حسن سلیمی خبر داد: بازگشت به حالت اولیه زمین‌های کشاورزی روستای ولاشد نکا

خلاصه خبر : مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان نکا از اعاده و بازگشت به حالت اولیه 4 هکتار از زمین‌های کشاورزی روستای ولاشد این شهرستان پس از برداشت شن و ماسه خبر داد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان نکاازاعاده و بازگشت به حالت اولیه ۴ هکتاراززمین‌های کشاورزی روستای ولاشد این شهرستان پس از برداشت شن و ماسه خبر داد.
وی اضافه کرد: چهار هکتار از زمین‌های روستای ولاشد شهرستان نکا قبلاً به صورت معدن شن و ماسه مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود که با همت مجریان طرح و پیگیری‌های مستمر مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نکا به حالت اولیه اعاده شد.

سلیمی با بیان اینکه تعداد دیگری از اراضی که در آن برداشت شن و ماسه صورت گرفته در حال خاک‌ریزی است، ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های مناسب انجام شده و در موعد مقرر به حالت اولیه با کاربری‌های کشاورزی اعاده می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان نکا به فعالیت‌های این مدیریت در حفظ اراضی کشاورزی و ملی اشاره کرد و ادامه داد: پیگیری خلع ید زمین‌ها، بازدید کارشناسان برای کنترل کار هیئت کارشناسی چهار نفره تغییر کاربری، بازدید از طرح‌های واگذاری تغییر کاربری اراضی دولتی و غیر‌دولتی از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه تبدیل اراضی کشاورزی به مسکونی ممنوع است، خاطرنشان کرد: تغییر کاربری‌ها باید با استعلام از جهاد کشاورزی و در محوطه مورد نیاز صورت می‌گیرد و در غیر اینصورت برخورد قاطع انجام می‌شود.

سلیمی افزود: در ماه گذشته ۱۳ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در نکا مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد یک مورد طرح دعوی به محاکم قضایی شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان نکا با اشاره به قانون تعیین تکلیف زمین‌های فاقد سند اضافه کرد: براساس این قانون و با توجه به استعلام‌های صورت گرفته از سوی هیئت حل اختلاف موضوع قانون، ۱۱ مورد بازدید و جوابیه برای صدور سند انجام گرفته است.

وی گفت: متقاضیان تغییر کاربری باید قبل از اقدام به هر کاری درخواست خود را به اداره کشاورزی ارائه دهند تا پس از مطرح شدن در کمیسیون برحسب قوانین تصمیم نهایی گرفته شود.
فارس

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. از زحمات و تلاش و دقت نظر مهندس سلیمی کمال تشکر را داریم . لازمست بگویم از شروع مدیریت این بزرگوار ، شاهد تحولات اساسی در مدیریت جهادی کشاورزی منطقه بودیم . انشاء الله سایر مدیران هم از ایشان الگو بگیرند .

  2. این جور خبرها خوشحال کننده هستند. امیدوارم همه ی مسؤولین به فکر استفاده ی بهینه از اراضی ارزشمند استان مازندران باشند.

  3. آقای سلیمی از مدیران برتر شهرستان هستند چه در محیط کاری چه در اجتماع و ارتباط مردمی.برای ایشان آرزوی موفقیت دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *