امام جمعه نکا:دشمن باترویج بدحجابی قصد خدشه دار کردن دینمداری مردم را دارد

حجت الاسلام محمدي لائيني امام جمعه محترم نكادر خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با اشاره به گرامیداشت هفته وقف خواستار نهادینه شدند این سنت حسنه رسول الله شد .
دکتر محمد باقر محمدی لائینی در ادامه با یاد آوری واقعه بزرگ ۱۹ دی ماه سال ۵۶ قیام خونین مردم قم را مطلع انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل ذکرکرد.
امام جمعه نکا از حماسه دانشجویان شهید در دفاع از هویزه و شهادت علم الهدی یاد رایادآوری کرد وخاطه آنها را گرامی داشت.
DSCN9828
نیوز نکا ،به نقل از ستاد نماز جمعه نکا،ایشان در آغاز خطبه‌‌ي اول،‌ ضمن توصيه خود و نمازگزاران به تقواي الهي گفتند: بهترين توصيه‌هاي قرآني و اهل بيتي، سفارش به تقواست. اگر ما به اهل بيت به عنوان انسان‌هاي كامل نگاه مي‌كنيم، بايد شباهتي هم بين ما و آنان وجود داشته باشد. بايد تلاش كنيم پاك باشيم وآلوده به گناه نشويم. بهترين دستاورد ما از دو ماه عزاداري و ارادت‌ورزي، بايد تقوا باشد. اگر بعد از اين همه عزاداري و سر و سينه زدن‌ها، اندكي به تقواي ما افزوده نگردد، چه فايده‌اي دارد.
875618

5612 (1)

5616

امام جمعه‌ي محترم در ادامه به تفسير آيه‌ي ۶۹ سوره‌ي ياسين پرداختند و گفتند يكي از تهمت‌هايي كه كفار به رسول خدا زدند اين بود كه مي گفتند قرآن شعر است و طبيعي است كه شعر، شبيه سحر عمل مي‌كند و مردم را جادو مي‌كند. اين سخن كافران بود اما خداوند فرمود: قرآن شعر نيست و حساب آن از شعر و شاعري جداست. اصلا سزاوار پيامبر نيست كه شاعر باشد.

مگر شعر و شاعري اشكال دارد؟ نه. شعر و شاعري اشكال ندارد و بسياري از اشعار، حكمت‌آميز و حكمت‌آموز هستند. اگر شعر در راستاي مدح خدا و اهل بيت(ع) باشد و ترويج دين باشد، خيلي هم خوب است اما همه‌ي شعرها هم كه اينگونه نيست. خط وحي و جنس وي با شعر فرق دارد.
مفسران گفته‌اند كه معمولا شعر، از تخيلات سرچشمه مي‌گيرد در صورتي كه وحي بر محور واقعيت است. شعر دائما در حال دگرگوني است اما وحي، سخن ثابت و تغييرناپذير آسماني است.
در مورد شعر گفته‌اند كه «احسن‌ الشعر اكذبه» بهترين شعر، دروغ‌ترين و غلو‌ترين آن است. در حالي كه وحي اينگونه نيست. بالاخره اينكه شعر، يك وي‍ژگي بشري است اما وحي، ويژگي خداوند است.

خطيب جمعه شهرستان نكا در خطبه‌ي دوم، خود و نمازگزاران را به تقوا و پرهيزكاري سفارش كرده و افزودند: گناه آتش است. گناه امروز، آتش قبر و قيامت است. اگر مي‌خواهيم در عذاب الهي گرفتار نشويم، بايد از گناه اجتناب كنيم. همه‌ي ما مي‌فهميم كه خلاف كدام است و در اين خصوص، عذري بر كسي نيست. واقعا يك نفر شيعه مسلمان نياز به بازرس دارد؟ بازرس ما بايد وجدان ما باشد. بايد اعتقادها و ايمان‌ها را قوي كرد. حضرت علي(ع) جانش را در طَبَق اخلاص نهاد تا رضاي خدا را به دست آورد. «و من الناس من يشري نفسه وابتغاء مرضاة الله» در حالي كه ما رضاي خدا را از دست مي‌دهيم تا يك چيز بي‌ارزش را بدست آوريم.
5619

5611
شب قبل، «ليله‌المبيت» بود كه حضرت علي(ع) داوطلبانه جاي پيامبر(ص) خوابيد و جانش را به خطر انداخت تا رسول اكرم(ص) سالم باشد و وظيفه‌ي رسالت خود را به انجام برساند.

سالروز شهادت حماسي شهداي هويزه را در پيش داريم. هماناني كه قهرمانانه در مقابل بعثي‌ها ايستاند و جنگيدند و به فجيع‌ترين وضع ممكن به شهادت رسيدند.

هفته‌ي وقف است. جا دارد از حجت‌الاسلام سلطاني رئيس اداره‌ي اوقاف شهرستان نكا تشكر كنيم كه تلاش خوبي در عرصه‌ي وقف داشته و دارند.

بايد بخشي از اموال خود را وقف كنيم. شخصي نزد پيامبر(ص) آمد و گفت زميني دارم كه مي‌خواهم در راه خدا بدهم تا به فقيران برسد. پيامبر فرمود: اصل زمين را داشته باش و حفظ كن و منافع آن را وقف كن و در راه خدا بده.

خداوند مي‌فرمايد: «المال و البنون زينة الحياة الدنيا و الباقيات الصالحات خيرة عند ربك ثوابا»

مال و فرزند زينت زندگي دنيا هستند و كارهاي نيك ماندگار ثواب بيشتري نزد خدا دارند.

بايد دغدغه‌ي خانواده‌هاي محروم را داشته باشيم.

والسلام

* * *

گرامي مي‌داريم ياد و خاطره‌ي شهيدان انقلاب اسلامي

شهداي اين هفته :

شهيد احمد صباحي محلي

شهيد فرزاد صدري گل خيلي

شهيد مهدي صديقي

شهيد عبدالمطلب صفرپور

شهيد مهدي صفري گرايلي

شهيد اسحاق صيدي

شهيد رسول طاهرپور

شادي روحشان صلوات

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *