علی صفایی درجلسه شورای اداری نکا به ابلاغ سیاست‌ جدید تامین اجتماعی پرداخت

از سوی رئیس تامین اجتماعی  شهرستان نکا سیاست های  جدید تامین اجتماعی کشور  ابلاغ شد

به گزارش  پایگاه حبری و تحلیلی شرق  استان مازندران ” نیکا خبر  ” علی  صفایی  رئیس  اداره تامین اجتماعی شهرستان نکا  در دومین جلسه شورای اداری شهرستان نکا در سال ۱۴۰۱  در سالن اجتماعات  که با حضور فرماندار و مدیران  این شهرستان برگزار شد به  تبین برنامه های  این  سازمان پرداخت  و گفت : یکی از راهبردهای اساسی این سازمان به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با هویتی اقتصادی و اجتماعی، حمایت از تولید و جلوگیری از هر گونه تعطیلی واحدهای اقتصادی  است .

او  در ادامه  سخنان  خود  سیاست های جدید تامین اجتماعی  را به شرح ذیل به جمع حاضرین در این جلسه ابلاغ  نمود .

متن کامل  سیاست  جدید  برنامه

به نام خدا
در ابتدای قرن جدید ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را از طرف مقام معظم رهبری می‌توان مرکز ثقل و گرانیگاه سیاست رفاهی و سیاست اجتماعی کشور دانست و ابلاغ این سیاست‌ها نشانگر نقطه عطفی برای فعالیت نظام تأمین اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی در کشور دانست.
همان‌طور که مستحضرید؛ سازمان تأمین اجتماعی یک سازمانی است که به بودجه عمومی دولت متکی نبوده و بر اساس حق بیمه‌هایی که بر اساس قانون تأمین اجتماعی اخذ می‌گردد نسبت به ارائه خدمات به ذی‌نفعان اجتماعی اقدام می‌نماید. همچنین یکی از راهبردهای اساسی این سازمان به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با هویتی اقتصادی و اجتماعی، حمایت از تولید و جلوگیری از هر گونه تعطیلی واحدهای اقتصادی است. در نتیجه هر عملی که موجب برهم‌زدن پایداری منابع سازمان گردد زمینه‌ساز نارضایتی جامعه هدف و اخلال در امنیت کشور را به دنبال خواهد داشت. هر چند عدم حمایت از بنگاه اقتصادی و پیرو آن بیکاری نیروی کار نه تنها کسورات ماهیانه‌ای نیروی کار پرداختی به سازمان نیز قطع می‌گردد، بلکه زمینه ایجاد بار مالی با عنوان بیمه بیکاری بر دوش سازمان را نیز فراهم می‌نماید.
با توجه به مراتب فوق ضمن تأکید مجدد بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم در راستای حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع تولید در کشور لازم است از شکل‌گیری انتظارات غیرواقعی و ایجاد توقعات غیرقانونی و تعلل و تأخیر در پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی نیز اجتناب گردد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *