سومین جشنواره تمشک جنگلی و گیاهان دارویی نکا /عکس

خلاصه خبر : شهردار نکا خبر داد: برگزاری جشنواره تمشک نکا در راستای رونق گردشگری و صنایع دستی در قرمرض

شهردار نکا گفت: از جمله اقداماتی که می‌توان جهت افزایش گردشگر از شهرستان نکا انجام داد، برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها در مناطقی مانند قرمرض است تا به تمامی مردم نشان داده که با توجه به دور بودن این منطقه از خود شهر نکا این‌گونه جشنواره‌ها باعث رشد حضور توریست در این مناطق خواهد شد


به گزارش پایگاه خبری شرق استان مازندران نیکاخبر، موسی خلیلی عنوان کرد: سومین جشنواره ملی تمشک جنگلی و گیاهان دارویی پس از دوسال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها در پارک تفریحی توریستی قرمرض شهرستان نکا برگزار شد.

وی افزود: هر سال هزار تن تمشک جنگلی در شهرستان نکا برداشت می‌شود که مبلغی بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار درآمدزایی به دنبال دارد که برای ۶۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در دو ماه از سال اشتغال ایجاد میکند.

شهردار نکا عنوان کرد: ما تلاش میکنیم جشنواره را به گونه‌ای برگزار کنیم که صنایع دستی و گردشگری به خصوص صنعت گردشگری در حوزه کشاورزی و باغداری توسعه پیدا کند و باید به سمت فوق صنعتی و نیمه صنعتی برود تا به اشتغال‌زایی و درآمد بیشتر کمک کند.

خلیلی اشاره کرد: یکی از دلایلی که این جشنواره را در قرمرض برگزار کردیم این است که خود منطقه، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان نکا و شرق مازندران را به جاهای دیگر معرفی کنیم و در کنار همه موارد از جمله تولید تمشک در این فصل، با برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها باعث افزایش نشاط اجتماعی می‌شود.

 

وی گفت: از جمله اقداماتی که می‌توان جهت افزایش گردشگر از شهرستان نکا انجام داد، این است که این‌گونه جشنواره‌ها را در مناطقی مانند قرمرض برگزار کنیم تا به تمامی مردم نشان داده که با توجه به دور بودن این منطقه از خود شهر نکا این‌گونه جشنواره‌ها باعث رشد حضور توریست در این مناطق خواهد شد.
گفتگو : قبادی

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *