بامتی در گفتگو با وارش عنوان کرد:با تدبیر و مشاوره درست می توان قفل های بسته را باز کرد

خلاصه خبر : نکته ها : سود برخی از خائنین در ادامه تحریم هاست . مردم نظام را دوست دارند وپای آن ایستاده اند . به عنوان یک کارآفرین به استاندار توصیه می کنم مشاورینی به کار گیرند که از احوال واقعی تولید آگاه هستند . فکر می کردم اگر احمدی نژاد برود همه چیز درست می شود، ولی هنوز اتفاقی نیافتاده است . یکسال است وام مصومیان را از صندوق توسعه ملی دریافت نکرده ایم .بی توجهی به نظرات مشورتی و کارشناسانه در حالی که هیچ توقعی از سوی تولید کننده مطرح نشده است مایه نگرانی است . درحالی که ما در داخل نیازمندی مواد پتروشیمی هستیم، صادرات بدون توجه به نیاز داخلی درست نیست .

صدرالدین بامتی؛ مدیرعامل شرکت آریاخزرشمال درگفتگو باخبرنگارگروه اقتصادی روزنامه وارش خواستار توجه جدی دولت به کارآفرینان جوان شد.
متن کامل مصاحبه استخراج شده ازروزناهه وارش بشرح ذیل می باشد .
صدرالدین بامتی؛ مدیر عامل شرکت آریا خزر شمال از تولیدکنندگان نمونه و کارآفرینان برجسته مازندرانی درگفتگو با وارش با گلایه از عدم همکاری بانک ها و بی توجهی استانداری مازنران به تولید و کارآفرینی گفت :اخیرااین شرکت هیچ گونه تسهیلاتی درزمینه سرمایه در گردش از بانکها دریافت نکرده است و این درحالی است که قیمت اولیه نسبت به سال گذشته تا ۳ برابرافزایش داشته است و تولید کنندگان با مشکل شدید نقدینگی مواجعه شده اند .
بامتی عدم تامین مواد پتروشیمی مصرف داخل را یکی ازاصلی ترین دلیل ناکمی تولید کنندگان وصاحبان بنگاه های خرد دانست و تصریح کرد: درحالی که ما در داخل نیازمندی های فوری و به جایی داریم صادرات بی رویه بدون توجه به نیاز داخلی درست نیست،زیرا هنوز بازارداخلی ازنظر مواد پتروشیمی اشباع نشده است و این یکی از اصلی ترین عوامل رکود و بیکاری جوانان درکشور و استان است .
این کارآفرین نمونه افزود: در حالی که بسیاری از جوانان امروزه با انواع و اقسام مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند ، نیازمند توجه جدی دولت و استانداری مازندران به بخش خصوصی، مخصوصاکارآفرینان برجسته و تولیدکنندگان نمونه هستیم .
وی با گلایه از عدم نتیجه گیری پس از گفتگوی اخیر خود با روزنامه مردم سالاری گفت: من درآن گفتگو خواستار برگزاری نشستی مشورتی با کارشناسان استان شدم که متاسفانه تا به حال ترتیب اثری داده نشده است . این درحالی است که من می توانم با ارائه راه کارهایی این قفل بسته را باز کنم و بی توجهی به نظرات مشورتی و کارشناسانه در حالی که هیچ توقعی از سوی تولیدکننده مطرح نشده است مایه نگرانی است .
بامتی افزود : در برخی از موارد سوء مدیریت ها و نبود ایده اجرایی مسبب اصلی عقب ماندگی است و حتی نیاز به سرمایه نیز در برخی از موارد دیده نمی شود و تنها کافی است از مشورت سرمایه گذاران استفاده شود و من این آمادگی را دارم که بدون هیچ چشم داشتی نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کنم .
مدیر عامل شرکت آریا خزر شمال بادرخواست از استاندار مازندران مبنی بربه کارگیری کارآفرینان نمونه برای مشاوره های اقتصادی و تولید گفت : برخی از مشاورین استاندار اصلا در زمینه های اقتصادی صاحب نظر نبوده و اطلاعات کافی ندارند و متاسفانه پس از استقرار استاندار جدید گشایشی درکارها صورت نگرفته است، درصورتیکه ما فکر می کردیم پس از رفتن احمدی نژاد اوضاع تغییر خواهد کرد ولی متاسفانه تغییری دراستان نبوده ایم و سیر نزولی تولید را شاهد هستیم .
وی در ادامه با اشاره به تعدیل نیرو از ۲۲۰ نفر به ۱۸۰ نفر درکارخانه خود یادآور شد: اگر بانکها و استانداری مازندران حمایت کافی را از ما می کردند باید امروز به جای کاهش نیرو با افزایش نیرو مواجه بودیم، زیرا من به شخصه دلم به حال تمام کارکنانم می سوزد و خواستار تعدیل نیرو نیستم . بانک ها نیز هیچ گونه حمایتی به تولید نمی کنند و بعضا زیر بار مصوبات دولت نمی روند. وی افزود : درحالیکه صندوق توسعه ملی در بهمن ماه سال گذشته با تقاضای ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی ما موافعقت نمود، اما با گذشت ۱ سال ما همچنان از دریافت آن بی نصیب مانده ایم و هیچ گونه پولی به ما تزریق نشده است و اگر سرمایه در گردش ما تامین نشود ناچار به تعدیل نیروی بیشترخواهیم بود که این موضوع به هیچ عنوان خوش آیند نیست .
بامتی اظهار داشت : از استاندار مازندران؛جناب آقای ربیع فلاح می خواهم که از قرار دادن افراد منفعت طلب و ریاست طلب خودداری کرده و کسانی را درراس امور قراردهند که دلسوز و کاردان بوده و وارثان رنج و درد مردم باشند .

DSCN1227
مدیرعامل شرکت آریا خزر شمال با ابزار نگرانی از ادامه وضع موجود خواستار استفاده استاندار از افرادای کاردان شد وافزود: شاخص ها وآمارها نشان می دهد که هیچ رونقی در تولید استان رخ نداده است که من دلیل آن را عدم استفاده از کارشناسان و مشاوران خبره می دانم . اگر این روش ادامه پیدا کند با رکود تولید و افزایش بیکاری مواجه خواهیم شد . البته من منکر توانمندی های ایشان نیستم ولی به عنوان یک برادر،یک هم استانی ویک کارآفرین به ایشان توصیه می کنم کسانی را به عنوان مشاور به کار گیرند که دستی در تولید دارند و از احوال واقعی تولید آگاه هستند .
DSCN1228
بامتی در ادامه با اشاره به برخی از افراد که سودشان در ادامه تحریم هاست گفت : ما از رئیس جمهور منتخب حمایت همه جانبه خواهیم کرد ولی گروهی به بهانه تحریم ها مردم را چپاول کرده اند و ما معتقدیم که این افراد باید شناسایی شده و دستگیرشوند. زیرا آنها خائنان به کشور و نظام هستند نه خادمان نظام و اگر با شکستن سد تحریم ها مخالفت کرده و در کار دولت کارشکنی می کنند به این خاطر است که سود آنها این است که کشور از تحریم خارج نشود .
DSCN1235
وی در پایان اظهار داشت : مردم ولایت مدار کشور دست این سود جویان را کوتاه خواهند کرد، زیرا آنها علاقمندان نظام و رهبری هستند و تحت هر شرایطی پای انقلابشان می ایستند و از رئیس جمهورشان حمایت می کنند . تنها کافی است مسئولان کسانی را بر سر کار بگمارند که عاشق ریاست نبوده بلکه تشنه خدمت باشند، همچنین از مشاورینی بهره ببرند که درتولید و کارآفرینی نمونه هستند و از وضعیت واقعی بازار باخبرند .

نیوز نکا : وارش در انتها نوشت :لازم به ذکر است که این چندمین گفتگوی بامتی با نشریات مختلف استانی و کشوری است و جا دارد استانداری مازندران و نادهای ذیربط به حرف های کارشناسانه این تولیدکننده و کارآفرین نمونه توجه کنند، چرا که بار اصلی اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان به دوش امثال بامتی هاست .

دیدگاه های این مطلب

19 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. عضوانجمن هواداران فوتبال نکا در گفت:

    باسلام ،چنانچه به فرمایشات جناب بامتی احیاگر فوتبال درنکاترتیب اثر ندهند جفا به فضای احیاه شده فوتبال و عرصه اقتصاد شهرستان خواهد بود .
    گذشته افراد مهم نیست گرچه حضور جبهه و کسب مدال جانبازی افتخاریست که او بر سینه دل حک کرده است حال که ایشان در پی عمل نمودن به وصیت پدربزرگوارشان دستگیری و گره گشایی از کار مردم را پیشه خود ساخته انتظار حمایت مسئولین استان و کشور را می طلبدامید است که این چنین گردد.

  2. خدایا این نعمتها را از ما نگیر!!!
    همینکه فکر میکردی اگه احمدی نژاد بره اوضاع درست میشه نشون میده شما باید به همون ورزشتون بپردازید و سیاست را برای اهلش بگذارید

  3. صدرالدین بامتی طوسی در گفت:

    سلام علی اقا از خودت بنویس تا بدانیم تخصص شما در چیست و درحال حاضر به چه کاری مشغول هستی و از چه پتانسیلی برخورداری و چه خدمتی به جامعه کردی یا دلت میخواهد چه خدمتی به جامعه و مردم بکنی بحرحال خوشحال میشویم شما را بشناسیم چون بظاهر انسان خوب و توانمندی هستی و پی گیری همیشگی دیدگاهم هستی احساس میکنم باهم ملاقاتی داشته باشیم و از شما استفاده در اموراتی که در تخصص جنابعالی است بکنیم و یقینا حضوری همدیگر را بیشتر خواهیم شناخت و خدای نکرده سوء تفاهمی هم اگرباشد برطرف کنیم امیدوارم روزی در نزد خداوند همه ما بتوانیم سر بلند ازکردهای خودمانباشیم و قضاوتها را به قاضی اصلی که خدا است بسپاریم.منصور و موفق و پیروز دنیوی و اخروی باشید

  4. سلام بربامتی مواظب باش کاربرای خداباشه یکم به خودت بیا

  5. اقای صدرالدین بامتی دوست گرامی در شهری که از کور عصا می دزدندن محبت جستجو نکن داداش یه خورده گرد اش کن فدا بشم

  6. سلام به آقای بامتی . به استاندار پیشنهاد نکن به مشاور ارشدش پیشنهاد کن که کارگروه تولید رو جدی بگیره آخه هم همشهری شماست و هم …

  7. در ضمن کمی سعه صدر داشته باشید و تمرین نقادی کنید با هر حرفی از کوره درنروید آخه صحبت آقای علی بیراه هم نبود و شما که تا بحال در سیاست نبودید و یکدفعه دنبال حق هستید و دم از تولید میزنید و عاشق ورزش و به همه هم کم و بیش پیشنهاد میکنید از روحانی تا استاندار و حسین شریعتمداری لطفا شما هم کمی خودتان را معرفی کنید و رزومه علمی و سیاسی خود را برایمان بازگو کنید در ضمن با به شما علاقمندیم صدرا جان

  8. البته کمک به مردم و قشر ضعیف خوبه ولی نه با داد و هوار

  9. آقای بامتی:گر وا نمیکنی گرهی خود گره مباش.ابروگشاده باش چو دستت گشاده نیست.

  10. شفیعی خورشیدی علی اصغر در گفت:

    جناب مدیر سایت نکاه نیوز با سلام خداقوت به صدرا بگو با خدا باش خدا با توست ارزوی توفیق از خد

  11. عزیزان و مخاطبین محترم با سلام .این یک رسانه و سایتی است که جنبه عمومی دارد بکار بردن اینگونه الفاظ و متوسل شدن به هر گونه نظر که بعضا” خارج از اخلاق و نزاکت است زیبنده شما عزیزان نیست شما که در یک شهر هستید و اگه احساس میکنید مشکلی است میتوانید از راهش و بصورت منطقی موضوع را پیگیری کنید و لی اگر میخواهید نام ومطالب و نقد بی محتوا که حیثیت خودتان و این سایت که منظر بیشماری از مخاطبین ولو در سطح کشور میباشد در این ستون درج شود و لذت ببرید و کورکورانه دنبال اهدافی که نمیدانیدچیست باشیدجای تاسف دارد.ضمنا” من بدنبال حمایت از شخص یا اشخاصی نیستم و از مدیر سایت نیز خواهشمندم که مطالب وزین و دارای محتوا باشد مثلا” تغییر و تحولاتی در سایت ایجاد شده و نباید رویدادهای بد گذشته ادامه پیداکندکه شاهد اینگونه نقایص و ضعفها در این سایت باشیم.

  12. سلام آقای بامتی…
    ما در سطح شهرستان به خانوتده شما اشرافیت داریم و فکر نکنم خانواده شما نیاز به تبلیغات و این همه بنر در سطح شهر داشته باشن… البته فقط بنر شما در سطح شهر دیده میشه… بقیه ی خانواده ی شما کارهای خیر و خداپسندانه به صورت پنهان و برای رضای خدا انجام میدن… چقدر خوب میشد اگه قرار به وصیت پدر مرحوم و بزرگوارتون عمل کنید پیشه خانواده ی محترم خودتون در پیش بگیرین… خواستار موفقیت شما و خانواده شما در مدارج بالاتر…

  13. ینسنیاناسن

  14. سلام آقای بامتی.
    به فعال بودن شما احسنت میگم و امیدوارم موفق باشید.اما نکا فرصت های بهتری برای رشد داره که فوتبال تو اون لیست جایی نداره.گرچه شما عاشق فوتبالید و تا تهش میرید.امیدوارم موفق باشید اما راه درست تری هم هست.

    • سلام اقای کوروش جم تقیدر و تشکر از تشویقهایتان و اگه لطف کنید به فرصتهای بهتر نکا اشاره ای کنید من خوشحال میشم شاید بتوانیم فرصتهای گم شده و خفته را بهتر شناسایی و بیدار کنیم.بازم متشکرم

      • فرصت گم شده ی نکا جوانان هنرمند و دانشگاهی هستند که بسیار متخصص و پرتلاش اند اما عرصه ای برای فعالیت مفید ندارند.حاضر به مانظره هستیم.
        (کوروش محمدیان آکردی)

  15. اميرعلي عبدالشاهي در گفت:

    ارزوي موفقيت و سربلندي براي اقاي بامتي

    انسان هاي موفق دشمن زياد دارن

  16. من باجمله nazari موافقم میخایی کمک کنی یا تبلیغات اسم خودتو ؟ البته ببخشیدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *