تشییع شهید خوشنام درنکا / عکس

بیشتر جمعیت از جوانان هستند، جوانان و نوجوانان دختر و پسری که برای بدرقه شهدای گمنام جنگی که آن را درک نکرده‌اند، آمده‌اند و چشمانشان هر لحظه در غم گمنامی حضرت زهرا و شهدا تر می‌شود.

 

بلاخره انتظار بسر رسید و درب های اهنی پایگاه منتظران شهادت باز شد تابوتی پوشیده از پرچم سه رنگ ایران عزیز با تشریفات نظامی بر دوش سبز پوشان سپاهی نمایان شد ناگاه دستم به سینه ام خورد ای وای خدای من میگن شهیدگمنامی چجور گمنامی هستی که این همه آشنا به استقبالت آمدند و از تابوت تو متبرک می شوند صلوات فرستادم بغضم ترکید صورتم بارانی شد بوی بهشت از تابوت شما به مشام میاد ای شهید خوشنام خوش امدی ..
نام حضرت مادر و شهید گمنام سال‌هاست که عجین شده و حالا شهید گمنام در روز شهادت حضرت زهرا(س) به دیار نیکان رنگ و بوی دیگری بخشید. بهمراه ۴۰۰ شهیدی که پس از نزدیک به ۴۰ سال بازگشته‌اند، ۴۰۰ مادر چشم به راه و ۴۰۰ پدری که مو در انتظار پسر سپید کردند خیلی ها هم از این دنیا در فراقت مثل شمع آب شدند و به سوی معبود رفتند


بودن در کنار شهید گمنام، حال غریبی دارد، شهیدی که نمیدانی نامش چیست؟ چند ساله بوده؟ مادرش کجاست؟ هنوز منتظر است؟ یا با همان چشم به راهی از دنیا رفته؟‌ اما اینجا، همه این زنان آمده‌اند تا برای این شهدا مادری کنند، فقط آوردن نام شهید گمنام توسط مجری مراسم کافی است تا صدای جمعیت و زنان به گریه و ذکر یا زهرا بلند شود.

مردم یک به یک به تابوت‌ شهیدکربلای ۶ از منطقه سومار نزدیک می‌شوند بر آنها دست می‌کشند پارچه‌ای تبرک می‌کنند و لحظاتی سر بر تابوت شهید اشک می‌ریزند.
بیشتر جمعیت از جوانان هستند، جوانان و نوجوانان دختر و پسری که برای بدرقه شهدای گمنام جنگی که آن را درک نکرده‌اند، آمده‌اند و چشمانشان هر لحظه در غم گمنامی حضرت زهرا و شهدا تر می‌شود. مادربزرگی با فرزندان و نوه‌ها آمده‌ و در عین حال زیرلب زمزمه “جان مادر” گرفته، چشمانش بارانی است و مدام می‌گوید “امان از دل مادراشون”.

 

 

حجت‌الاسلام محمد صادق محمدی لائنی امام جمعه شهرستان نکا اظهار کرد: مردم در عرصه هستند دشمنان بدانند برای عرضه اندام کردن بدخواهان نظام و دشمنان در این کشور جای وجود ندارد .
دکتر بابایی فرماندار شهرستان نکاگفت پیکر پاک و با برکت این شهید به ما یکبار دیگر انرژی میدهد و پیام آور اینکه مسیر مقاومت همچنان استمرار دارد و تنها راه توفیق نظام اسلامی ایستادگی در برابر دشمنان است .

پیکر این شهید گمنام دفاع مقدس از سپاه ناحیه شهرستان نکا همراه با نوحه خوانی و سینه زنی مردم تشییع می شود تا شهرک سردار سلیمانی هرازگاه نام حاج قاسم دل‌ها را می‌لرزاند. و مردم خشم خود از قاتل حاج‌قاسم را در مشت‌ها می‌ریزند و خودجوش فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند. پیکر شهید با بدرقه مردم در مقابل مسجد این شهرک آرم می‌گیرد .
و این پس مسئولیت من و همه شهرک نشینان چقدر سنگین خواهد بود باشد تا در مسیرش جز منتظران واقعی ظهور حضرت باشیم . انشالله

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *