فلاح:حضرت علی اصغر(ع)قله حقانیت ومظلومیت اهل بیت(ع) درکربلاست

خلاصه خبر : مدیر حوزه علمیه مازندران : حضرت علی اصغر(ع) قله حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) در کربلاست و شهادت آن حضرت سند قساوت دشمنان اهل بیت(ع) است لذا تأکید داریم که جریان عاشورا محدود به سال ۶۱ نیست بلکه همچنان ادامه دارد.

همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور با حضور ده ها مادر و طفل شیرخوار در دیار نیکان برگزار شد.

به گزارش نیکاخبر ،با همت بسیج جامعه زنان و هیات  رزمندگان شهرستان نکا ،  آیین سوگواری به یاد کودکان شهید کربلا در در مجموعه فرهنگی بوستان شهدای گمنام نکا برگزار شد.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور یافتند و شرکت‌کنندگان برای حضرت علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین (ع) به عزاداری و مرثیه‌سرایی پرداختند

در این آیین معنوی مادران نکایی در حالیکه نوزادان خود را بر دستان و آغوش خود داشتند با بلند کردن آن‌ها به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) لالایی سردادند و کودکان نیز با بی قراری هایشان با طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.
حجت الاسلام جواد فلاح مدیر حوزه علمیه مازندران در این مراسم ضمن تبیین اهداف این گونه مراسم از مادران خواست فرزندران خود را همانند حججی ها و کابلی ها “مدافعان حرم “تربیت نمایند
وی خاطر نشان کرد : دشمنان طی نقشه های متوالی خود می‌خواهند خانواده‌های ایرانی را از هم بپاشانند و قصد دارند احترام مادر و خانواده را از بین ببرند.
وی تصریح کرد: دشمنان با ساخت و پخش سریال‌های ترکیه‌ای- آمریکایی در ماهواره، برای مادران حال و آینده کشورمان که عموما موضوعات زنانه دارند قصد دارند خانواده ایرانی را به لجن کشانه و بنیان خانواده را سست و شغل فرزند پرودی را سخیف بشمارند.
فلاح تصریح داد : دشمن با استفاده از نرم‌افزارهای فتنه گون وارد خانواده‌ها شده و به قشر کودک، نوجوان و جوان نزدیک شده، بنابر این حفاظت و صیانت از این قشر در برابر آسیب‌ها بسیار دشوار بوده و راه برون رفت از این چالش ها الگوهای مناسب است که در مکتب شیعه وجود دارد که اینگونه مراسم و اجتماع بصیرت افزایی نمونه ایدال برای بانوان مادران جامعه است .
فلاح با قدردانی از بانیان و بسیج جامعه زنان ، هیات  رزمندگان شهرستان نکا تاکید کرد :حیات شیعه از کربلا آغاز می شود، کمک حضرت علی اصغر(ع) مکمل این حیات است.

مدیر حوزه علمیه دیار علویان تصریح کرد: حضرت علی اصغر(ع) کوچکترین شهید حماسه کربلاست وهمایش شیرخوارگان حسینی برپایی نهضت عاشورا پژوهی در جهان است


فلاح افزود: با مطرح کردن شهادت حضرت علی اصغر(ع) نه تنها در شیعه و اهل سنت و مسیحیت که در تمام ادیان می توانیم کربلا را به دنیا معرفی کنیم. حضرت علی اصغر(ع) قله حقانیت و مظلومیت اهل بیت(ع) در کربلاست و شهادت آن حضرت سند قساوت دشمنان اهل بیت(ع) است لذا تأکید داریم که جریان عاشورا محدود به سال ۶۱ نیست بلکه همچنان ادامه دارد.


در ادامه این همایش که در جوار تربیت پاک چهار شهید والا مقام از دشت کربلای ایران ،مداحان به یاد شهدای دشت نینوا مرثیه سرایی و نوحه خوانی کرده و نوای لالایی به یاد مادر علی اصغر (ع) زمزمه کردند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *