توزیع ۷ تن پرتقال دربین مدجویان امداد شهرستان نکا

مدیر کمیته امداد نکا گفت: در فصل برداشت مرکبات در نکا ۷ تن پرتقال به ارزش ۱۴۰ میلیون ریال بعنوان زکات مستحبی جمع آوری شد و در بین مستمندان تحت پوشش این نهاد توزیع شد.

ˈسید رضا ساداتیˈ صبح امروز در گفتگواختصاصی خود باخبرنگار ما افزود: پرداخت زکات مستحبی در نکا با کمک ستاد جمع آوری زکات در روستاها و با همکاری بخشداری ها و دهیاران و شوراها انجام می شود و خوشبختانه با استقبال کشاورزان روبرو بوده ایم.

DSCN8936
وی با اشاره به این که در فصل برداشت مرکبات قرار داریم یادآور شد: مرکباتی که بعنوان زکات از کشاورزان منطقه جمع آوری شده در بین روستاییان مناطق هزارجرذیب و صعب العبور منطقه توزیع شد.

ساداتی گفت: برخی از باغداران منطقه تعدادی از درختان خود را بعنوان زکات در اختیار امداد قرار دادند که این درختان پلاک کوبی شده و تمامی تولید آن ها به کمیته امداد تعلق گرفته و در بین مستمندان توزیع می شود.
DSCN8929
وی افزود: جمع آوری زکات در نکا همچنان ادامه دارد و کمیته امداد امام خمینی (ره) متولی جمع آوری آن در شهرها، بخش ها و روستاها محسوب می شود.

ساداتی اضافه کرد: از محل زکات پرداختی شهروندان این شهرستان طرح هایی برای توسعه مناطق مختلف به اجرا در می آید و به نوعی زکات پرداختی هر روستا برای کارهای عمرانی همان روستا هزینه می شود.

DSCN8934

مدیر کمیته امداد نکا بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان به عنوان متولی جمع آوری زکات در شهر، بخش ها و روستاهای شهرستان آماده دریافت زکات، غلات و احشام از مردم است.

ساداتی ادامه داد: نکایی ها در سال جاری حدود ۳ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند.

وی گفت: از این مقدار زکات اعلام شده در سال جاری ۲ میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال زکات واجب و مابقی زکات مستحبی بوده که توسط مردم مومن نکا به این نهاد پرداخت شد.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. قوام دین حق اسلام زکات است
    قرین روزه وحج وصلات است
    کند حکمش اگر اجرا مسلمان
    برایش منجی و آب حیات است
    رفیقش می شود درخانه گور
    انیس ومونسش حتی ممات است
    نماییم جملگی اجرای فرمان
    به هرمومن که این نیکو صفات است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *