ویژه برنامه شهادت حضرت زینب در زینبیه نکا برگزار شد/ عکس

درسالروزارتحال شهادت گونه حضرت زینب (س) ویژه برنامه بزرگداشت مقام آن بانوی بزرگوار در مجموعه زینبیه نکا برگزارشد .
در این مراسم دکترمحمدعلی باقری رئیس هیات مذهبی شهرستان نکا ضمن گرامیداشت ایام ارتحال عقطله بنی هاشم و ایام الله دهه فجر پیرامون سیره آن بانوی مکرم اسلام و نقش بی بدیل حضرت زینب در قیام کربلاسخنانی مبسوطی ایراد نمود .
دکتر باقری با بیان اینکه اسوه صبر و استقامت بودن زینب س یکی از شاخصه های مهم در زندگی عقیله دشت نینوا مطرح است و مهمتر از آن حجاب وعفاف خانم بعنوان شاخصه و آثار باقیمانده ازجنگ و قتل و غارت بنی امیه
که زینب در تمام مراحل جنگ و اسارت بانو نمونه و حجابش نشانه بعنوان پرچم اسلام الگو زنان مومنه و عفیفه مطرح است
رئیس هایت مذهبی شهرستان نکا در ادامه خاطر نشان کرد : هیئات های مذهبی بعنوان پرچمداران عرصه فرهنگی پیشتاز در ترویج فرهنگ زینبی و علوی و حسینی هستند
او تاکید کرد : باید امروز بر اساس منویات مقام معظم رهبری بر حفظ دستاوردهای انقلاب در وسط میدان های اجتماعی و فرهنگی حضور فعال داشته باشیم و حافظ ارزش های ناب ائمه بزرگوار شهدای والا مقام و امامین انقلاب اسلامی باشیم کما اینکه با گذشت بیش از ۴۴ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مقتدر در سایه سار نهضت زینبی فرهنگ ناب فاطمی و علوی و به برکت خون شهدا تلاش نموده ایم استوار باشیم و برتداوم راه زینب س و حفظ شعائر دین همه پای بند به آن خواهیم بود و درجهت جهاد تبیین و اجرای گام دوم انقلاب بیش از پیش کوشا و تلاش کنیم.
در ادامه این مراسم دکتر عبدالرضا بابایی فرماندار شهرستان نکا نیز اظهارکرد: انقلاب اسلامی در امتداد نهضت عاشورا و برگرفته ازمناسبات و مراسمات مذهبی است. ‎
فرماندار شهرستان نکا با اشاره به این که مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی شاخصه‌ی استقلال است؛گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی،برای عزل و نصب وزرا و مسولین کشور باید از آمریکا و انگلیس اجازه می‌گرفتیم.

 

 

عبدالرضا بابایی در مراسم شب شهادت حضرت زینب (س) در مسجد زینبیه شهرستان نکا، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در امتداد نهضت عاشورا و برگرفته از مناسبات و مراسمات مذهبی است.

وی افزود: خط قرمز اسلام در این است که اگر ظالمی حقی را ضایع کند،برای گرفتن حق مظلوم وارد میدان می‌شود.

فرماندار شهرستان نکا اذعان کرد:عزاداری اهل‌بیت (ع) صرفا یک مراسم عزا نیست،بلکه یک فلسفه‌ی سیاسی است.

 

این مسئول آغاز مناسک مذهبی را از دوران ائمه معصومین (ع) دانست و اشاره کرد: موسسین مراسمات مذهبی ائمه بزرگوار بودند و در ادامه جدی ترین مراسمات شیعی در دوران شاه اسماعیل صفوی بود و بعد از آن به دوران قاجار رسید.

وی گفت: در جریان انقلاب اسلامی هم مراسمات مذهبی آغازگر نهضت بود.یعنی بعد از تصویب لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی ، حضرت امام در مراسمات مذهبی و مساجد و تکایا دستور می‌دهد که مقابل این لایحه بایستند و نهضت شکل می‌گیرد.

بابایی در پایان دلیل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را وابستگی کشور تا قبل از سال ۵۷ و همچنین ایستادگی مردم با رهبری حضرت امام خمینی(ره) دانست

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *