سوگواری شهادت امام محمد تقی (ع) در مسجد چهارده معصوم (ع)نکا/ تصویر

مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام محمد تقی (ع) در مساجد و تکایای شهرستان نکا برگزار شد .

این مراسم بصورت  شهرستانی  در سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) با حضور بیت معظم آیت الله محمدی لایینی و مسئولین شهرستانی در مسجد چهارده معصوم(ع) طزریهای مقیم نکا با سخنرانی حجت الاسلام سید علی اکبر میرعلی اکبری و مداحی  جناب  روخ فروز برگزار گردید.

حجت الاسلام میر علی اکبری  در مراسم عزاداری سالروز سهادت امام محمد تقی (ع) اظهار داشت: مراسم سوگواری شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، امام جواد (ع) باید هرساله با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود

وی در این مراسم در وصف زندگانی و مبارزات این امام همام به ایراد سخنرانی پرداخت. او گفت: حضرت امام محمد تقی (ع) فرزند امام رضا (ع) و بانو سکینه که در سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود که نام مبارک ایشان محمد و القاب و کنیه‌های فراوانی از جمله جواد و ابوجعفر دارد.

وی افزود: این امام بزرگوار در مکتب علم الهی اهل بیت (ع) تربیت یافت و بعد از شهادت پدر مهربانش ثامن الحجج (ع) در سن هفت سالگی به امامت رسید و هفده سال رهبری شیعیانان را بر عهده گرفت.

حجت الاسلام میر علی اکبری  ادامه داد: دوران امامت ایشان مصادف با مامون و معتصم از حاکمان زمانش بود که سخت‌ترین شرایط را برای این امام همام ایجاد کردند ضمن اینکه با برگزاری جلسه‌های مختلف مناظره، علم و مذهب شیعه امام جواد الائمه (ع) در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و اسلامی در مقابل ادیان مختلف به اثبات رسید.

وی افزود: صبر و بردباری در مقابل مشکلات، شجاعت در گفتار، جود و احسان، نیکوکاری، نیکو سخن گفتن، پاسداری از حریم امامت، پارسایی، نبوغ در علم و دانش و سایر موارد از مهمترین ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری این امام معصوم بود.

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *