احیای تالاب میانکاله، زمینه ساز رونق گردشگری و توسعه اقتصادی منطقه

استاندار مازندران: احیای تالاب میانکاله با هدف طبیعت گردی و تکمیل زنجیره گردشگری برنامه ای مهم برای توسعه اقتصادی منطقه است.
به گزارش نیکا خبر ، سید محمود حسینی پور، در جلسه احیاء تالاب شبه جزیره میانکاله و بررسی مشکلات این زیست گاه و ذخیره گاه طبیعی گفت: حسب تاکیدات رئیس جمهور؛ آبرسانی به این تالاب جهانی می‌بایست بصورت جدی در دستور کار مدیران استانی بویژه دستگاه‌های متولی این امر قرار گیرد. اجازه نمی‌دهیم تالاب میانکاله به تاریخ بپیوندد. ‎

وی تصریح کرد: شیوه نامه گردشگری طبیعت در این تالاب از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در حال تدوین است این شیوه نامه ها باید توسط کارشناسان و کارکنان محیط زیست که سال های سال در تالاب میانکله کار کردند تدوین شود و یا اظهارنظر آن ها اخذ شود.

استاندار مازندران گفت: در صورتی که بتوانیم گردشکری طبیعت را در تالاب میانکاله با حفظ چارچوب های محیط زیستی رواج دهیم به طور قطع اعتبارات، سرمایه گذاری های جدید و در نهایت نگاه ملی برای تخصیص اعتبارات به این تالاب افزایش می یابد.

حسینی پور از فرماندار بهشهر خواست چارچوب های اجرای طرح های گردشگری در تالاب میانکاله را با جدیت پیگیری کند و در کنار اینکه برای حفظ تالاب میانکاله تلاش می کنیم باید درآمد نیز از این ظرفیت برای توسعه بدست بیاوریم.


سید محمود حسینی پور تصریح کرد: با احیای تالاب میانکاله بدون تردید شاهد توسعه اقتصادی، رونق گردشگری و افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در شهرستان بهشهر خواهیم بود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *