دکتر آزادبخت خبرداد:کنفرانس علمی فارماکوویژیلانس درساری برگزارمی شود

خلاصه خبر : معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از برگزاری کنفرانس علمی فارماکوویژیلانس( جلوگیری از بروز عوارض سوء داروها) روز دوشنبه هفتم بهمن در ساری خبر داد.

به گزارش نیوز نکا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر ˈمحمد آزادبختˈ گفت: این کنفرانس با توجه به ضرورت و اهمیت فعال سازی برنامه فارماکوویژیلانس در بیمارستان های استان، تدوین روش هایی برای کاهش اشتباهات تجویزی داروها و عوارض جانبی ناخواسته آنها، طراحی و اجرای مداخلات و اقدامات اصلاحی به منظور رفع مشکلات و اشتباهات دارویی گزارش شده برگزار خواهد شد.

وی افزود: کنفرانس علمی فارماکوویژیلانس با حضور سه نماینده شامل داروساز، مدیر دفتر پرستاری یا مدیر دفتر بهبود کیفیت و سوپروایزر آموزشی از هر بیمارستان استان اجرا خواهد شد.

دکتر آزاد بخت گفت:: اخلاق پزشکی ، آشنایی با اصول فارماکوویژیلانس ، مروری بر عوارض اعلام شده مرکز ملی ثبت و بررسی عوارض ناخواسته داروها ، معرفی خطاهای دارویی ، پزشکی، مروری بر عوارض دارویی ثبت شده در مازندران و پانل پرسش و پاسخ از جمله موضوعاتی است که توسط اساتید مجرب در این کنفرانس یکروزه ارایه می شود.ک/۱

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *