امام جمعه نکا:مسئولان باجوانان نسل جدید ارتباط بیشتر داشته باشند/ تصویر

امام جمعه شهرستان نکا در جلسه فرهنگ عمومی این شهرستان با اشاره به نگاه متفاوت نسل جدید بخصوص دهه هشتادی ها گفت ما چه کاری برای غنای فرهنگی آنها انجام دادیم؟.
به گزارش پایگاه خبری آنلاین شرق مازندران ” نیکا خبر ” حجت الاسلام حاج محمد صادق محمدی لائینی عملکرد ضعیف مسئولان و بی توجهی به امور فرهنگ و جوانان را مورد انتقاد قرار داد و گفت : به اندازه ای که روی موضوعات دیگر در کشور کار می شود در موضوعات فرهنگی کار نمی شود.
محمدی لائینی ازعدم برنامه های متنوع و جذاب برای جوانان اظار تاسف کرد و در این خصوص مسئولان فرهنگی را مقصر دانست و گفت : در مدارس، مساجد یا حتی در تالارهای عروسی چقدر توانستیم برنامه های متنوع و جذاب برای جوانان ارائه دهیم همه دستگاها و متولیان جامعه مقصر هستند.

امام جمعه شهرستان نکا با استناد به روایتی از حضرت رسول اکرم(ص)اظهار کرد: کودک، نوجوان و جوان مثل یک زمین خالی هستند و در زمین خالی هر چه بکارید میرویَد و کسی که سبقت بگیرد نتیجه میکیرد، در این راستا ما باید روی نسل جدید کار کنیم تا به دلخواه ما تربیت شوند، در غیر اینصورت دشمن هر چه بگوید روی این نسل اثر میکند.

حجت الاسلام محمدصادق محمدی لائینی با اشاره به برنامه های هفته مازندران تاکید کرد: بازیهای قدیمی نیز در چنین همایش‌هایی باید احیا شوند، که در این صورت بسیاری از کارهای حرام صورت نمیگیرد، مشکل عمده ی ما مشکل فرهنگی است، اگر فرهنگ اصلاح شود مشکلات زیاد دیگری نیز اصلاح میشود.
عبدالرضا بابایی فرماندار نکا در این جلسه ضمن انتقاد از تاخیر برگزاری جلسات منظم شورای فرهنگ عمومی شهرستان خواستار برگزاری جلسات بصورت منظم شد و خطاب به همه دستگاههای که به مقوله فرهنگ کمتر توجه می کنند افزود: همه دستگاهها مکلف هستند از ظرفیت خودشان در این زمینه استفاده کنند.

فرماندار شهرستان نکا اذعان کرد: هفته ملی مازندران برای ما دو پیام دارد؛ یکی اصالت بومی مردم مازندران و دیگری: موضوع ایرانی، مازندرانی و نکایی بودن است، یعنی «هویت و اصالت جغرافیایی»، چراکه امروز مشکل اساسی جامعه ی ما مشکل فرهنگی است.
فرماندار شهرستان نکا عنوان کرد: در حال حاضر شاهد یک گسست فرهنگی هستیم و باید برنامه هایمان طوری طراحی شوند که نسل جدید را درگیر کنند لذا از مدیریت کتابخانه عمومی شهرستان انتظار داریم این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و به طور مثال یک موضوع یا انشا طرح کند و از دانش آموزان بخواهد ۲ خط به زبان مازندرانی بنویسند یا در کلاس مازندرانی صحبت کنند، چراکه یکی از مواردی که میتواند باعث حفظ اصالت هر قومی شود، زبان است.

عبدالرضا بابائی افزود: در بخش مشاغل، ورزش، مسائل فرهنگی، مسائل بهداشتی هم همینگونه است و همه ی این موضوعات باید در کنار هم در آن همایش اتفاق بی افتد. این وظیفه ای است که بر دوش همه ی ما قرار دارد همراه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، همه ی دستگاهها مکلف هستند که از ظرفیتهای خود استفاده نمایند تا فرهنگ اصیل مازندرانی که یک فرهنگ دینی_اعتقادی و بومی_محلی است را معرفی کنیم و در جهت ارتقا و گسترش آن بکوشیم.
وی برگزاری تورهای بوم گردی را پیشنهاد کرد و گفت :شهردار و شهرداری نیز می‌تواند در این جهت به ما کمک کند تا مردم را به مناطقی مانند هزارجریب ببریم و آنها را از نزدیک با فرهنگ گذشته آشنا کنیم تا مردم تنور و پرچین واقعی را ببینند، چراکه اثر واقعی دیدن بیشتر است.
عبدالرضا بابایی خاطرنشان کرد: تا زمانی که نرم افزاری را بروز نکنیم اگر هزاران کیلومتر جاده را در هزارجریب آسفالت و جاده و پارک احداث کنیم، هیچ فایده ای ندارد، ما وظیفه داریم در بستر نرم افزار که همان فرهنگ جامعه است تلاش نمائیم که در این راستا مدیریت کتابخانه عمومی شهرستان میتواند از طریق ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی نسل جدید با اصالت بومی_محلی به ما کمکی کند.

 

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *