

چقدر خوشحالم. به خودم مي بالم. ۲۲ بهمن ۹۲ يکي از آرماني ترين روزهاي خدا بود. همه بودند. از همه جا آمدند. کاش مي ديديد چه بود اين روز. تازه ۲۴ بهمن را ببين چه خبر مي شود. بسياري از خادمين کشور دور هم جمع مي شوند تا براي ساماندهي شهر کمک کنند. دارم به حل مشکلات مردم شهرم اميدوار مي شوم. خدايا شکرت”….. به نقل از شهروندي مهربان و دلسوز نکايي اخيرا همايشي تحت عنوان نخبگان، مديران و موثرين نکايي در تاريخ ۲۴ ماه ۹۲ در يکي از سالن هاي زيباي ساحلي که در مالکيت ارتش است، برگزار گرديد.

شبي به ياد ماندني که استقبال وصف ناشدني از آن شد. قبل از شروع نقد مثبت و منفي از آن، بهتر است با هم شناسنامه همايش را با خود مرور کنيم:

نام گردهمايي: همايش نخبگان، مديران و موثرين نکايي

زمان: ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۲

مکان: سالن شهيد آبشناسان ارتش جنب نيروگاه شهيد سليمي نکا

هدف: رسيدن به نکا ۱۴۰۴

متولي: فرمانداري نکا و چند تن از اشخاص حقيقي و حقوقي

استراتژي براي رسيدن به هدف: نا مشخص

مهمانان: نخبگان، مديران، موثرين، هنرمندان،

دست اندرکاران همايش که اصالتا نکايي هستند.

هدف اصلي از برگزاري اين همايش که بزعم منتقدين، سياسي است، رسيدن به چشم انداز نکا ۱۴۰۴ بود.

چشم اندازي که در عين سادگي، از ابهامات بسيار زيادي برخوردار بود و تا حدي نا مشخص براي همگان.

در هر صورت در راستاي رسيدن به اين چشم انداز، اين همايش بزرگ برگزار گرديد و از جامعه هدف دعوت شد تا در اين گردهمايي بزرگ شرکت نمايند.

انصافا استقبال بسيار خوبي از آن شد و جا دارد از برنامه ريزان، متوليان و مجريان و همچنين مدعوين محترم، تشکر ويژه نماييم. اما بهتر است براي درس آموزي و بررسي همه جانبه از اين همايش، انتقادات را تقديم دوستان نموده و به نقاط قوت و نقاط قابل بهبود آن بپردازيم. قبل از بيان اين نکات بايد عرض نمايم که اين انتقاد بيشتر جنبه بهبود و پيشرفت دارد و بايد اين انتقادات دوباره مورد انتقاد قرار گيرد تا به نحو احسن بهره برداري به حقي براي شهروندان خوبمان داشته باشيم و قطعا متوليان امر، براي هر يک از انتقادات پاسخ مناسبي خواهند داشت؛ همچنين نکته بسيار مهم اينکه هدف از اين انتقاد، توهين يا توبيخ و يا هر چيز ديگري نسبت به اشخاص حقيقي يا حقوقي نيست و نخواهد بود و هر کسي چنين برداشتي کند، کاملا در اشتباه است زيرا اين نوشتار، درس آموزي و يادگيري از همايش را هدف قرار داده و ارج مي دهد.

نقاط قوت و مثبت همايش:

۱-شناسايي افراد کليدي شهر از حيث جايگاه فعلي آنها و شناسايي تخصص هاي آنها در جهت بهره گيري از آنها براي توسعه و آباداني شهر نکا

۲-بهبود خلاء بسيار بزرگ همگرايي اجتماعي در شهرستان که طي ساليان اخير، تبعات بسيار بدي بر چهره سخت و نرم افزاري شهرمان گذاشته است.

۳-ارج نهادن به افراد موثر و ارزشمند نکايي به همراه تحسين قابليتهاي ايشان

۴-دورهم نشيني نسل هاي اول، دوم و سوم بعد از انقلاب که باعث آشنايي و نزديک شدن اين نسل ها شده است و همه مي دانند که از اين موقعيت ها کمتر در سطح کشور مشاهده مي شود.

۵-آشنايي مدعوين نسبت به همديگر و همچنين ديدار مجدد برخي از افراد که در زمان تحصيل و يا زندگي، دوستاني داشتند که ساليان سال از هم اطلاعي نداشتند و اين همايش باعث ايجاد جو رواني بسيار مثبتي شده که قطعا باعث سينرژي در آينده خواهد شد.

۶-نشان دادن يکدلي، همدلي و تعلق دروني قشر بزرگي از نخبگان در حوزه هاي مختلف نسبت به شهر نکا به گونه اي که تقريبا به دور از تنش هاي مخرب سياسي و فرهنگي بود. اين مسئله متعاقبا اثرات فرهنگي و اجتماعي موثري را به بدنه سياست زده شهر وارد خواهد کرد.

۷-حضور افراد آگاه درحوزه هاي مختلف سياست، فرهنگ، مذهب، اجتماع و اقتصاد که چنانچه وحدت و يکرنگي در آينده صورت گيرد، باعث توسعه هارمونيک و پايدار شهر خواهد شد.

۸-برگزاري اين همايش، هزينه زيادي را از بيت المال وارد نکرده است و به صورت حساب شده اي با مشارکت بخش خصوصي عملياتي شده است که از اين بابت جاي تحسين دارد.

۹-حضور حداکثري و خوب افراد در اين همايش مي تواند اولين نقطه عطف طي ساليان اخير براي شهرمان باشد زيرا که اين گونه گردهمايي ها، از استقبال چنداني روبرو نمي شد.

۱۰-برگزاري مراسم به خارج از شهر کار بسيار ارزشمندي بود زيرا اينگونه متداول شده است که بسياري از اين فعاليتها مي بايستي در مرکز شهرستان برگزار گردد. به هر حال اين عمل نشان مي دهد که ما تنها به مرکز شهرستان توجه نکرديم و هر نقطه از شهرستان نکا براي ما ارزشمند است.

۱۱- حضور افراد با طيف هاي مختلف سياسي که يکي از بهترين دور هم نشيني هاي تاريخي شهرستان نکا را رقم زده است. اين اتفاق، امري ميمون محسوب مي گردد و قطعا آيندگان به حضور در چنين گردهمايي ارزشمندي، افتخار خواهند کرد.

نقاط ضعف و قابل بهبود همايش:

بخش اول:

طراحي، تدوين و برنامه ريزي:

۱-برگزاري همايش، يک ابزاري است براي رسيدن به هدف مشخص و روشن. براستي براي اين همايش، هدف مشخصي تبيين نشده است. به زعم متوليان اين همايش، نکا ۱۴۰۴ را بعنوان چشم انداز قلمداد نمودند که به نظر حقير بيشتر شبيه شعار است تا چشم انداز. شايد نبود يک سند و برنامه مدون استراتژيک توسعه شهر، باعث شد  اين ابزار، ناکارآمد جلوه نمايد و به درستي در جايگاه خود قرار نگيرد.

۲-افرادي که در اين همايش دعوت شدند، از صنوف، تخصص ها و حوزه هاي مختلف بودند که بسياري از آنها، سنخيتي با واژگان کليدي همايش، يعني نخبگان، مديران و موثرين نداشتند. به نظر مي رسيد فقط مي خواستند هر کسي که به يادشان مي آيد و از نظر خودشان موثر هستند را به اين همايش دعوت نمايند. ضمن تحسين و تقدير از حسن احترام اين عزيزان بايد عرض کنيم که جايگاه بسياري از مدعوين، از بنيان و اساس با همديگر متفاوت بوده است. به زبان ساده تر سطح افراد شرکت کننده بسيار گوناگون بود که از نظر بنده باعث رنجش خاطر و بي حرمتي سهوي به برخي از افراد شاخص و کليدي شهرمان شده است.

۳-دفترچه اي که براي اين همايش طراحي شده است، عموما به معرفي شهرستان نکا پرداخته است که در جاي خود جاي سپاس دارد؛ همچنين نام شرکت کنندگان را بدون نظم و ترتيب و در برخي موارد به اشتباه و ناقص نگارش نموده اند. سوال اين است که وقتي مراسمي با اين عظمت طراحي مي گردد، نبايد اهداف و جهت گيري هاي آن که همان نکا ۱۴۰۴ است در آن دفترچه بسيار زيبا و وزين، اشاره گردد؟ فقط صفحه روي جلد آن به همايش مي خورد و ديگر خير. اگر صفحه روي جلد حذف ميشد، نام دفترچه مي شد “راهنماي شهرستان نکا”.

۴-دست اندر کاران و متوليان برگزاري همچنين گردهمايي هاي عظيم را کساني به عهده مي گيرند که بايستي از تجربه و تخصص لازم برخوردار باشند و حداقل يک کارنامه درخشان در حوزه مرتبط داشته باشند. امر سياستگذاري و هدفگذاري همايش ها با اجراي همايش ها کاملا متفاوت است؛ بعبارتي سياستگذار مي آيد هدف ها و خواسته ها را تبيين نموده و نتايج و پيامدهاي آن را مشخص مي کند در مقابل مجريان بايد متخصصين اين حوزه بوده و به نوعي کارگر سياستگذاران باشند. اما در اين همايش، خلط اين دو طيف باعث آسيب در طراحي و اجرا به صورت توأمان شده است.

۵-براي برگزاري يک جشن يا مراسم مذهبي، گردهمايي هاي کوچک و حتي مراسم عزاداري يا ازدواج، نيازمند يک برنامه ريزي مدون و حساب شده است که تقريبا مي شود گفت ۲ تا ۳ ماه براي تدوين آن زمان مي طلبد. آيا ۴۵ روز براي طرح ايده، طراحي، برنامه ريزي، سازماندهي و اجرا براي اينچنين همايشي کفايت مي کرد؟ عموماً براي هر همايشي، هدف، برنامه ها، محورها، کميته هاي راهبري و اجرايي، مقالات، اشتراک تجربيات، کرسي هاي آزاد انديشي و مناظره و غيره تدارک مي بينند تا غناي محتوايي آن تقويت گردد اما متاسفانه همايشي که برگزار شد، بيشتر شبيه نشست عمومي بود تا همايشي که خروجي مشخصي براي شهرمان داشته باشد. ۶-متولي برگزاري اين همايش، فرمانداري بود که خودش يک نهادي سياسي است که ممکن است ويروس سياست زدگي را به بدنه اين چنين کارهاي ارزشمند وارد کند و بيماري افسارگسيخته ساليان اخير را در فضاي عمومي جامعه تشديد نمايد. کاش به جاي اين نهاد محترم و ارزشمند، يک نهادي بي طرف و پايدار بعنوان مثال دانشگاه، اين کار را متقبل مي شد و فرمانداري از آن حمايت مي کرد.

۷-طراحي و برنامه ريزي و حتي اجراي اينچنين همايش هايي نيازمند تيمي متخصص و مجرب مي باشد و لزوما از توانمندي يک نهاد خدمتگذار کوچک خارج است. اعضاي اين تيم نيز بسيار مهم است و تنوع تخصصي در تيم اجرايي باعث موفقيت اين همايش مي شود اما در انتخاب تيم ها و کميته هاي اجرايي اين همايش، دقت لازم صورت نگرفته است. همچنين سخنراناني که تعيين شده اند، بايد در جهت اهداف همايش باشند. سرفصل ها و محورهاي سخنراني را نيز بايد هدفمند و چارچوب مند تدوين نمايند و از افراد متخصص که مرتبط با همايش هستند انتخاب گردد اما اين انتخاب ها تا حدي نامناسب به نظر مي رسيد.

بخش دوم:

اجراي همايش

۱-راهنمايي افراد شرکت کننده به محل مراسم، مناسب نبود و مسير مشخص و مدوني بري آن تدارک نديدند. مشخص نبود که چه کسي بايد از محل ورودي همايش از مدعوين محترم استقبال نمايد. هر چه ديده مي شد، کت و شلوار پوش هاي منتوع که چينش منظم و مدوني نداشتند تا جاييکه جايگاه و نقش اين کت و شلوار پوش ها از ابتدا تا انتهاي همايش مشخص نبود.

۲-مجري برنامه مي بايست توانمندي حرفه اي در زمينه اجراي برنامه هاي بزرگ و چالشي نظير اين همايش را به خودش يدک مي کشيد. در بسيار از مراسم هاي بزرگ، يک مجري توانمند مي تواند نقصان اجرايي را با اجراي بسيار عالي، پوشش دهد اما متاسفانه توانمندي مجري محترم براي اين مراسم مناسب نبود؛ البته شايد در ديگر مراسم ها مناسب بوده باشد اما براي اين همايش، کارنامه بسيار ضعيفي را از خود بروز داده است.

۳- سيستم صوتي، تصويري، عکس برداري و … بسيار نا هماهنگ بود و به نظر مي رسيد خودسري مضحکي ميان آنها وجود داشت تا جاييکه پوشش مناسبي از تماميت اين همايش نداشته است.

۴-محتواي برخي از سخنرانان بسيار ضعيف بود و فارغ از صحبت هاي ارزشمندي که مطرح نمودند، متاسفانه ارتباطي با اهداف همايش نداشت.

بحث سلامت و تغذيه عمومي، يکي از موضوعات حياتي در کل کشور مي باشد اما چه سنخيتي با نکا ۱۴۰۴ دارد؟ بيان خاطرات انقلاب و مرور حوادث چند سال اخير در حوزه سياست چه سنخيتي با نکا ۱۴۰۴ داشت؟ سخنراني نماينده محترم مجلس که سعي داشت دغدغه هاي شهروندارن را پر رنگ کند و دست ياري دوستان را بطلبد، در چه مسيري از اهداف همايش مي توان قرار داد؟

اين بحث ها بسيار براي شهرمان حياتي است اما چرا در اين جلسه به اين مهمي مطرح شد؟ يک لحظه احساس کردم بنده بعنوان يک سرمايه گذار ثروتمند به اين همايش دعوت شدم تا ظرفيت ها و پتانسيل هاي سرمايه گذاري شهر را بشناسم. البته سخنران يکي از عزيزان تا حدي سعي شده با اهداف همايش مرتبط باشد اما عمدتاً وصف و تحسين اين همايش را گوشزد مي کرد و به صورت کارکردي مسئله خاص را مطرح نمود. ديگر عزيزي که بعنوان بزرگ مجلس بود، دعوت به سخنراني را علنا رد نموده و فضاي رو به زوال اين همايش را کاملا سرد نموده است.

در مجموع سخنراني ها که مي توانست نقطه عطف اين همايش باشد، به همين راحتي از دست رفت.

۵-به تمامي شرکت کنندگان، بسته جداگانه اي اهداء شد که تنها يک دفترچه معرفي نکا به همراه اسامي افراد شرکت کننده بود. در آخر نيز، با صرف شام، هديه مختصر تبليغاتي به دوستان تقديم شد. بهتر بود در کنار اين کارها، لوح تقدير يا اهداف و جهت گيري هاي رسيدن به نکا ۱۴۰۴ و موارد مشابه را به صورت هديه به عزيزان اهدا مي شد.

۶-فرم هاي نظر خواهي به عزيزان تقديم شد که سوالات آن در مورد توسعه صنعت، توليد، گردشگري و … بود. طرح اين سوالات چه پشتوانه نظري دارد؟ آيا دريافت نظر کارشناسي به همين سادگي مطرح مي گردد؟ تجربه نشان مي دهد که اين حرکت کاملا اشتباه است و دستاوردي نخواهد داشت. جداي اين بحث ها، آيا دغدغه و مشکلات نکا با حل کردن موضوعات گردشگري، توليد، صنعت و … حل مي شود که با اختصاص دادن عمده سوالات به آنها، مي خواستند بدنبال راهکارهاي اجرايي بگردند؟

۷-مراسم از ساعت ۱۸:۳۰ الي ۲۱ ادامه داشت. در اين مدت زمان چه دستاوردي داشتيم؟ پيام نهايي اين همايش چه شد؟ سخن نهايي اين همايش کجا رفت؟

۸-شام بسيار خوبي بود و تقريباً تلاش شد شأن عزيزان حفظ شود اما نوع چيدمان غذا خوري نا مناسب بود و برخي از دوستان بسيار اذيت شدند. همچين مکمل هاي غذايي به همراه غذاي اصلي بسيار سوال برانگيز بود. ماست موسير با چربي بيش از ۵ درصد، نوشابه قوطي کوکاکولا، برنج پر چرب، گوشت سرخ شده با روغن زياد و روغن گياهي روي ميز از مواردي بود که براي همگان سوال بود.

نا سلامتي يکي از محورهاي سخنراني بحث تغذيه سالم بود که در اين بخش جاي تامل دارد.

۹-بيشتر وقت همايش صرف سخنراني شد و کمتر زماني را براي معرفي و ديد و بازديد دوستان تعريف شده بود. اگر زمان کوتاهي براي استراحت تخصيص مي دادند، افراد بهتر مي توانستند دوستان و آشنايان جديد و قديمي را ملاقات نمايند.

۱۰-زمان تخصيص داده شده براي هر سخنراني و يا هر برنامه ديگر، متوازن نبود. بعنوان مثال هنرمند عزيزمان به مدت ۱۰ دقيقه براي مهمانان موسيقي زنده اجرا کرد در حاليکه نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي نيز ۱۰ دقيقه به ايراد سخنراني پرداخته است.

ادامه دارد…. در اينجا به نقدهاي همه جانبه به اين همايش بسنده مي کنيم. قطعا هر کسي بر اساس ديدگاه خويش، ايده و نظر ارزشمندي دارد که بايد به آنها ارج نهاد. متاسفانه فرهنگ غلط در کشور اينگونه مي انديشد که هر وقت از نقادي گري صحبت مي کنيم، همان اشاره کردن به نقاط منفي و ضعف يک موضوع است. در حاليکه که اين تفکر از اساس غلط است. نقادي گري يعني توجه به نقاط مثبت و منفي به صورت توأمان به همراه ارائه راه حل و تصميم سازي. اميدوارم اين نوشته بتواند بخشي از رسالت نقادي گري را به مقصود برساند. اگر همايش را به همان صورتي که در سايت نکا ۱۴۰۴ طراحي مي شد که قطعا جزو افکار متوليان آن بوده است، بهتر از مراسم ۲۴ بهمن برگزار مي شد.

يعني مقالاتي با مضمون آينده نکا ارسال و داوري مي شد، کميته هاي راهبري در حوزه هاي مختلف سلامت، گردشگري، سرمايه اجتماعي، سياست، اقتصادي و … شکل مي گرفت، سخنراني هاي هدفمند با محوريت مشخص صورت مي گرفت، فضاي نقد و ارائه نظر بوجود مي امد، از هر طيفي يک نماينده مي توانست دغدغه ها را مطرح مي کرد، کارگروه هاي تخصصي تشکيل مي شد، دفتر يا نهادي ثابت براي اين همايش تعبيه مي شد و …. البته بنده هنوز هم انتقادام نسبت به ارجحيت دادن به مسائل صنعتي و اقتصادي را براي شهرم به جا مي دانم. درد اصلي شهرمان را بايد در ابعاد نرم آن جستجو کنيم؛ سرمايه اجتماعي، محيط زيست، فرهنگ عمومي، تقويت سنت هاي بومي، توانمندسازي شهروندان، توجه به امور بانوان، توجه به نهاد خانواده و …. متولي اين همايش نيز بايد از دايره سياسيون خارج گردد و آنها بايد نقش حمايت کننده را ايفا نمايند. بعنوان مثال دانشگاه مي تواند متولي شود و نهادهايي چون فرمانداري و … از آن حمايت مادي و معنوي کنند. عمده مشکلات اين همايش در بخش طراحي و اجرا بوده است که با درس آموزي از اين تجربه اول ارزشمند، مي توان سالهاي بعد، همايش هاي به مراتب موفق تري را برگزار نمود.

اين نکته را متذکر مي شوم که بايد خود همايش را از اجراي همايش، کاملا مجزا کنيم وگرنه هر دو مسئله زير سوال خواهد رفت. معمولا براي انجام کارهاي بزرگ، عمده زمان را به بخش طراحي اختصاص مي دهند و اجراي آن را به راحتي انجام مي دهند. بايد براي برگزاري اين همايش، زمان بيشتري اختصاص مي داديم و نظرات انتقادي ديگران را بخوبي جذب مي کرديم. البته اين شرايط قطعا در سالهاي آتي تکرار نخواهد شد.

افراد شرکت کننده بايد در رسته ها و گروه هاي مشخص شناسايي و معرفي شوند نه به صورت کلي و نا منظم. بعنوان مثال مدير صنعتي نمونه، دانشجوي برتر، محقق برجسته، کشاورز نمونه و …

اما در آخر کلام:

اين همايش بزرگ و ستودني براي اولين بار در شهر عزيزمان عملياتي شد. درست است که کم و کاستي هاي زيادي داشته است اما به واقع جاي تحسين و تشکر دارد. فلسفه شکل گيري اين همايش بسيار مناسب بود و قطعا تبعات مثبت آن را در آينده کوتاه و بلندمدت شهر خواهيد ديد. ما بايد نفس همايش را با اجراي همايش مجزا کنيم. يادتان باشد که اين گونه همايش ها، مسجد ما خواهد بود و بخاطر اشتباه مسلمان، نبايد مسجد و اسلام را تعطيل کنيم. مي دانم که هر کسي ممکن است منتقد اشخاص حقيقي در اين همايش باشد اما نبايد آن را به اتفاق ميموني که رخ داده است، پيوند دهيم. شما مي دانيد که اگر فرزندتان مي خواهد راه رفتن را بياموزد، بار اول با کمک دستان پدر و مادر، از جاي خود بلند مي شود و با جدا شدن دست ها، قطعا به زمين مي افتد. اما پدر و مادر مي دانند که اين اول راه است براي راه رفتن هاي سريع تر، بهتر و قدرتمند تر. به همين دليل هيچ پدر و مادري با اولين و دومين و سومين افتادن ها، فرزند خود را تنبيه نمي کنند بلکه تشويق مي کنند. شهروندان عزيز خوبم در نکا از هر قشري که هستيد، بياييد براي اولين بار پدر و مادر اين فرزند خوب (همايش) باشيم. از همه همشهري هاي خود تمنا دارم روحيه تخريب و بد گويي را براي هميشه از فرهنگ نکايي ها حذف کنيد و رويکرد توسعه اي داشته باشيد. همه ما وظيفه داريم از اين گونه مراسم ها حمايت کنيم و براي اجراي بهتر و موثر سالگرد همايش در سال آينده، حمايت هاي مادي و معنوي کنيم. هرکه نقص خويش را ديد و شناخت اندر استکمال خود دواسبه تاخت . مولوي (مثنوی

دیدگاه های این مطلب

12 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام
    جانا سخن از زبان ما میگویی
    باز هم سیاست تا توانست تاخت و تاز کرد.
    و نصیب مردم نکا از این همایش …
    حق نگهدار

  2. اقای دکتر جمشیدی نقد شما دو پهلو میباشد بعضی نکات خوب بوده و بعضی دیگر را بدون تحقیق بیان نموده اید در کل خوب بود همه کس پسند بودو همه را راضی نگه داشتی.

    • محمدی (هزارجریبی) در گفت:

      سلام بر جناب رادین
      جامعیت بحثی که مطرح شده، ستودنی است. دو پهلو بودن، زاییده نقد است. در مورد برخی اطلاعاتی هم که مطرح نمودند، درست است که اطلاعات کاملی نداشتند که بنده هم موافق شما هستم. اما جالب است که این متن را ایشان در همان همایش نگارش نمودند و به صورت کاغذی خدمت دوستان تقدیم کردند. بنده هم از ایشان دریافت نموده و تایپ کردم و در اختیار این سایت قرار دادم.
      بهرحال بودند کسانی همانند جناب جمشیدی که نظرات بسیار خوبی در مورد همایش ارائه دادند. به قول جناب جمشیدی، باید یک کار پژوهشی صورت گیرد و تمامی نظراتی که دوستان در شب همایش ارائه کردند را تحلیل محتوا نموده تا سرفصل بحث های کارشناسی شود و بهبود مستمر ایجاد گردد. وگرنه این انتقادها تا زمانیکه مورد توجه قرار نگیرد، هیچ ارزشمندی ندارد.
      موید باشید

  3. و چون صدق و راستی در نیت آمد به گفتار برآید و در کردار پدیدار آید، بدون دورنگی و ریا، نه آنکه بی رنگی را در رنگ خواهی.
    جناب آقای جمشیدی مطلب شما مرا به یاد داستانی انداخت که شنیدنش خالی از لطف نیست :روزی دروغ به حقیقت گفت : میل داری با هم به دریا برویم و شنا کنیم ، حقیقت پیشنهادش را پذیرفت وآن دو با هم به کنار ساحل رفتند ، وقتی به ساحل رسیدند حقیقت لباسهایش را در آورد . دروغ حیله گر لباسهای او را پوشید و رفت . از آن روز همیشه حقیقت عریان و زشت است ، اما دروغ در لباس حقیقت با ظاهری آراسته نمایان می شود.
    پیام اخلاقی این داستان شبیه مطلب شماست
    که برای نقد و زیر سوال بردن این همایش سعی کردید بناچار از زبان تمجید استفاده نمایید.
    چه خوب میشد نیت خود را واضح بیان می کردید.

    • حمزه جمشیدی در گفت:

      بابت نظر ارزشمند شما ممنونم.
      بنده بطور شخصی نمره ۴ از ۲۰ را به این همایش می دهم و شدیدا از برگزار کنندگان این همایش گله دارم و در صلاحیت این دوستان نمی بینم. حتی از بیان نام این عزیزان واهمه ای ندارم زیرا که نه ذینفع هستم و نه اینکه آینده و حال زندگی بنده به ایشان گره خورده باشد اما کمی عمیق تر که می نگرم، اصل موضوع را می پذیرم، خواه کسانی باشند که از آن سو استفاده کنند ولی بهرحال اصل اتفاق، میمون است. بنده تجربه برگزاری سه همایش در این سطح را دارم و می فهمم که باید اصل و فرع را تفکیک کنم. تکیه بر نقاط قوت قطعا ما را به بهبود سوق می دهد تا اینکه صرفا به بیان نقاط ضعف اتکا کنیم.
      مطمئن باشید تا سال آینده، اگر اتفاقی بابت برگزاری همایش مشابه نیوفتد و درس آموزی از این مراسم عملی نشود و یا راهی که ایجاد کردند ادامه ندهند، زبان انتقاد بنده و امثالی مثل بنده و شما تند و تندتر خواهد شد.
      بنده و شما مسئولیم که هر جا حق شهروندی مطرح می گردد، خالصانه ایده ها را مطرح کنیم.
      متشکر از نظرتون

      • تجربه نشان داده این حرکات بدون پشتوانه علمی وکاملا نادرست است.جناب دکتر درجایی که هدف اصلی با نام وموضوع مطرح شده مطابقت ندارد مطمئنا سرانجامی نخواهد داشت.
        اول هدف
        بعد تعریف مسیر وروش رسیدن به آن باید مشخص باشد

  4. با تشکر از نقد جالب و سازنده
    امیدواریم این همایش صرفا جهت پر کردن یک روز از تقویم سال نشده باشد
    بعضی از مدعوین گرامی در همایش را نه نخبه می دانیم نه مثبت اندیش نه موثر بلکه برای چهره شدن مفید بودند
    شاخص های مهم جهت شناسایی نخبگان و افراد موثر چی بود؟

  5. در جواب عسکری بگم که دکتر از هوا و زمین حرف زد ولی از سیاست چیزی نگفت. شماها سیاست زده نشدین اینقد تا تقی به توقی میخوره ربطش به سیاست میدین دوستان کمی واقع بینانه تر تحلیل کنید با این طرز تفکرا نکا همچنان نکا خواهد ماند

  6. سلام چرا نظرم را نمیزاری پیش شما که نامحرم نیستم در همایش نامحرم بودم

  7. سلام
    منظور بنده از سیاست نه حرفهای مطرح شده ، که نحوه ی برگزاری این همایش و لیست مدعوین میباشد.
    افراد موثر و اثرگذار فراوانی بودند که حقشان بود در این همایش باشند ولی دعوت نشدند .

  8. نام نویسنده را کامل کنید. حمزه جمشیدی کوهساری
    روز اول که بنده ارسال کردم، نام این دوست عزیز درج شده بود اما الان که می بینم، نامشان حذف شده است. ایشان هنوز هم بابت این کار شما نگران شده اند و کاملا ساختار ذهنی مبتنی بر اعتماد سایت شما در ایشان تخریب شده است.
    مدیر محترم سایت، لطفا این حرکات سخیف را بعنوان یک بی طرف، انجام ندهید.
    با این کارتان مشروعیت مدنی خود را زیر سوال بردید.
    می خواهم نظر بنده درج شود وگرنه همانطوری که بی اجازه نام این عزیز را حذف کردید، بنده هم بدون اجازه سایت شما را هک می کنم.
    مطمئن باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *