تاکیدامام جمعه دوزین بر”فرهنگ‌سازی و حل معضل فرزند آوری “/ عکس

امام جمعه شهر دوزین در خطبه های  نمازجمعه این هفته ضمن گرامیداشت روز ملی جمعیت خاطر نشان کرد : پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهند جامعۀ ایران در ۵۰ سال اخیر با تغییر در ارزش‌های فرزندآوری روبه‌رو بوده است بنابراین   فرهنگ سازی تمایل به فرزندآوری بعنوان یک ضرورت باید جدی گرفته شود چون کاهش جمعیت ضربه سنگینی است برپیکرجامعه ماست.

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی شرق استان مازندران ” نیکا خبر ” حجت الاسلام نادعی رضا نژاد در خطبه های پر صلابت نماز عبادی سیاسی جمعه  دوزین با اشاره به اینکه متاسفانه دشمنان ما آمدند با شعار فرزند کمتر زندگی بهتر ضربه بزرگی به پیکره جامعه ما زدند تصریح  داد : در رشد نرخ باروری و افزایش جمعیت چند چیز تاثیر دارد  اول رفع موانع ازدواج و تسهیل در ازدواج است. باید ازدواج ساده و آسان در جامعه رواج پیدا کند متاسفانه می‌بینیم بعضیا در امر ازدواج سخت می گیرند هم پدر و مادرها و هم جوانان. میگن داماد باید کار داشته باشد خانه داشته باشد ماشین داشته باشد زندگی خوب داشته باشد اینها مانع ازدواج می‌شوند و این صلاح نیست و این بر جامعه ما بر خانواده ما ضربه می زند.
دوم: درمان ناباروری است. الحمدالله دولت سیزدهم کارهای بزرگی را در این زمینه انجام داده است که افراد نابارور را بیمه کردند و هزینه‌ها را پرداخت میکنند و گرنه هزینه ها خیلی بالا بود.
سوم: تعیین مشوق های لازم و تشویق و ترغیب فرزندآوری است. دولت کارهایی را انجام داده است و طرح هایی را مصوب کرده است مثل وام فرزندآوری خودرو. زمین. مسکن.اینها خوبه اما به شرطی که این حمایت‌ها هم بیشتر بشود و هم ادامه داشته باشد.
امام جمعه دوزین گفت : دین مبین اسلام هم به فرزندآوری تاکید و تشویق می کند و آن را یکی از سعادت زن و مرد می داند و فرزند آوری را برای پدر و مادر و هم برای جامعه مایه خیر و برکت می داند.در فرهنگ اسلام فرزند نعمت از نعمت های الهی و گلی از گلهای بهشت است.
لذا باید خانواده ها حمایت بشوند. جوان ها حمایت بشوند.تا در رشد جمعیت و فرزندآوری تاثیر داشته باشد.
حجت الاسلام رضا نژاد به مناسبت های پیش رو هفته اشاره کرد و گفت :در تقویم کشورمان برگ زرینی  در سوم خرداد جای گرفته بنام  سالروز حماسه  فتح خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی ،  فتح خرمشهر بزرگترین پیروزی برای رزمندگان ما بود حضرت امام در این باره گفته است خرمشهر را خدا  آزاد کرد  اگر عنایت الهی ،جانفشانی و ایثار و گذشته رزمندگان ما نبود این پیروزی عظیم به دست نمی آمد.
امام جمعه دوزین در بخش دیگر از خطبه های با صلابت نماز جمعه یادآور شد : صدام تابن دندان مسلح با اطمینان کامل گفته بود من سه روزه خرمشهر را فتح می کنم و بعد از یک هفته در تهران با شما مصاحبه خواهم کرد، اما ملت ما با توکل برخدا با ایمان بر خدا با مقاومت و ایستادگی درکنار ارتش و سپاه  نیروهای مردمی و دیگر قوا مسلح جانفشانی کردند و صدام ملعون نتوانست غلطی بکند.
ملت ما با وجود مشکلات تحریم ها و مشکلات دیگر با دست خالی در مقابل تمام دنیا ایستادگی کرد و در نتیجه با شکست رژیم بعث عراق به پیروزی نهایی دست پیدا کرد.
حجت الاسلام رضا نژاد در فراض پایانی سخنان خود در تریبون  نماز جمعه  به مردم سفارش کرد : به خدا توکل کنند، با تجربه ثابت شده است که مردم ما با کمک الهی توانست در مقابل تمام مشکلات و دشمنان پیروز بشوند.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. شما توانایی مدیریت اشتغال و اقتصاد با این فرزند آوری کمتر را ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *