فرماندار نکا:مدرسه بهترین فضابرای ترویج فرهنگ کتابخوانی است /تصویر

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نکابا حضور فرماندار، روسای ادارات  فرهنگ و ارشاد اسلامی ،دانشگاه پیام نور ،رئیس انجمن خیرین کتابخانه سازو سایر اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، روز شنبه ۲۱ آبان ماه در سالن جلسات کتابخانه باقرالعلوم نکا برگزار شد.
به گزارش  نیکا خبر ، در این جلسه فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان نکا ضمن گرامیداشت هفته کتاب خاطر نشان کرد : در دنیا و به تبع در کشور ایران، سبک و شیوه مطالعه دستخوش تغییراتی شده است و کتاب های فیزیکی جای خود را به کتابهای الکترونیکی داده اند؛ که این امر باعث شده تا متصدیان حوزه فرهنگ و کتابخوانی از اکتفا به برنامه‌های کلی و شیوه های سنتی اجتناب ورزیده و به دنبال ایده های نو و ابتکارات جدیدتری باشند.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در ادامه به لزوم راه اندازی کتابخانه های سیار روستایی اشاره کرد و گفت: ظرفیت های لازم جهت راه اندازی و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته در بحث محصولات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

دکتر بابائی  افزود: توجه به دانش آموزان پایه ابتدایی از جمله موارد مورد تاکید در بحث کتابخوانی است که این مهم باید در الویت کار فرهنگی شهرستان با مشارکت اعضای انجمن دستگاههای اجرایی و فرهنگی در سایه همدلی رقم خورد.از رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان می خواهیم تا پیگیری های لازم دراین خصوص صورت پذیرد.
وی یادآور شد: آنچه ما در طول سالهای اخیر به آن توجه نکرده ایم توسعه فرهنگ کتابخوانی است ما همه ابزار را در اختیار داریم اما فرهنگ ما در مورد فرهنگ کتابخوانی مناسب نیست . مدرسه بهترین فضا برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است زیرا اگر بخواهیم آینده جامعه را ببینیم بهترین نقطه مدرسه است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نکا نیز با ارائه گزارشی از عملکرد و فعالیت های یکساله هفته کتاب ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ خواهان توجه بیشتر و ارائه راهکارهای نوین و خلاقانه از سوی اعضای انجمن شد .

فاطمه سادات جعفری گفت: در تلاشیم همانند گذشته جایگاه کتابخانه را در میان اقشار مختلف ارتقا بخشیم و کتابخانه های عمومی شهرستان بعد از دوسال فعالیت مجازی پذیرای کتابدوستان در کتابخانه ها و خدمات خارج از کتابخانه ای می باشد.

وی در ادامه یاد|آور شد . از هیچ تلاشی جهت افزایش سرانه مطالعه در شهرستان خصوصا مناطق محروم فرو گذار نخواهیم کرد.
در پایان هر یک از اعضای جلسه به ارائه نقطه نظرات و ایده ها پرداختند. جلسه با ذکر صلوات پایان پذیرفت.

برگزاری مسابقات مختلف با خلاقیت های ویژه جهت جذب این قشر با موضوع کتابخوانی از جمله تاکیدات این جلسه فرهنگی بوده است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *