امروزسالروز شهادت شهید غلامعلی لقمانی گوینده و خبرنگار صداوسیما

خلاصه خبر : پدر بزرگوار شهید میفرمود :ايشان خوش اخلاق و بسيار صادق بود. خيلي ساکت و مظلوم بود. اهل عبادت و فرايض ديني بود. به نماز و نماز جمعه اهميت مي داد. به ورزش علاقه داشت و مربي فوتبال بود و ورزشکاران را دوست داشت. ايشان به من و مادرش علاقه فراواني داشت.

به بهانه ۵ بهمن سالروز شهادت شهید غلامعلی لقمانی گوینده و خبرنگار صداوسیما

دانشجوی شهید غلامعلی لقمانی شهمیری گوینده و خبرنگار صداوسیما  در ۵ بهمن ۱۳۶۵ از خاک مقدس شلمچه آسمانی شدند.

غلامعلي لقماني شهميري
تاريخ تولد: ۱۳۴۲
محل تولد: نکا
شغل شهيد: توليد راديو
وضعيت تاهل: مجرد
نحوه شهادت:اصابت ترکش
تاريخ شهادت: ۱۳۶۵
محل شهادت: شلمچه

زندگی نامه شهید:
شهيد غلامعلي لقماني در سال ۱۳۴۲ در شهرستان نکا در خانواده اي مذهبي و مستضعف متولد شد. او دوران ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان خود را در زادگاهش گذراند و براي ادامه تحصيل در رشته تاريخ به دانشگاه بابل رفتند. اما با فتواي امام (ره) که جوانان جبهه را خالي نگذاريد، به جبهه شتافت و سنگر صداوسيما مرکز زاهدان را رها کرد و در عمليات هاي پاکسازي کردستان و آزادسازي فاو و کربلاي ۴ و کربلاي ۵ رشادتهاي خاصي از خود به جاي گذاشت و سرانجام در ۵/۱۲/۱۳۶۵ به درجه رفيع شهادت رسيد و پيکر پاکش در کنار شهداي شهرستان نکا به خاک آرميده است.

66469

49198277391621223979
وصیت نامه دانشجو و هنرمند شهید غلامعلی لقمانی

آنقدر مشتاق كویت بودم كه بی دست و سر آمدم

خداوندا به نام تو به امید تو و برای تو و در راه تو

با درود و سلام به امام امت این پیر جماران كه خداوند سعادت دیدن از نزدیكش را به من عطا نكرده است و با درود و سلام به شهیدان گلگون به كفن انقلاب اسلامی آنان كه راه را شناختند و رفتند.

آنانیكه معشوق را از نزدیك دیدار كردند و دیگر تاب ماندن نیاوردند انان رفتند تا راه را برای آیندگان باز شود انان رفتند تا ایمان و شرف و آزادگیشان نرود آنان رفتند و جان باختند تا جان دینشان آسیب نبینند.

پدر و مادر عزیزم خداوند شما را از صابرین قرار دهد، می دانم مرگ فرزند سخت است اما باید این سختی را برای رضای خداوند تحمل نمائید. شهادت من نباید برایتان تازگی داشته باشد زمانیكه بهترین عزیزان این مرز و بوم دسته دسته اسماعیل وار به قربانگاه حق می شتافتند و جان خود را نثار دین و مكتب می كردند و زمانیكه مادری چند فرزند خود را هدیه به پیشگاه خدا نموده است، شما حتی نباید اظهار كنید كه از خانواده شهیدید.

پس مبادا با شیون و زاری دشمن را شاد كنید هیچ گاه به خود اجازه ندهید برای كسی كه راه شناخته و مقصد را یافته و در آن قدم نهاده و به فیض عظمی دسته یافته است كه گریه تاسف كنید مگر نه این است كه عاقبت همه مان مرگ است پس بهتر این مرگ شهادت در راه خدا باشد.

چه خوبست با روی سرخ با سینه گلگون و با بدنی غرقه در خون به لقای یار شتافت و عرض كرد خدایا ارمغان من همین است تنها توانستم بدن سوراخ شده را برایت بیاورم. آنقدر مشتاق كویت بودم كه بی دست و سر آمدم پس بپذیر به در گاهت مرا و قرار بده از صالحین.

سفارشهای لازم به خانواده نمودم و شایستگی این را ندارم كه بخواهم به امت قهرمان و شهید پرور پیامی دهم فقط همین را می گویم كه این شهادت ها خود پیام است ، جنازه ها را كه بر دوش می گیرد پیام است مسئولیتمان سنگین تر خواهد شد مبادا یك لحظه امام را تنها گذارید به خدا حسین ما خمینی است و لبیك به هل من ناصرش اطاعت از او اطاعت از فرامین است.

ثق
شایان ذکر است :حاج عباس لقمانی پدر بزرگوار شهید معظم غلامعلی لقمانی شهمیری در بیست و شش آبان ماه ۹۲ دارفانی را وداع گفت و بر روی دستان مردم شهید پرور نکا تشیع شد ودر کنار تربت پاک شهدای گلگون کفن شهرستان نکا به خاک ابدی آرام گرفت و روح بلند آن خلد آشیان در ایام شهادت سید و سالار شهیدان دشت کربلا اباعبدالله الحسین (ع) با عاشورائیان همسفره شد.

دیدگاه های این مطلب

5 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. رضی ترابی آبلویی در گفت:

    انشاالله بتوانیم راهشان را ادامه دهیم

  2. ابوالقاسم عزیزی در گفت:

    بادرودبرتمامی شهدای راه حق وفضیلت شهدائیکه در جهت اعتلای کلمه لااله الی الله مجاهدت نمودن ودراین
    عرصه ازجان خودمایه گذاشتن تامادربهنه گیتی بعنوان مسلمان سربلندباشیم ونام خویش رادرتاریخ جاودانه
    بثبت رساندن!
    بادیدن تمثال مبارک این شهیدعزیزبیکباره بیاداور ان جوانی ام میافتم که بجهت مجاورت محل کارم بامحل سکونت شهیدعزیزایشانرازیارت میکردم!ازآنجائیکه باهم اندک مراودت ودوستی نیزداشتم براین اساس دائماباچهره متبسم وروی گشاده باایشان ملاقات داشتم!تاآنکه بعدازآنکه بنده همانندشهیدبزرگوا رتوفیق حضورومشارکت درجبهه وعملیات کربلای ۴.و۵
    راداشتم بعدازعملیات وبازگشت ازمنطقه ازشهادت شان مطلع گشتم!
    یادمان نرودکه امام راحل قدس السره در
    باسداشت ازمقام خانوادهای شهیدفرمودند!!!شماخانو ادههای شهداچشم وچراغ این ملتید!!رسمش اینه؟؟؟

  3. محمد توکلی رستمی در گفت:

    سلام خدا و فرشتگان مقربش بر روح بلند و آسمانی شهدای خوش نام خصوصأ شهید غلامعلی لقمانی یادشان گرامی. مردانی که به عشق ما جانشان را نثار نمودند

  4. پیر ما گفت شهادت هنر مردان است عقل نامرد در این دایره سرگردان است
    پیر ما گفت که مردان الهی مردند که به دنبال رفیق ازلی می گردند

    شهدا رفتند و ما مانده ایم . برای جانبازان که ماندن چه کردیم ؟

    برای آزادگان چه کردیم؟ برای خانواده شهدا چه کردیم ؟

    نمی دانم ما که لیاقت حضور در جبهه ها و زندگی در کنار آنها را نداشتیم آی کسانی که دم از شهدا می زنید مرد باشید و بر سر عهد و پیمان خود بمانید تا نکند پشیمان و سرافکنده و روسیاه در محضرشان شویم .

    شهدا را یاد کنیم . شده با ذکر یک صلوات .
    میزبان دهمین یادواره شهدای دهستان مردم ولایت مدار روستای درم تابستان ۹۵ قاسمی دبیر ستاد یادواره شهدای دهستان استخرپشت

  5. پیر ما گفت شهادت هنر مردان است عقل نامرد در این دایره سرگردان است
    پیر ما گفت که مردان الهی مردند که به دنبال رفیق ازلی می گردند

    شهدا رفتند و ما مانده ایم . برای جانبازان که ماندن چه کردیم ؟

    برای آزادگان چه کردیم؟ برای خانواده شهدا چه کردیم ؟

    نمی دانم ما که لیاقت حضور در جبهه ها و زندگی در کنار آنها را نداشتیم آی کسانی که دم از شهدا می زنید مرد باشید و بر سر عهد و پیمان خود بمانید تا نکند پشیمان و سرافکنده و روسیاه در محضرشان شویم .
    شهدا را یاد کنیم . شده با ذکر یک صلوات .
    میزبان دهمین یادواره شهدای دهستان مردم ولایت مدار روستای درم تابستان ۹۵ قاسمی دبیر ستاد یادواره شهدای دهستان استخرپشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *