دردانشگاه کشاورزی ساری چه خبر بود؟؟حسین زحمتکش

فیلمی اخیرا از اعتراض دانشجویان دانشگاه کشاورزی ساری در فضای مجازی منتشر شد که یکی از رسانه های انگلیسی نیز از آن به عنوان “اعتصاب غذای دانشجوایان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری” یاد کرد.

با چند نفر از دانشجویان این دانشگاه که از تجمع اعتراضی دانشجویان‌ آگاهی داشتند ارتباط گرفتم و جویای قضییه شدم.

گویا کیفیت نامطلوب غذای دانشگاه چند مرتبه مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفته بود حتی توسط شورای صنفی دانشجویان‌ نیز به مسئولان دانشگاه به خصوص شخص آقای رئیس تذکر داده شده بود اما بی توجهی ها کار را به اینجا رساند که شب قبل از تجمع دانشجویان در دانشگاه، یکی از دانشجویان خانم هنگام صرف شام در خوابگاه، در سوپ خود یک “کرم مهربان” پیدا می کند! این موضوع موجب اعتراض و پیگیری دانشجویان خانم خوابگاه شده و با پیگیری سرپرست خوابگاه و مسئول مربوطهِ بهداشت دانشگاه؛ مشخص میشود که ادویه استفاده شده برای پخت سوپ، بهداشتی نبوده و پیمانکار به این موضوع توجه نکرده است لذا آن شب سوپ را از غذای سلف دانشجوسان‌حذف می کنند.

اما این موضوع که حالا سَرِ دُمَلِ قبلی را باز کرده موجب شد تا دانشجویان فردای آن روز به نشانه اعتراض هایی که بارها به مسئولان دانشگاه متذکر شده بودند؛ در حرکتی مطالبه گرانه سینی غذای خود را از سلف تا ساختمان اصلی دانشگاه قطار کنند! و پس از آن نیز برای پاسخگو کردن مسئولان دانشگاه روبروی ساختمان اصلی تجمع کردند!

گویا رئیس دانشگاه در محل کارش نبوده تهران بوده! و دیگر معاونین دانشگاه در جمع دانشجویان حضور می یابند و به اعضای شورای صنفی دانشجویان و دانشجویان حاضر در تجمع قول می دهند که پیمانکار خاطی را جریمه‌کنند.

هر چند مفاد جریمه هایی که برای پیمانکار در نظر گرفته شد نیز مورد موافقت دانشجویان قرار گرفت و رئیس و معاونینش تا همین ساعت در خوابگاه دانشجویان حضور دارند، عذرخواهی کرده و در حال گفت و گو با دانشجویان هستند.

در این بین چند دانشجو حاضر در تجمع اقدام به سر دادن شعار کردند که با اعتراض دیگر دانشجویان حاضر در تجمع مواجه شد چرا که بیم آن داشتند این دست شعارها موجب عدم تحقق مطالبه اصلی شان شود.

اکنون(در حال تحقیق و نگارش) ۱۳ آذرماه ساعت ۲۲ با یکی از اعضای شورای صنفی دانشجویان تماس گرفتم که گفت اعضای شورای صنفی دانشجویان همچنان‌ با مسئولان دانشگاه در حال گفت و گو هستند و جلسه آن ها تا این موقع شب نیز در حال برگزاری و تصمیم گیری است.

ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه توانستم با دو دانشجوی عضو شورای صنفی تماس بگیرم خیلی جالب بود نسبت به صدای فیلمی که bbc منتشر کرد ابراز تردید کردند که این صدا برای این جمعیت نبوده و احتمال بسیار زیاد این رسانه لندنی روی فیلمی که منتشر کرده صداگذاری کرده است!!

حسین زحمتکش- روزنامه نگار

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *