امام جمعه نکا:به كوري چشم دشمنان انقلاب دردورترين نقاط جهان نفوذ كرد

خلاصه خبر : حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا در جمع مردم مومن و نمازگزاران شرکت کننده در نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای امام خمینی این شهرستان خاطر نشان کرد: شرايط انقلاب اسلامي در سطح بين‌المللي بسيار خوب است. دشمنان در طول پس از انقلاب تلاش كردند اين انقلاب را سركوب كنند اما به كوري چشم دشمنان انقلاب در دورترين نقاط جهان نفوذ كرد.

به گزارش نیوز نکا و به نقل یایگاه اطلاع رسانی ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان نکا ،خطيب محترم جمعه، پس از حمد و ثناي الهي و صلوات بر پيامبر اكرم(ص) و ائمه‌ي طاهرين(ع) همگان و خود را به امر مهم تقوا سفارش فرمودند.

آنچه كه موجب عنايت الهي براي پيروزي انقلاب اسلامي و پايداري ملت در جبهه‌هاي حق عليه باطل بود، همان تقوا و خداترسي بود.

اگر از خط تقوا فاصله بگيريم، ممكن است نعمت‌هاي خداوند از ما برداشته شود و نتوانيم در مقابل استكبار ايستادگي كنيم. ما در همه‌ي جوانب نياز به تقوا داريم. تقوا همان درست كار كردن است. از حرام دوري كنيم، عرصه‌ي حلال آنقدر گسترده است كه ديگر جايي براي حرام باقي نمي‌ماند.

5707

5695

5704

5706
تفسير آيه ي ۷۷ سوره‌ي مباركه‌ي ياسين :خداوند نشانه‌اي از نشانه‌هاي توحيد و بطلان شرك و بت‌پرستي را بيان مي‌كند و مي‌فرمايد كه اين حيوانات را آفريديم و در اختيار شما قرار داديم و آن حيوانات را براي شما رام گردانيديم.

خداوند اين نعمت‌ها را در اختيار شما قرار داد. آيا سزاوار است كه شما از اين نعمت‌ها استفاده كنيد و حق خدا را بجا نياوريد؟

چه اشكالي دارد شما هم بخشي از درآمدي را كه بدست آورده‌ايد در راه خدا خرج كنيد؟ مثل پرداخت زكات، خمس و وقف.

كسي كه با دسترنج خودش، مالي را در راه مصرف عموم وقف مي‌كند بايد بداند كه چه خدمت بزرگي را انجام داده است. در همه‌ي كارها بايد به خدا توجه كنيم و به ديگران توجه نكنيم. امروز بت‌پرستي با بت‌پرستي گذشته كاملا فرق مي كند. ما بايد از نعمات خدا استفاده كنيم و شكر آن را بجا آوريم و از هواهاي نفساني خودمان پيروي نكنيم.

خطبه‌ي دوم

عامل نجات ما در دنيا و آخرت تقواست. آنچه كه پشتوانه‌ي زندگي ما مي‌تواند باشد تقواست. تقوا اگر باشد مشكلات اقتصادي حل مي‌شود. خداوند مي‌فرمايد: اگر تقوا و ايمان باشد درهاي آسمان و زمين گشوده مي‌شود. به ريسمان محكم خداوند بايد چنگ بزنيم و باتقوا باشيم تا كارهايمان رونق پيدا كند. اگر از خط تقوا دور شويم، ديگر با غير مومنين چه فرق داريم؟ اگر مي‌خواهيم وحدت و انسجام ما حفظ بماند، بايد باتقوا باشيم.

ميلاد مبارك حضرت عبدالعظيم حسني در هفته‌ي آينده قرار دارد. در روايتي آمده است كه هركس حضرت عبدالعظيم را زيارت كند گويا قبر امام حسين(ع) را زيارت كرده است.

دوازدهم بهمن ماه سالروز ورود حضرت امام(ره) از پاريس به ايران است.

سالروز تشكيل مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين هفته مي‌باشد. افرادي كه در اين مجمع هستند بايد مصلحت نظام را خوب تشخيص دهند و خوب عمل كنند.

شرايط انقلاب اسلامي در سطح بين‌المللي بسيار خوب است. دشمنان در طول پس از انقلاب تلاش كردند اين انقلاب را سركوب كنند اما به كوري چشم دشمنان انقلاب در دورترين نقاط جهان نفوذ كرد.

جبهه‌ةاي مقاومت در سوريه و فلسطين و لبنان قوي تر از گذشته شده است. استكبار جهاني در سه سال گذشته با تمام توان خواستند دولت سوريه را ساقط كنند اما نتوانستند.

جايگاه اخلقي نظام جمهوري اسلامي در دنيا ارتقا پيدا كرده است يكي از بركات توافق‌نامه ژنو همين بوده است كه جايگاه آمريكا مشخص شده و كاهش پيدا كرده.

در كشور مصر سه سال پيش انقلابي رخ داد و رژيم ديكتاتوري بركنار شد اما چون دولت جديد پايبند به احكام ديني نبود و با استكبار سازش كرد، به شكست منجر شد.

حضرت امام(ره) فرمود ملت بايد در صحنه حضور داشته باشد و اين حضور بايد با توجه به اسلام باشد.

والسلام

* * *

گرامي مي‌داريم ياد و خاطره‌ي شهيدان انقلاب اسلامي

شهداي اين هفته :

شهيد علي عباسي نوذري

شهيد عبدالرزاق عبدالله زاده

شهيد صفرعلي عبدالله زاده

شهيد رضا عبداللهي

شهيد علي عبداللهي

شهيد نورمحمد عبداللهي

شهيد روح الله عبدي

شادي روحشان صلوات

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. اقای لائینی محترم عزیز خواهشن از رئیس کمیته امداد بخواین کاره مردم رو انجام بدن نه این افرادی مثل شماواقای مقیمی نامه میدین اول که نامه رو می بری بوس میدن میزارن بالای سرشون وبعدکارو که باید انجام بدن نمیدن چه بوس دادنیه پس وقتی کارانجام نمیشه به نظرشمااین کارچه منظوری رومیرسونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *