مقیمی ازپيشرفت ۷۷درصدي سد گلورد نکاخبر داد

نرخ بيکاري ۱۷.۳ درصدي، وضعيت پروژه‌هاي نيمه کاره، سرانجام سد گلورد پس از گذشت نيم قرن از آغاز ساخت از جمله موضوعاتي بود که در گفتگوي نماينده مردم نکا، بهشهر، گلوگاه در مجلس با خبرگزاري مهر عنوان شد.
نماينده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شوراي اسلامي نرخ بيکاري شهرستان نکا را ۱۷.۳درصد برشمرد و همچنين ازافزايش اشتغال تاپايان سال آينده خبر داد.

احمد علي مقيمي با اشاره به کاهش نرخ بيکاري در سال جاري و افزايش اشتغال جوانان در نکا و بهشهر اظهار داشت: با توجه به پتانسيل‌هاي رو به رشد در نکا تا پايان سال جاري نرخ بيکاري کاهش چشمگيري را به همراه خواهد داشت.

وي با اشاره به ضريب افزايش نرخ بيکاري در سال ۸۸ بيان کرد:در سال ۸۸ نکا از جمله شهرهايي محسوب مي‌شد که از لحاظ نرخ بيکاري از ضريب بالايي برخوردار بود و از ضعف‌هاي بارز در اين امر را مي‌توان عدم استفاده صحيح از منابع صنعتي، گردشگري شهرستان دانست.

مقيمي ادامه داد: خوشبختانه با به کارگيري از طرح‌هاي زود بازده در شهرستان نکا نرخ بيکاري هم اکنون به ۱۷.۳ درصد رسيد وبراي کاهش يافتن مجدد اين امر بانک‌ها بايد در ارائه تسهيلات بانکي به سرمايه گذاران توجه ويژه اي داشته باشند.

وي در ادامه با اشاره به پروژه ‌هاي در دست اقدام شهرستان نکا تصريح کرد: سد گلورد ،جاده نکا نيروگاه،ورودي وخروجي کنارگذرهاي نکا، تقويت بيمارستان خصوصي در حال ساخت از جمله پروژه هاي ناتمامي است که نياز به تخصيص اعتبار از سوي دولت يازدهم دارد.

پيشرفت ۷۷درصدي سد گلورد نکا

مقيمي با اشاره به آغاز احداث سدگلورد بعد از ۴۲ سال اظهار داشت: پروژه احداث سد گلورد نکا در سال ۸۳ بعد از گذشت ۴۲ سال مجددا آغاز شد.

مقيمي از پيشرفت ۷۷درصدي اجراي پروژه سد مخزني گلورد نکا خبر داد و ابراز داشت: براي بهره برداري و تکميل اين سد به بيش از ۱۲۰ميليارد تومان اعتبار نيازمنديم تا اينکه در پايان سال جاري آبگيري شود.

وي درادامه دليل افت دراجراي پروژه را کمبود منابع مالي برشمرد وافزود:خوشبختانه با رايزني هاي انجام شده بيشتر کارهاي زير ساختي سد انجام شده وتنها روکش وبدنه سد درحال اجرا مي‌باشد.

مقيمي هدف از احداث اين سدمخزني را آبياري اراضي کشاورزي نکا وبهشهر، افزايش سطح زير کشت ،اشتغال زايي ،پيشگيري از مهاجرت‌هاي بي‌رويه روستائيان وهمچنين کنترل سيلاب در منطقه و نکارود بيان کرد و همچنين اظهار داشت: با احداث اين سد در شرق مازندران از ۸۰درصد سيل در منطقه جلوگيري مي‌شود.

نماينده مردم نکا در مجلس شوراي اسلامي گفت: درصورت بهره برداري از سد گلورد آب مورد نياز ۵۱روستاي شهرستان‌هاي نکا، بهشهر و گلوگاه در سطح ۳۰هزار هکتار اراضي کشاورزي تامين خواهد شد.

سد گلورد کليد توسعه کشاورزي در شرق مازندران

نماينده مردم نکا،بهشهر،گلوگاه درمجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دو مشکل و دغدغه اصلي شهرستان نکا وبهشهر کم آبي وبيکاري مي باشد ، اظهار داشت: با وضعيت موجود درزمين هاي کشاورزي ديم توان بهره برداري از اين منابع خداداي به دليل کم آبي در شرق مازندران وجود ندارد.

وي با اشاره به اينکه سد گلورد کليد توسعه کشاورزي در شرق مازندران است ،افزود:با تکميل اين سد توسعه کشاورزي در شرق مازندران به عنوان يکي از قطب هاي کشاورزي مازندران شناخته مي شود.

مقيمي با اشاره به اينکه با بهره برداري از سد گلورد ۲۰هزار فرصت شغلي در دراستان به همراه دارد بيان کرد:با بهره برداري از پروژه سد گلورد نکا علاوه بر آبي شدن ۳۰ هزار هکتار از اراضي کشاورزي براي ۲۰ هزار نفر نيز فرصت شغلي ايجاد مي شود.

گفتني است سد مخزني گلورد در ارتفاع ۶۴۰متري از سطح آب هاي آزاد بر روي نکا رود در نزديکي روستاي گلورد در منطقه پي رجه و در ۴۵ کيلومتري جنوب شرقي نکادرحال ساخت مي باشد.

دیدگاه های این مطلب

10 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. پروژه متروی تهران شمال از قلم انداخته شد.

  2. سالی ۱ درصد.
    باز هم خدا رو شکر که طرح ملی بود…

  3. فکر نکنم با بهره بری از این سد تاریخی ، اشتغال چندانی ایجاد گردد چون در منطقه پایین دست سد ، اکثر زمینها در حال حاضر بصورت دیم یا آبی کشت میگردد ولی برای ذخائر اب زیز زمینی این منطقه مفید می باشد
    ما همچنان منتظر می مانیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. استاد ابوالحسن پورشریعه مرد اول آموزش و پرورش مازندران است . معتدل دیندار ومردمی .مدیری لایق و آگاه به همه مسائل آموزش و پرورش . گزینه برتر مدیرکلی آموزش و پرورش مازندران . مورد حمایت خانواده شهدا و فرهنگیان. پورشریعه از این آقایان تند رو وعضو حزب مشارکت و بهشهری ها بهتر است. فقط استاد ابوالحسن پورشریعه گزینه برتر ما همه معلمان منتظر حضور آقای پورشریعه هستیم تا با تدبیر خود امید را دردل ما روشن نماید. هشدار به سیاستمدارن بازنشسته اگر مانع حضور ایشان شوید امت حزب الله و معلمان مقابل شما خواهند ایستاد. گزینه بهتر و برتر فقط ابوالحسن پورشریعه …….انشا الله

    جمعی از خانواده شهدا و فرهنگیان

  5. آموزش و پرورش و سد سازی!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. با تشکر وافره از نماینده بهشهر گلوگاه و رستمکلا . ما نکایی ها میدانیم فقط حرفهای قشنگ شما نصیب نکا ونکایی میشود …. آقای مقیمی واقعا خودتان از سد گلورد نکا بازدید داشتید یا از کسی یا جایی شنیدید که پیشرفت داشت ؟ احتمالا یدالهی به شما گفت . شما بجز دعوت تشریفاتی و اداری سالی چند بار از نکا گذر میکنید ؟

  7. ما نکایی ها میدانیم که این ۲۰هزار نفری که شما میگویید سد گلورد ایجاد شغل میکنه ” از شهر نکا جذب کار نمیشوند … بلکه از شهرهای دیگه هستند میگویید نه برین تو ادارات نکا ببینید

  8. جناب نکایی : کاملا حرف شما صحیح است حرف دل همه شهروندان نکا را گفتید . بنده باشما موافقم

  9. آقای مقیمی چه عجب نکا آمدید . از اینورا ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *