قطع گاز یکی از بزرگترین نیروگاه های برق خاورمیانه

خلاصه خبر : کارشناسان امر می گویند استفاده از سوخت دوم براي نيروگاه موجب آسيب رساندن به تجهيزات و سيستم آن خواهد شد .

نيروگاه شهيد سليمي نکا بعنوان يکی از نیروگاه های استراتژيک كشور و ازمهمترين سرمايه هاي ملي كشور محسوب مي گردد.اين نيروگاه ازبزرگترين نيروگاههاي خاورميانه بشمار مي رود كه درساحل درياي خزر و در ۲۲ كيلومتري شمال شهرستان نكا واقع دراستان هميشه سرسبز مازندران قراردارد.
اما همین نیروگاه که واحد بخاری این نیروگاه در سال ۱۳۸۶ به عنوان نیروگاه نمونه ایران از نظر ارائه ظرفیت کامل در زمان‌های پیک بار در فصل تابستان انتخاب شد این روزها وضعیت خوبی ندارد و با توجه به کاهش محسوس دما در اقصی نقاط کشور و به دنبال آن افزایش مصرف گاز خانگی ، آخرين وضعيت گازرساني به نيروگاه ها حاکي از آن است که ميزان گاز ارسالي به نيروگاه ها به ۱۸,۵ ميليون مترمکعب در روز کاهش يافته است.
مجيد بوجارزاده، سخنگوي شرکت ملي گاز نیز با تایید این مطلب گفت: با افزايش مصرف گاز در بخش خانگي ميزان گاز ارسالي به نيروگاه ها با کاهش همراه شده است.
البته اين در حالي است که طبق گفته مديران وزارت نيرو هيچ نيروگاهي به دليل کمبود سوخت از مدار خارج نشده و تمام نيروگاه ها از سوخت دوم استفاده مي کنند. از جمله نيروگاه سيکل ترکيبي شهيد سليمي نکا که از چند وقت پیش به دليل جلوگيري از افت فشار در بخش هاي خانگي، گاز آن قطع شد.
گزارش ها حاکي از آن است که هم اکنون فقط گاز نيروگاه نکا در بين نيروگاه هاي كشور به صورت کامل قطع شده است.
کارشناسان امر می گویند استفاده از سوخت دوم براي نيروگاه موجب آسيب رساندن به تجهيزات و سيستم آن خواهد شد .

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. مگر مصرف گاز در سال ۹۲ چقدر بیشتر شده که دولت توان تامین آنرا ندارد ! آیا التهاب گاز در حوزه نفت و گاز سیاسی نمی باشد ! چرا می خواهید نگرانی را در جامعه شیوع دهید ! چرا در سال های گذشته چنین مشکلی بروز نکرده !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *