وضعیت معیشتی روزنامه نگاران انقلابی بد نیست افتضاح است!!

من پیشتر هم گفته ام که حرف اول و آخر را در قدرت رسانه ای و تولید محتوا پول میزند و روی این حرفم نیز هستم!

در بین مجریان و گویندگان ایرانی خارج نشین، بی بی سی به بدحساب ترین رسانه مشهور است نه از بابت زمان پرداخت از بابت مقدار دستمزد! این رسانه لندنی حقوقی کمتر از ۴۰ هزار پوند در سال پرداخت نمی‌کند که معادل ریالی آن ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان در سال است! که دستمزد به نسبت بالایی در این کشور محسوب میشود؛ آن هم‌برای ایرانیانی که به چشم یک خارجی و اضافی در انگلیس دیده می‌شوند!!

اما جالب اینجاست که همین دستمزد در رسانه دیگر لندن نشین، ایران اینترنشال، ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار پوند در سال است!! آن هم فقط برای اعضای تحریریه خبری، گویندگان و مجریان نه مدیران و سردبیران که اعداد و ارقامی بسیار سنگین است!

حال فکر کنید دستمزد من پس از ده سال فعالیت در یک نهاد رسانه ای در ایران در مقایسه با رسانه های لندنی؛ ۴۰ پوند در ماه است که با کسر مالیات ۳۵ پوند است یعنی ۴۸۰ پوند در سال بدون احتساب مالیات که عددی کمتر از این است!! البته این مشتی است از خروار؛ وضعیت معیشتی متخصصین رسانه ای و روزنامه نگاران معتقد به انقلاب اسلامی و طرفدار جمهوری اسلامی بد نیست افتضاح است!!

اما با این‌حال و با این وضعیت یک ثانیه به ذهنمان خطور نکرده که شبیه برخی از خودفرختگان رسانه ای داخلی، قلمی علیه جمهوری اسلامی بنویسیم یا پا روی اعتقادی بگذاریم که تاکنون با دست خالی در حال دفاع از آن هستیم.

اما چرا دروغ بگویم؛ مقایسه این دستمزدها و توجه جدی دشمنان این مرز و بوم به حرفه ما و پول های هنگفتی که خرج می کنند و جواب هم می گیرند باعث رنجش ما شده و گاهی خیلی دلشکسته از این حجم بی توجهی به بحث معیشتی خبرنگاران جبهه انقلاب می شویم.

ما در دلِ طوفانِ حوادث نَشکَستیم
بی‌واهمه ماندیم بر آن عَهد که بَستیم

آرامشِ دریایِ سَراسیمه‌ی امروز
مَدیون مَنو توست که از پا ننشستیم
حسین زحمتکش

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *