شادی و نشاط در شب وفات حضرت ام البنین (ع) شرق مازندران

در سایه خواب سنگین زمستانی مسئولین فرهنگی رخ داد؛
شادی و نشاط در شب وفات حضرت ام البنین (ع)/ از شهرهای شرق استان خبر های خوبی نمی رسد !!!!!
به گزارش نیکا خبر ، کمرنگی ارزشها، بی حرمتی به حریم اهل بیت در سایه خواب سنگین زمستانی مسئولین فرهنگی که دل ارادتمندان به این خاندان را به درد می آورد.
برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام  شهادت ائمه اطهار(ع) روزهایی حرمت نهادن به مقام و جایگاه ائمه اطهار(علیه السلام)،  برای مومنان سزاوار است که حرمت این ایام را پاس بدارند و از انجام کارهای شادی آفرین بپرهیزند.این ایام حزن انگیز مناسب برپایی مراسم ازدواج و شادی نیست و با توجه به وجود اعیاد و ایام سروری که در طول سال وجود دارد بهتر است مراسم ازدواج و شادی را در آن ایام برگزار نمایند تا احترام این ایام نیز حفظ شود. چنان که امام صادق (ع) می فرماید: «خداوند شیعیان ما را رحمت کند که در شادی ما شاد و در ایام حزن ما محزون هستند» و مسلم است که ایام فاطمیه، محرم وشهادت و…، حزن پیشوایان دینی ماست که لازم است ما شیعیان به احترام آن بزرگواران و ارج نهادن به شعائر دینی خویش به رعایت آن، پایبند باشیم.
باید توجه داشت که استفاده از موسیقی لهوی در همه زمان ها حرام است به خصوص در ایام حزن و شهادت اهل بیت.
متاسفانه بنا به گفته شهروند خبرنگار ؛امشب بسیاری از تالارها و سالن ها شرق مازندران همانند میاندرود و شهرستان نکا ، شاهد برپایی جشن عروسی درشب شهادت حضرت ام البنین (علیه السلام) بودیم.
کسانی که در شب شهادت ائمه معصومین (ع) مجالس عروسی؛دور همی های لهو لهب برگزار می نمایند قطعا  مسبب گناه دیگران شده و افرادی که در این فعل حرام شرکت می کنند نیز گناهکار هستند  بر مومنین لازم است به نحوی عمل کنند که مراعات شؤون ایام عزای اهل بیت (ع) بشود.
باید در خصوص حرمت شکنی ها در شب شهادت ائمه اطهار (ع) فرهنگسازی از سوی مسئولین و مردم صورت پذیرد
“نیکا خبر ،این نوشتار را با عنوان تذکر در راستای وظیفه دینی واخلاقی (امر به معروف و نهی از منکر)تهیه و تنظیم نموده است.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *