رشد ۱۲ درصدی تولید انرژی درنیروگاه شهیدسلیمی نکا/ عکس

مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا از رشد ۱۲ درصدی تولید انرژی در این واحد تولیدی کشور خبر داد .
به گزارش نیکا خبر ، نعمتی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ما گفت : در ۹ ماهه گذشته امسال در مجموعه نیروگاه شهید سلیمی بیش از هشت و سه دهم میلیارد کیلووات ساعت انرژی خالص تولید شد که نسبت به سنوات گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است .
مدیرعامل نیروگاه شهید سلیمی نکا در ادامه اظهارکرد: درمجموعه سیکل ترکیبی تولید انرژی بر اساس برنامه تنظیمی ۱۰۰ درصدتولید انرژی محقق و به شبکه برق کشور تزریق شده است .
وی خاطر نشان کرد : با تعمیرات دوره ایی انجام شده در بخشهای مختلف نیروگاه نکا آمادگی کامل وجود دارد شبکه بصورت پایدا بسیار بالا حضورخواهد داشت .


نعمتی با اشاره به ساخت و افتتاح سیستم های آب شیرین کن در سال جاری خاطر نشان کرد : منبعد نیازی به انتقال آب از چاها در مسافت طولانی نکا به این واحد نیروگاهی نمی باشد در آینده نزدیک فاز های بعدی آن نیز مورد بهره برداری قرارخواهد گرفت و مشکلات این بخش در تولید و نیاز های آبی مرتفع خواهد شد .
وی این نوید را به شهروندان شرق استان داد که با آغاز ایجاد و احداث دو واحد نیروگاه گازی با ظرفیت هر کدام ۱۶۲مگاواتی در شرق مازندران دیگر مشکل کمبود برق نخواهیم داشت .
او گفت : با بهر برداری از این واحدها حدود ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت انرژی کشور افزوده خواهد شد .
نعمتی با اعلام اینکه پیمانکار مربوطه فعالیت خود را آغاز کرده است تاکید کرد : میزان اعتبارپیش بینی شده اولیه این بخش بیش از ۲۵۰۰میلیارد تومان بر آورد شده است .


مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا به موضوع تولید قطعات نیروگاهی در این مجموعه اشاره کرد و گفت : در این بخش با نگرش جدی به ساخت داخل قطعات و مهندسی معکوس در ۵ سال گذشته توانسیتم در شرایط تحریم بیش از ۵۵هزار قطعه نیروگاهی را در داخل تولید نمایئم که از خروج بسیااری از ارز جلوگیری نموده ایم.
او حضور در نمایشگاه های مختلف کشوررا مبرهن این موضوع دانست و گفت: هم اکنون مجموعه نیروگاه شهید سلیمی نکا بعنوان قطب ساخت داخل کشور مطرح میباشد .

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *