امام جمعه نکا :موافقت‌نامه‌ي ژنو،بايدترجمه شود و كاملا براي مردم روشن گردد

به گزارش نیوز نکا ، حجت الاسلام محمد باقری محمدی لائینی امام جمعه شهرستان نکا در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ،درجمع نمازگزاران مصلای امام خمینی این شهرستان با اشاره به موافقت نامه های ژنو خواستارتیین درست آن از سوی دولتمران جمهوری اسلامی ایران برای مردم کشورمان شد .
5587

5590
امام جمعه نکاگفت: درمورد موافقت‌نامه‌ي ژنو، من معتقدم كه بايد ترجمه شود و كاملا براي مردم روشن گردد. اين روزها قدرتهاي استكباري روي اين موضوع كه در توافق، حقي براي غني سازي ايران ديده نشده است، بسيار مانور مي‌دهند.
دکتر محمد باقر محمدی لائینی افزود :مسئولان ما بايد حواسشان جمع باشد كه غفلت نكنند. هم غفلت بد است و هم خيانت. انشاءالله مسئولين ما اينگونه نيستند.
امام جمعه نکا در فرازدیگرازخطبه های نماز جمعه یاد آور شد :يكي از مشخصه‌هاي اسلام ناب، اين است كه در سياست دخالت كند. اگر كسي بگويد كه من مسلمانم اما كاري به جنگ، آمريكا و وضع سياسي كشور ندارم، اين اسلام، اسلام ناب محمدي نيست و اسلامي است كه دشمنان ما مي‌خواهند.
5586

5589

5597او گفت : ايستادن پاي اسلام سياسي، پس لرزه‌هايي هم دارد. اگر بنا بود امام حسين(ع)، اسلام را منهاي سياست بداند كه كشته نمي‌شد و اين همه مصيبت نمي‌ديد. ولي او معتقد بود كه «البلاء للولاء».

حجت الاسلام محمدي لائيني،در خطبه اول ، ضمن توصيه‌ي خود و نمازگزاران، گفت: اگر در همه‌ي كارها به خدا توجه داشته باشيم، عاقبت و فرجام هركاري را مي‌سنجيم و بعد اقدام مي كنيم. اين، همان تقواست. تقوا يعني اينكه بسنجيم كه اگر كاري در آخرت، ما را دچار مشكل مي كند، آن كار را انجام ندهيم.
وی در تفسير سوره‌ي ياسين – آيه ي ۶۸ به این آیه اشاره کرد که :«و من نعمّره ننكّسه في الخلق افلا يعقلون» هركسي را كه ما عمر بخشيديم و اجل و مدت زندگي او را طولاني كرديم، او را از نظر خلقت جسمي و ظاهري، دچار كهنگي مي‌كنيم. آيا انديشه نمي كنند.
كودكي كه متولد مي‌شود، روند صعودي رشد او در همه‌ي زمينه‌ها، ادامه دارد تا اينكه به سن ۴۰ سالگي مي‌رسد. در اين زمان بينايي ديدگانش كم مي‌شود و نياز به عينك پيدا مي‌كند. شنوايي اوكاسته مي‌شود و نياز به سمعك پيدا مي‌كند. حافظه‌اش ضعيف مي شود، اعضا و جوارحش ضعيف و سست مي‌شود به طوري كه عمرش كه خيلي زياد شود، نمي تواند از جايش بلند شود و حركت كند. به جايي مي‌رسد كه حيات و نفس كشيدن باقي مي ماند و آن را هم خدا هروقت صلاح بداند، از انسان مي گيرد.

لائینی گفت:اين سنت الهي است و در مورد همه‌ي انسان‌ها صادق است حتي اشرف بشر كه نبي مكرم اسلام باشد، از اين سنت مستثني نبود. اين مرگ و كاستي، پيامبر و غير پيامبر نمي‌شناسد «انك ميت و انكم ميتون».

زماني كه عزرائيل بر سر بالين پيامبر حاضر شد، پيامبر فرمود صبر كن تا برادرم جبرئيل بيايد و بشارتم دهد و هنگام جان كندن همراهم باشد. جبرئيل آمد و گفت: تمام آسمانيان منتظر قدوم تو هستند.
رسول اكرم(ص) با عزت در كنار عزيزانش در خانه ي خودش، از دنيا رفت و با عزت و احترام دفن شد. در لحظه‌ي آخر، حسن و حسين(ع) وارد شدند. پيامبر فرمود آنها را نزد من بياوريد. آنان پس از من بسيار ظلم خواهند ديد.
اي رسول خدا، تو با عزت از دنيا رفتي و عزيزانت تو را دفن كردند، اما فرزندانت،‌ غريبانه، سخت‌ترين ظلم‌ها را ديدند و به شهادت رسيدند.

امام جمعه نکا درخطبه‌ي دوم بي‌تقوایي راسبب فراموش كردن خدا دانست و در ادامه افزود :. اگر خدا را فراموش كنيم، خودمان را فراموش مي‌كنيم و اگر خودمان را فراموش كنيم،ديگردرفكر حلال و حرام و پاك زيستن نخواهيم بود.خداوندمي‌فرمايد:مانند كساني نباشيد كه خدا را فراموش كردند و خداوند زمينه‌ي خودفراموشي راهم درآنهاايجاد كرده است.

وی با اشاره به سالروز ارتحال رسول گرامي اسلام و سبط اكبرش، كريم اهل بيت، امام حسن مجتبي(ع) و جگرگوشه‌ي ديگرش، امام رضا(ع) تاکید کرد:. پايان ماه صفر است. اين روزها بايد آخرين عرض ارادت‌ها را به خاندان پيامبر(ص) بنماييم.

ایشان درباره هفته وقف هم اشاره کرد : روز وقف و هفته‌ي وقف، از مناسبت هاي اين ايام است. وقف يك مسئله‌ي فوق العاده مهم دراسلام است. باقي گذاشتن يك وقف، براي يك پدرچه بسا بالاتر و والاتر از باقي گذاشتن چندين فرزنداست.

دکترلائینی درمناسبت دیگر تقویم هجری شمسی بابیان هفته نهضت سوادآموزی اذهان داشت : سالروز تاسيس نهضت سوادآموزي است. به همت اين سازمان، درصد سوادآموزي در كشور،‌ به ۹۵ درصد باسواد رسيده است. جا دارد كه از تلاش همه‌ي عزيزان فعال در اين عرصه و در راس همه، حجت‌الاسلام قرائتي كه سال‌ها در اين زمينه زحمت كشيدند، تقدير و تشكر نماييم.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *