آیت الله لائینی :برلزوم تبیین نقش انکار ناپذیر فریضه واجب زکات در حوزه محرومیت زدایی تاکیدکرد

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد:لزوم تبیین نقش انکار ناپذیر فریضه واجب زکات در حوزه محرومیت زدایی

به گزارش نیکا خبر ، ایت الله محمدی لائینی برلزوم فرهنگ سازی پیرامون پرداخت زکات درجامعه تاکید کرد و گفت: دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی بین مردم است باید نهادهای حمایتی با همراهی خیرین نسبت به جمع آوری زکات و هزینه کرد این وجوهات درجهت رفع نیاز محرومان امید آفرین باشند.

محمدباقر محمدی لائینی در جلسه شورای زکات استان، اظهار کرد: جمع آوری زکات به نفع نیازمندان هم خدمتی به مودیان زکات است و هم قسمت اعظمی از آن به محرومان و نیازمندان و البته درصد کمی از آن به تکمیل پروژه‌ها کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه خداوند هم از خوشحالی مودیان و دریافت کنندگان خوشحال می‌شود، افزود: با این اقدامات صاحب دین هم خرسند می شود، مردم ایران هم مردمی دین‌خواه هستند، مردم ایران در این آشوب‌ها و اغتشاشات و دهها فتنه و آشوب از این دست که از اول انقلاب تا به امروز وجود داشت نشان دادند که با عوامل آشوب و کسانی که میخواهد بر خلاف جهت دین به نفع استکبار جهانی حرکت کنند، همراه نیستند و با انقلاب اسلامی و دین همراهی دارند. ملت ایران همواره دین خواه بوده و هستند.

ایت الله محمدی لائینی با بیان اینکه دشمن به بهانه ترویج بی حجابی فتنه و آشوب برپا کرده،‌ گفت: بیش از ۸۰ درصد از مردم حمایت خود را از حجاب اعلام کردند و ۷۰ درصد از بانوان تاکید کردند که ما حتی در میهمانی‌های خانوادگی روسری از سر برنمی‌داریم، این باطن ملت ماست

وی با بیان اینکه ناکارآمدی برخی از مدیران موجبات نارضایتی ملت را فراهم می آورد،‌ بیان کرد: کرسی داران و مسئولیت‌داران باید فعالیتی در تراز ملت ایران اسلامی و انقلاب اسلامی داشته باشند، جهادی عمل کرده و انگیزه خالصانه داشته باشند، نه صرفا کارهای نمایشی و گزارشی، واقعا دغدغه رفع مشکلات محرومان را داشته باشند.

محمدی لائینی با اشاره به گزارشاتی که توسط مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)مازندران ارائه شد، گفت: گزارش خوبی بود گرچه برخی از فرازهای آن همچون بحث تهیه زکات واجب نیاز به تقویت دارد چرا که شان زکات واجب بسیار بالاتر از زکات‌ها و انفاق‌های مستحبی و حمایت‌های خیرانه است و این جایگاه باید حفظ شود‌.

وی با بیان اینکه اقلام زکات واجب در مازندران کم است، ادامه داد: تولید گندم این استان در سال جاری ۱۲۰ هزار تن بوده است همچنین دام سبک و سنگین در استان وجود دارد با وجود این که اقلام زکات واجب استان محدود و کم است اما مقدار زکات همین موارد موجود خیلی زیاد خواهد شد، گرچه مردم ده‌ها برابر آنچه به‌عنوان زکات تعیین شده به نیازمندان و فقرا اهدا می کنند که این روش و عادت را نباید برهم بزنیم در کنارش باید زکات نیز به همت بهزیستی و کمیته امداد جمع آوری شود.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران از برگزاری جشنواره در حوزه زکات استقبال کرد و گفت: جشنواره باید با هدف تقویت فرهنگ زکات و ترویج این فریضه بین اقشار مختلف جامعه برگزار شود تا در ذیل این جشنواره بعد حمایت از محرومین در لوای دریافت زکات بازنشر شود.

وی به کارشکنی دشمنان انقلاب برای ایجاد آشوب در جامعه اشاره و بیان کرد: باید با رفع مشکلات محرومین بهانه دست دشمن داده نشود .

حجت الاسلام محمدی لائینی اظهار امیدواری کرد خیرین استان به همراه نهادهای خدمت‌رسان و حمایتی همچون کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی بتوانند بیشتر به نیازمندان کمک کنند چرا که خداوند به برکت این کمک‌ها بسیاری از خطرات را برطرف خواهند کرد، خداوند اگر ببیند متمکنین در شرایط سخت فقرا را فراموش نمی‌کنند و تشر خود را به عوامل استکبار زده و آن‌ها را سر جای خودشان می‌نشان

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *