آقای کارخانه حلاوت؛ این دیگر چیست تولید کرده ای؟!!/ عکس

اوایل تیرماه بود که یک بسته کره حیوانی ۱۵۰ گرمی حلاوت خریدم؛ مقداری را جدا کردم به مادرم دادم و مابقی را تا به منزل برسم در نایلونی گذاشته و در زیر صندلی عقب قرار دادم، حوالی ساعت ۶ غروب بود که به منزل رسیدم اما فراموش کردم بسته حاوی کره ها را با خود ببرم، فردای آن روز هم ماموریت کاری پیش آمد و من تا ساعت ۶ غروب بیرون بودم در حالیکه خودرو ام در پارکینگ منزل و کره ها نیز درون خودرو قرار داشتند!!

موقع بازگشت حوالی ساعت ۴ تازه یادم آمد که بسته حاوی کره ها در خودرو مانده و یقینا الان اب شده و حسابی خرابکاری پیش آورده!!!!! این درحالی است که همسرم نیز در منزل نبود!

با عجله خودم را به منزل رساندم درب خودرو را باز کردم اما با صحنه ای عجیب مواجه شده بودم!!!
کره ها آب نشده بودند!!! فقط حالتی ژله ای پیدا کرده بودند!! میدانستم کره های حیوانی بیشتر از چند ساعت که بیرون بماند بوی ترشک میگیرند!! اما این کره ها بعد از ۲۴ ساعت بوی ترشک و ماندگی نمیدادند!!

تعجب کردم نکند این ها اصلا کره حیوانی نباشند!!! بدجور حس کنجکاوی خبرنگاریم برای یک شیطنت رسانه ای برانگیخته شد!!

با دوستم که در یکی آزمایشگاه های همکار با دامپزشکی کار میکند تماس گرفتم موضوع را مطرح کردم و نمونه را برای او فرستادم!

وی پس از بررسی گفت نمونه ای که ارسال کرده ای کره حیوانی بدون مواد نگهدارنده و کاملا سالم است!!

وقتی از او پرسیدم پس چرا دیگر کره های حیوانی پس از چند ساعت بیرون از فضای سرمایشی خراب می شوند پاسخ داد: به نظرم فرآیند تولید این کره به گونه ای است که مقاومت آن را در برابر گرما و خارج از فضای یخچالی تا ۲۴ ساعت نگه میدارد!! اما به هر حال نمونه ای که فرستاده ای؛ کره حیوانی واقعی؛ سالم و بدون مواد افزودنی و نگهدارنده است!!!

حسین زحمتکش روزنامه نگار اقتصادی

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *