همکاری دانشگاهیان و حوزویان در مسیر پیشرفت کشور

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ساری گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی همکاری دانشگاهیان و حوزویان در مسیر پیشرفت کشور و تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، همایش یک روزه وحدت حوزه و دانشگاه با حضور اساتید دانشگاه و مبلغین حوزه های علمیه مازندران در دانشگاه آزد اسلامی ساری برگزار شد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور در این همایش گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی همکاری دانشگاهیان و حوزویان در مسیر پیشرفت کشور و تمدن نوین اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه افزود: این مشارکت حوزه و دانشگاه باید مسئله های به زمین مانده نظام را شناسایی کند و زوایای حل آن را بیابند.

او گفت: مسئله به زمین مانده نظام بحث حکمرانی همراه با دانش است، سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی در حوزه های مختلف ازجمله مسکن، صنعت، خودرو، فرهنگ و غیره که این امر با مشارکت حوزه و دانشگاه امکانپذیر می باشد.
آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران هم در این همایش گفت: دو قطب علمی و فرهنگی کشور اگر وحدت کاری داشته باشند می توانند با تبادل نظر، نظام مسئله فرهنگ و دین و ارزش آن را ارزیابی کنند و راه حل علمی و دینی مسائل موجود در جامه را به اتفاق کشف کنند چرا که بسیاری از مشکلات فکری و فرهنگی با تعامل دین و دانشگاه برطرف خواهد شد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *