سرهنگ رمضانی :سپاه درکناربرنامه نظامی و عقیدتی ،نسبت به ورزش اهتمام ویژه ایی دارد

خلاصه خبر : سرهنگ رمضانی :ورزش و تربيت بدني از راه‌هاي موثر افزايش سطح شاخص‌هاي جسماني، روحي، رزمي و ايجاد انگيزه و روحيه بالاي خدمتي و تقويت اراده و اعتماد به نفس و نشاط در نيروهاي مسلح و آمادگي و ورزيدگي جسماني يکي از مهمترين عوامل حفظ آمادگي رزمي اين نيروهاست. در اين بين به ويژه ورزش‌هاي کاربردي مانند پنجگانه نظامي، ورزش‌هاي رزمي، تيراندازي جهت يابي و ... در نيرو‌هاي مسلح رواج بيشتري يافته است .

سرهنگ رمضانی فرمانده نیروی مقاومت بسیج ناحیه نکا گفت: اگر چه ورزش در میان همه اقشار جامعه اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است ، در میان نیروهای سپاه و بسیج از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد: ما در بسیج و سپاه ظرفیت هایی خوب و شایسته ای با قابلیت مناسبی در سطح ورزشی داریم. حتی در ساخت جایگاهای ورزشی در سطح استان رتبه اول را کسب کردیم ورزشکاران در رشته های مختلف تکواندو کوهپیمایی، والیبال ،کاراته و تیز اندازی و نیز جودو در شرایط جسمی مناسبی برخوردارند و حتی در مسابقات استانی و کشوری دارای عناوین خوبی هستند .
DSCN9384
فرمانده نیروی مقاومت بسیج ناحیه نکا در حاشیه برنامه کوهپیمایی پایوران این شهرستان در گفتگو با خبرنگار نیوز نکا با اشاره به اهمیت ورزش در زندگی فردی و اجتماعی خاطر نشان کرد: ورزش اگر در سطوح مختلف به صورت علمی و اصولی دنبال شود، در سلامت افراد جامعه بسیار مؤثر است و این سلامتی نه فقط شامل جسم انسان می شود که در سلامت روحی و روانی نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
DSCN9387

DSCN9385

او خاطر نشان کرد:اگر چه ورزش در میان همه اقشار جامعه اهمیت و جایگاه خاص خود را دارد، اما سپاه در کنار ماموریت نظامی و عقیدتی سیاسی خود به ورزش اهتمام ویژه ایی دارد .کما اینکه با برنامه ریزی منظم بصورت هفتگی به فعالیتهای مختلف ورزشی شامل کوهپیمایی ، پیاده روی ، دومیدانی تیراندازی ، فوتبال و شنا اهمیت جدی قائل است .
وی به ادامه ساخت سالن های ورزشی در سطح نواحی اشاره کرد و گفت : این روند ادامه خواهد داشت و تمام توان خود را برای سلامت نیروهای خود و خانواده آنها بکار خواهیم بست ، گرچه در بخش اعتبارات دچار مشکل هستیم ، با روحیه جهادی و بسیجی ازتمام ظرفیتها برای ساخت و سازهای اماکن ورزشی استفاده خواهیم کرد .
وی اذهان داشت :هرجا که نامي از نيروهاي مسلح به ميان مي‌آيد اولين چيزي که به ذهن خطور مي‌کند آمادگي جسماني و روحي کارکنان و به تبع آن آمادگي رزمي اين نيروهاست، نیروهای بسیجی و سپاهی با هدف حفظ و ارتقاي آمادگي جسماني و روحي کارکنان خود در حوزه ورزش و تربيت بدني برنامه ريزي بلند مدت و موثري را داشته و دارد .
DSCN9379

سرهنگ رمضانی ادامه داد:ورزش و تربيت بدني از راه‌هاي موثر افزايش سطح شاخص‌هاي جسماني، روحي، رزمي و ايجاد انگيزه و روحيه بالاي خدمتي و تقويت اراده و اعتماد به نفس و نشاط در نيروهاي مسلح و آمادگي و ورزيدگي جسماني يکي از مهمترين عوامل حفظ آمادگي رزمي اين نيروهاست. در اين بين به ويژه ورزش‌هاي کاربردي مانند پنجگانه نظامي، ورزش‌هاي رزمي، تيراندازي جهت يابي و … در نيرو‌هاي مسلح رواج بيشتري يافته است .
تشکيل پايگاهاي سنجش آمادگي جسماني ايجاد و تجهيز فضاهاي چند منظوره و سوله ورزشي در يگان‌ها ،مرمت و باز سازي اماکن و تاسيسات ورزشي موجود، ايجاد زمين‌هاي چمن مصنوعي، تقويت ورزش سربازان ، برگزاري ورزش‌هاي خانوادگي و اجراي همايش‌هاي راهپيمايي و کوهپيمايي از جمله اقدامات تربيت بدني سپاه است که با نظارت هدايت و مساعدت فرماندهي اين نيرو و سازمان تربيت بدني انجام و يا دردستور کار قرار گرفته است .
DSCN9377

DSCN9373

DSCN9372
او گفت : تلاش ما اين است به گونه اي عمل شود که همه کارکنان به ورزش روي آورده و با حضور در ورزش صبحگاهي از سلامت و نشاط خوبي برخوردار شوند. با توجه به حضور کارکنان خانم در اين نيرو و خانواده‌هاي کارکنان برنامه ريزي مدوني انجام خواهد شد.
سرهنگ رمضانی با اشاره به اینکه که ورزش در سلامت هر فرد، افزایش سن و شادابی آدمی و تلاش و موفقیت هر جامعه چه نقش مهمی دارد گفت : در پیشگیری از بیماری ها و پیری زودرس مردم شهرنشین، رفع ناهنجاری های فیزیکی بدن، حتی در مداوا و درمان مرض های صعب العلاجی چون سرطان، ورزش می تواند به مدد پزشکان و بیماران بیاید، اما هنگامی که بحث از قوای نظامی و سربازان جان بر کف می شود که باید در تمام روزها و ماه ها و سال ها آمادگی خود را حفظ کنند تا به وقت ضرورت از ملت و نظامی که تابع آنند در مقابل دشمن به دفاع برخیزند و در هر بلا و مصیبت عظیمی به یاری هموطنان خویش بشتابند،

دیدگاه های این مطلب

7 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلامت راکنیم تضمین زورزش
    انرژی راکنیم تامین زورزش
    تن سالم کندعقل توکامل
    زنرمش می شویم تحسین زورزش

  2. سپاه از موقعی که مسئول تربیت بدنی ستادشو عوض کرد شاهد تغییر وتحول اساسی در تربیت بدنی وورزش بسیج بود ایشاالله این روند ادامه داشته باشه

  3. بنده آقای رمضانی رو اولین باره که میبینم ماشاالله جوون هستند و براشون آرزوی موفقیت دارم

  4. تقاضا دارم گردان امنیتی امام علی معرف به گردان خط شکن که در اغتشاشات تهران تشکل شد و جلوی اعتشاشات ۸۸ رو گرفت برای امادگی در شهر نکا تشکیل شود (شهدای بصیرت افضل شهدای انقلاب اسلامی هستند )

  5. سپاه پاسداران فخر ما ایرانی هاست آفرین بر فرمانده ورزش دوست نکا سرهنگ رمضانی

  6. ازروستای شهید پرور پوروا در گفت:

    افتخار ما پوروایی ها دوستت داریم

  7. سپاس گزاری

    نمی توانم معنایی بالاتر از تقدیر و تشکر بر زبانم جاری سازم و سپاس خود را در وصف استادان خویش آشکار نمایم، که هر چه گویم و سرایم ، کم گفته ام.

    جناب سرهنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *