وزیر جهاد اعلام کرد : حکمرانی غذایی جنوب غرب آسیا حق ایران است

خلاصه خبر : ساداتی نژاد،با طرح این سوال که چرا در مازندران با این همه گستردگی و با وجود سرمایه گذران متمکن یک کارخانه تراکتورسازی ندارد، تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی را مهم دانست و نبود کارخانه تجهیزات سازی کشاورزی در مازندران یک نقص محسوب می شود .

وزیر جهاد کشاورزی، مازندران را لنگرگاه امنیت ملی غذایی توصیف کرد و گفت که همه اختیاراتم را به استاندار این خطه تفویض می کنم و از این پس طرح تصمیم گیری ملی را از کشاورزی مازندران به تهران ارجاع ندهید.
به گزارش “نیکا خبر” پایگاه آنلاین خبری شرق استان مازندران ، ساداتی نژاد پنجشنبه شب در نشست با فعالان اقتصادی بخش کشاورزی استان که در سالن جلسات استانداری مازندران ن برگزار شده بود با اظهار این که حکمرانی غذایی جنوب غرب آسیا را باید بگیریم، افزود: تأکید می‌کنم این کرسی برای ایران است.
وزیر جهاد کشاورزی، مازندران را لنگرگاه امنیت ملی غذایی توصیف کرد و گفت که همه اختیاراتم را به استاندار این خطه تفویض می کنم و از این پس طرح تصمیم گیری ملی را از کشاورزی مازندران به تهران ارجاع ندهید.
وی به موضوع مشکلات مرغ پاسخ داد و گفت : من از این جا به تولید کنندگان مرغ مازندران درود می‌فرستم؛ تولیدکنندگان دام و طیور مازندران به رغم مشکلات زیاد همچنان ایستاده و شرافتمندانه پای سفره مردم ایستاده اند.
ساداتی نژاد به نگرانی باغداران اشاره و بیان کرد: در این خصوص با هدف افزایش صادرات تخفیف ۵۰ درصدی در تعهد ارزی صادرات مرکبات برای چهار ماه از اول مهر ماه را داریم.
وی ادامه داد: مشکلی به لحاظ سلامت صادرات کیوی وجود ندارد و کشور هند این موضوع را با کار کارشناسی حفظ نباتات حل و فصل کرده است.
وزیر جهاد کشاورزی در مورد یارانه حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی بیان کرد: یارانه حمل و نقل هوایی را ۲۰ میلیارد تومان در اختیار داریم اما با رایزنی با سازمان برنامه و بودجه آن را به مراتب بیشتر خواهیم کرد.
ساداتی نژاد افزود: در مقوله برنج و خرید در ارقام پرمحصول نیز فکری اساسی می کنیم؛ همچنین صادرات برنج را بررسی می کنیم.
وی نسبت به اهمیت یکپارچه سازی فعالیت تشکل های کشاورزی تاکید کرد و گفت: موضوعات کشاورزی از سوی چندین تشکل و اتحادیه کشاورزی مطرح می‌شود که گم کننده است با بصورت یکپارچه تابررسی و رسیدگی به موضوع زودتر انجام می شود .
وزیر جهاد کشاورزی، زنجیره سازی تولیدات کشاورزی با حذف یارانه را یک فرصت دانست و گفت: این زنجیره غذا را ارزان می کند.
ساداتی نژاد،با طرح این سوال که چرا در مازندران با این همه گستردگی و با وجود سرمایه گذران متمکن یک کارخانه تراکتورسازی ندارد، تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی را مهم دانست و نبود کارخانه تجهیزات سازی کشاورزی در مازندران یک نقص محسوب می شود .
در این جلسه استاندار مازندران ، بابایی و شریعتی دو تن از نمایندگان استان ، و تنی چند از فعالان اقتصادی در بخش های صادرات و کشاورزی به طرح دیدگاهها و در خواست های بخش های خود شدند .
گزارش : یداللهی
عکس : رجب بلالی سوچلمایی


.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *