امروز روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای است/عکس

خلاصه خبر : اوضاع ورزش زورخانه ای در شهرستان نکا نه تنها تعریفی ندارد بلکه همچنان دستخوش بی تدبیری عده ایی غیر مرتبط با این رشته ورزشی است / مچموعه ورزشی زور خانه ایی نکا سال گذشته در سه مرجله بصورت رسمی با حضور مسئولان کشوری افتتاح شد اما همچنان درب آن به روی مردم بسته است !!!!!!!

در ایران ۱۷ شوال، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای است. ورزشی که پیشینه ای کهن در فرهنگ ایرانی دارد و نمایانگر پیوند جوانمردی و قدرت روحی و جسمی است. ورزش زورخانه ای و پهلوانی، ریشه در تفکر بزرگ شیعه و اسلام دارد.

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی شرق مازندران “نیکا خبر ” گود زورخانه و ورزش باستانی نماد فروتنی و تواضع ورزشکاران است که پهلوان در کنار پرورش جسم و تن، روحش را نیز از ناملایمت ها و صفات رذیله می زداید. واژه پهلوان در ایران زمین واژه پرمفهومی است و سالها است این صفت با نام مردان بزرگی از جمله پوریای ولی و غلامرضا تختی از ورزشکاران بزرگ کشورمان همراهی می کند واژه ای که ریشه درخدا ترسی و با خدا بودن دارد. پهلوان بودن یعنی اینکه از من بودن بگذری و بر ما بودن تکیه کنی، نمادی که هرکسی می تواند صفات پاک و نیک انسانی را در وجودش پیدا کرده و در راه خدا به کار گیرد. روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ورزش زورخانه‌ای یا ورزش باستانی و یا ورزش پهلوانی نام مجموعه حرکات ورزشی با اسباب و بی‌اسباب و آداب و رسوم مربوط به آنها است که قدمت و پیشینه ای طولانی دارد و در بستر جهان بینی دینی، اسطوره های حماسی و سنت های اجتماعی ایران باستان شکل گرفته است. پس از ورود دین مبین اسلام آداب اسلامی با این ورزش عجین شد و با تاثیرپذیری از سرشت جوانمردی امام علی(ع) و با توجه به فرهنگ ایرانی و اسلامی به مسیر خویش ادامه داد و اکنون به عنوان میراث اصیل ایرانی در جهان مطرح است.

۱۷ شوال سال پنجم هجرت در جنگ خندق، امام اول شیعیان جهان حضرت علی ابن ابی طالب (ع) نمادو اسوه جوانمردی و شجاعت سپاه اسلام، نماد شرک و بت پرستی یعنی عمر بن عبدود را به خاک مذلت نشاند.

کشتن نفس اماره و تلاش برای رضای خدا در راه دین، سبب شد مولای متقیان امام علی (ع) نماد بزرگی و جوانمردی دنیا باشد و ۱۷ شوال هر سال به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شود.

اما انتظارات شهروندان  نکایی از سکاندار عرصه ورزش و جوانان  نکا

چرا با گذشت بیش از ۵ ماه از حضور ریاست محترم جدیداداره ورزش و جوانان شهرستان نکا ، کمتر به ساماندهی  هیات ها  و مجموعه های ورزشی توجه شده ؟ علی رغم اینکه چندین مرحله به طرح مشکلات موچود در این بخش  پرداختیم

جناب رئییس ،  اوضاع ورزش زورخانه ای در شهرستان نکا نه تنها تعریفی ندارد بلکه همچنان دستخوش بی تدبیری عده ایی غیر مرتبط با این رشته ورزشی است / مزید اطلاع جنابعالی مچموعه ورزشی زور خانه ایی نکا سال گذشته در سه مرجله بصورت رسمی با حضور مسئولان کشوری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان و بعداز چهل  سال  چشم انتظاری  مردم  و ورزشکاران نکایی افتتاح شد اما همچنان درب آن به روی مردم بسته است !!!!!!!

رسانه مطالبه گر بدنبال پاسخ شفاف است  . 

 

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *