برگزاری کارگاه آموزشی مانیتورینگ سموم درنکا

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نکا از برگزاری کارگاه آموزشی مانیتورینگ سموم در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه آنلاین خبری شرق مازندران ” نیکا خبر “سعید صمدی زرینی اظهار داشت،دراین کارگاه آموزشی که در محل مرکزجهاد کشاورزی قره طغان برگزار گردیدحدود ۵۰ نفر از فروشندگان و مسئولین فنی فروشگاه های سموم شهرستان نکا حضور داشتند.

او گفت :دراین کارگاه یک روزه فروشندگان سموم بصورت تئوری و عملی با نحوه ثبت سفارش و توزیع سموم در سامانه به منظور ساماندهی وضعیت ورود، توزیع و مصرف سموم و آفت کش های نباتی آشنا شدند و کار با نرم افزار مربوطه آموزش داده شد.


سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نکا افزود: هر کدام از فروشگاه ها دارای نام کاربری و رمز عبور می باشند که با ورود به سامانه می توانندتمام اطلاعات خود را از قبیل خرید و فروش سموم به کشاورزان، وارد نمایند. با تکمیل اطلاعات سامانه تمام فعالیتهای مربوط به فروش و تدارک و توزیع سموم توسط سیستم مانیتورینگ انجام می گیرد.


طرح مانیتورینگ سموم با هدف بررسی و ردیابی وضعیت سموم توزیع شده و تدارک سموم دراستان در حال انجام می باشد و این طرح به صورت ملی و از طرف سازمان حفظ نباتات کشور نیز در حال پیگیری است. ثبت سفارش، ثبت نیازها و توزیع، مدیریت واردات و تولید براساس نیاز اعلام شده و رصد کشوری آفت کش ها به تفکیک هر استان صورت می پذیرد. سامانه های دانش بنیان از جمله سامانه مانیتورینگ سموم، مطمئناً کمک شایانی در تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی از جمله تولید محصول سالم خواهند کرد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *