سیاست زدگی بیش ازحد،وکشمکش های نابجای بزرگان ،دلیل عقب ماندگی نکا

خلاصه خبر : سیاست زدگی بیش از حد و ورود نمودن افراد نابالغ (به جهت مدیریتی ) و کشمکش های نابجای بزرگان میتواند عمده دلیل عقب ماندگی در شهر عزیزمان باشد چیزی که کمتر کسی توجه وافری به آن داشته و حتی این عزیزان در این مورد دغدغه هم ندارند .

در پی درج مطالب جناب فضلی از اعضای محترم شورای شهر نکاتحت عنوان هویت صنعتی نکا احیا گردد ، افشین بهادری از نامزدهای دوره چهارم شورای اسلامی شهردر تائید مطالب مندرج از سوی ایشان مواردی را متذکر شدند که خواندنش جای تامل دارد .
با سلام به دوست خوبم جناب آقای فضلی عزیز . بسیار بجا و خردمندانه وضعیت اسف بار نکا را در محور صنعت بیان نمودید . سیاست زدگی بیش از حد و ورود نمودن افراد نابالغ (به جهت مدیریتی ) و کشمکش های نابجای بزرگان میتواند عمده دلیل عقب ماندگی در شهر عزیزمان باشد چیزی که کمتر کسی توجه وافری به آن داشته و حتی این عزیزان در این مورد دغدغه هم ندارند .قرار داشتن در کنار بندر امیرآباد میتواند مهبتی الهی برایمان باشد غرب استان مسولین را به نگاه ویزه به شرق به جهت توسعه صنعتی متهم میکنند و شرق استان مسولین را به دلیل توجه بیش از حد به اقتصاد توریسم به غرب استان متهم میکنند . چیزی که من خودم بارها بدان موارد اشاره داشتم کافیست صبح ساعت ۷ جلوی چهارراه نکا ایستاده و میدل باس (اتوبوس های کوچک ) را که برای شهر های دیگر حتی از بابل برایمان میهمان میآورند را نظاره گر باشید این اتفاق چه موقع افتاده مگرجوانان شهر ما کم بودند و از این دست مسائل تا بخواهید میتوانم برایتان مثال بیاورم چیزی که امروزه دامنگیر خانواده های نکایی شده (بیکاری جوانان ) و بدنبال آن فقر – اعتیاد -از هم گسیختگی بنیان خانوادها- آمار های طلاق و هزاران موارد دیگر ودغدغه ای که امروز دوست بسیار عزیزم بدان اشاره کرده جوانای از جنس جوانان نکا با محرومحیت های وصف ناپذیر.توسعه شهری -فرهنگ شهروندی و توجه به اقتصاد پایه و استحکام زیر ساخت های مدیریت شهری همیشه و همیشه وجود دارد و میتوان از آن به نحو احسنت بهره برداری کرد هنوز هم دیر نیست جایگاه ممتاز صنایع در نکا به زودی به سمت صنایع پیر سوق داده شده و نگاه به صنایع پاک و توجه به منطقه ویژه اقتصادی امیر آباد میتواند باری از مشکلات جوانان و نگرانی های خانواده های نکایی را بکاهد . ما مازندرانی ها چون ذاتا کشتی گیر هستیم بجای گرفتن دست یکدیگر در زیر گیری مهارت داشته تا دیگران را زمین بزنیم به حمایت از این دوستان ادامه دهیم و امیدوارم شاهد شهری پویاو مردمانی پویاتر با توجه به موقعیت استراتژیک نکا باشیم .
افشین بهادری/

دیدگاه های این مطلب

10 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. کاملا موافقم مهندس بهادری امیدوارم خواب زمستانی مسولین تمام شود و جوانان را دریابند بخدا اگه موقیتی که اشاره کردید توی بابل وجود داشت حتی خانمهای بالای ۵۰ سال را هم شغل میدادند و بیکار نداشتند .

  2. تا کی باید شاهد بیکاریو عقب ماندگی شهری باشیم که شهر صنعتی خوانده می شود.با تشکر از مهندس بهادری

  3. حمزه جمشیدی در گفت:

    سر ماهی یک اسکلت قوی و مستحکم دارد. یک بدنه اصلی استخوانی از سر ماهی به دم ماهی متصل است. رگه های استخوانی به صورت تیغ های موازی، به درون گوشت ها و غضروف های ماهی نفوذ کرده است. با این ترکیب، میان باله ها، پوست ها، رگ ها، گوشت ها و .. با سر ماهی همراستایی ایجاد می شود و ماهی می تواند به هر طرفی که بخواهد حرکت کند، بدون مشکل این کار را انجام می دهد.
    متاسفانه این وضعیت از زمان شکل گیری شهرستان نکا اتفاق نیفتاده است. جهت گیری کلان شهر مشخص نیست و شاه راهه های اصلی شهر نیز به همدیگر اتصال ندارند چه برسد به کوته راه ها. هر تکه استخوان ماهی شهرمان، به جای دیگر چسبیده و تمایلی به همراستایی با بدنه اصلی شهر را ندارند.
    باید استخوان بندی محکمی بسازیم و اجرا کنیم تا از فعالیتهای جزیره ای سازمانها، نهادها، ارگانها، نهادهای مردمی، اصناف و … جلوگیری شود وگرنه این شهر با شعار و حرف زدن ها و سخنرانی ها جواب نخواهد گرفت.
    من عاشق کشتی هستم اما نه کشتی که در المپیک میگذارند بلکه کشتی پهلوانی. نکای عزیزم یک تیم کشتی است که در اوزان مختلف باید با حریف دیگر رقابت کند. هر وزن می تواند حریف تمرینی وزن دیگر باشد.
    همایش نخبگان، مدیران برجسته و موثرین نکایی، ظرفیتی است برای تدوین چشم اندازی روشن برای شهرمان نه اینکه یک هم نشینی صرف داشته باشیم که مطمئنم این اتفاق عمدتا منافع شخصی را منتج خواهد شد نه منافع عامه.
    اگر می خواهد وزنه منفعتی به سمت عمومی باشد، لطفا هدفمند پیش بروید.
    مطالب جناب بهادری بسیار ارزشمند است و ایشان باید این روند نگارشی را ادامه دهد البته کما فی السابق به صورت علمی و بی غرضانه.

  4. بسیار سفر باید تا پخته شود خامی……….بعضی ها بهتره با مداد بازی کنندخودکار جوهری …….

  5. محمد انصاری ازسمنان در گفت:

    دمت گرم مهندس الان تو شهر سمنان شاید بیشتر از ۱۰۰۰نکایی دارند کار می کنند ولی کارخانجات شهر خودمونو باید املی و بابلی اداره کنند.
    مهدی صاحب زمان برس به فریادمان

  6. ابوالقاسم عزیزی در گفت:

    جناب جمشیدی .ضمن عرض سلام وخسته نباشید!البته شاید
    مزاح بنظربرسد!امادوستداشتم جنابعالی درتعبیرو تفسیرنکاجنابعالی بجای ماهی ازگلابی مثال میزدید خیلی بجاتربود!چون زمانیکه خیرسرماآقائیکه گل شهر ستان شدن رابسرمان زدصرفابخاطراینکه دور بعد بتو اندازرای مردم بهشهربهرمندشودنکارامانندگلابی تقسیم وازبهشهرجداکرد!نقاط حیاتی ساحلی راباآنهمه مراکز مهم اقتصادیش به مردم بهشهرهدیه کردتامردم بدبخت نکادرحیطه جغرافیائیشان غریب بمانند!خدابدر شهرداراسبق جناب نیازی رابیامرزد!!!چراکه اگر این آقایک تیکه محوطه مرواریدراتملک نمیکرد!مردم نکابرای شنناکردن دردریای خزربایستی میرفتن توی رودخانه لکشای خودتان رفع عطش میکردن!آره جناب مهندس ج________________مشیدی!

    • حمزه جمشیدی کوهساری در گفت:

      سلام جناب عزیزی بزرگوار
      خیلی خوبه که انتقاد دلسوزانه ای دارید البته با کلماتی مثل هدیه کرد، استعاره گلابی، مردم بدبخت نکا، غریب، خدابیامرزی شهردار، تملک دریای خزر و در آخر هم مهندس ج—————مشیدی که حسابی شخصیش کردید.
      نمیدونم این نوشته شما انتقاد به شخص بوده یا نماینده مردم؟
      اگر شخص است که بنده صلاحیت نقد فرمایشات شما را ندارم چون شخصی است و به بنده ربطی ندارد.
      اگر خطاب به نماینده مردم است که برید سراغ همان مردمی که ایشان را امین خود انتخاب کردند. آنها باید به شما پاسخ دهند نه امثالی مثل بنده و یا شما. تا زمانیکه این فرهنگ یقه گیری در نکا وجود دارد، هیچ وقت کسی تمایلی به کار زیربنایی و چالش زا از خودش بروز نمی ده.
      از زمان این بنده خدایی که نماینده بوده، چند دوره انتخابات برگزار شده. نتایجش را تحلیل کنید تا ما هم در کنار شما انتقاد کنیم.
      البته بنده مثل شما به تصمیمات غیر استراتژیک این دوستان انتقاد زیادی دارم اما از ان سالها گذشته و باید بگیم الان چه کردیم؟
      این نقد شما نشان می دهد که هنوز رگه های انتقاد سازنده در نکا وجود داره و خیلی خوشحال شدم چون به فضای بسیار مسموم افکار عمومی شهرم ایمان پیدا کرده بودم.
      خوشحال می شوم نقد نگارش بنده را تقدیم حقیر نمایید. تشکر

  7. با تقدیر و تشکر از همکار عزیز جناب آفای استاد بهادری انشاء الله در آینده نزدیک با هم افزایی شاهد پویایی و توسعه نکا خواهیم بود به امید آن روز

  8. سلام این نگاه وایده نگاهی دلسوزانه وخردگرایانه نیست بیشتربه تحریک احساسات شبیه هست تانظریه پردازی وباشعار ایران سرای من است تناقض داردوبه قومیت گرایی وناسیونالیستی دامن می زنداگربراساس این تفکر باشد فرداخوزستانی هاوکرمانی ها واراکی هاهم علم دیگری باید بگیرند برای سهم خواهی بیاییم عقل هارا روی هم بگذاریم پژوهش جهادی کنیم توانمندی های پوشیده را باهمین امکانات موجود که کم هم نیستند رابه خدمت بگیریم وشهری واستانی وکشوری آباد داشته باشیم بهتر نیست ؟متشکرم

  9. ابوالقاسم عزیزی در گفت:

    ضمن عرض سلام مجددمحضربرادربسیاربزرگوارم جناب آقای جمشیدی عزیز:
    بنده هرگزقصدمجدله ویقه گیری نداشته ونخواهم داشت!
    بنده هم ذکرموضوعات ازسوی حضرتعالی وخدامیداند که ذکرجوابیه ازسوی بنده همه وهمه ازسردلسوزی وجهت رشدوتعالی شهرستان عزیزمانکای غریب است وبس!!
    عزیزبرادر!ماهمه روی تابوتی برسروصورتمان میزنیمکه درآن مرده ای نیست!
    مثال معروفیست که میگن!!
    خشت اول گرنهدمعمارکج تاثریامیروددیوارکج
    اگرخوب به جغرافیای شهرستان دقت کنیم نیک متوجه
    میشویدبنده بیراهه نرفتم!
    معمول است که بخشی ازدرآمدیکه ازمنابع شهرستان استحصال میشوددرهمان شهرستان هزینه خواهدشد!
    گذری به نوارساحلی نمائیدبه این کم لطفی هابی خواهی برد!منابع عظیم وتلمبه خانه وووووکه تنها منافعیکه ازآنهانصیب نکاخواهدشدکشت وکشتارهایست که توسط کامیونهاوسایروسائط نقلیه این مراکزدر جادهای مجاورنکابه مردم بیچاره نکاهدیه میگردد!
    بنظرشمادرقبال این معظلات بایستی مردم جوابگوبا شند؟چون به فلانکس رای دادن؟اگراین باشدواقعاجای
    تامل وتاسف دارد.
    وامادرخصوص تبرئه سیاستگذاران قبل ومسئولین بعدی
    بایستی بعرض برسانم بعدازآن عزیزمنظورببعدتاکنون
    همان طیف وجریان میدان داری میکند!وهرگزفرصت ومجال به خط وجریان مقابل واگذارنشدست تاکه بنده وامثال بنده فرصت مقایسه بیداکنیم!
    درخاتمه احساس میکنم هردوی مانهایتابرای هدفی وا حدباهم قیل وقال میکنیم.وآنهم اعتلای نام شهرستان
    عزیزمان نکاست؟انشالله خداوندبهمه ماعاقبتی بخیرعنا یت فرماید.حق نگهدار
    مقایسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *